Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Vilken ras borde passa i nästa expansion till WoW?

Svara
13/02 -11 09:12 drakgap

drakgap

460 XP 11 inlägg

Jag tycker att Naga borde joina Alliance. De var ju från början night elfes som blev förbannades av havet. Och Horde borde få Ogres dom är ju nära släkt med Orcherna.



I like penubra.
trolololololololololololololololo.
...

13/02 -11 12:36 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

Ogres låter faktiskt rätt, men inte Naga.

Sen tycker jag inte att det behövs en ras utan en ny class.

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

13/02 -11 12:49 henjan

henjan

6117 XP 806 inlägg

Nej inte Nagas, joo dom var från början Highborne Night Elves men det var länge sen, nu är dom bara onda jävlar. Sen skulle Blizz ha problem med Nagas och mounts tex. Ogres kan passa men håller med om att det hellre behövs en ny class än en ny ras. 
Linkar några sidor på ämnet(googlade bara)
http://www.wowwiki.com/Expansion_ideas 
http://www.wolfsheadonline.com/?p=1294#2f046

?

14/02 -11 18:09 JODI

JODI

2702 XP 77 inlägg

Naga låter helt fel tycker jag med, En eller två nya classer och kanske 2 nya raser till.

Annars då?

14/02 -11 18:54 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Hörde att Valrossar var en av Ideerna att lägga in som spelbara i WotLK, I demand Walruses!

Då kanske jag skulle börja igen :3

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

15/02 -11 21:37 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Grejen är att även om det hade varit kul så skulle det skapa kaos i den redan skakiga wow-loren. Dessutom så var det väl att Alliance avskyr Naga som hjälpte Blood Elfs att migrera från "Humans" styrkor...? Varför ska de då gå med Alliance som avskyr naga för att deras Blood Elfs (det som då var High Elves) från Quel'Dalas stack...? Ogres för Horde tycker jag är ett alldeles för mediokert förslag, vi har ju redan orcs, behöver vi verkligen en till str baserad "Hack&Slash" race?

Jag anser att Alliance skulle behöva något som inte gör dem mer korrupta än de redan är. Enligt loren så har Alliance blivit mer och mer onda, faktum är att bilden Alliance - God och Horde - Ond  har vridits om ganska ordentligt.

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

16/02 -11 00:33 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

Mal_ganis skrev:
Jag anser att Alliance skulle behöva något som inte gör dem mer korrupta än de redan är. Enligt loren så har Alliance blivit mer och mer onda, faktum är att bilden Alliance - God och Horde - Ond  har vridits om ganska ordentligt.

True that. Vad jag tror behövs är en class som det var förut på vanilla, att Paladin var Allys class och Shaman var Hordes class. Jag tror något sånt behövs igen.

Sen lite löjligt, men ett tredje lag (faction) man kan spela. Skulle inte vara helt fel det med.

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

19/02 -11 23:36 F_E_2000

F_E_2000

1826 XP 118 inlägg

Pandaren som en neutral ras, där man väljer faction i ett av de sista questen i start-zonen på ett sätt som liknar de i Sholazar Basin med Oracles och Frenzyheart.
:3

Auf der Heide blüht ein kleines Blümelein

Und das heißt

Erika

20/02 -11 09:18 henjan

henjan

6117 XP 806 inlägg

Tror inte det kommer komma nån ny ras i nästa expansion, kom ju 2 nya i cata. Tror det kommer 1 elr 2 nya klasser plus några nya zoner o kanske en ny kontinent. Är nog svårt för blizz o tänka ut nåt bra till nästa expansion.

?

20/02 -11 20:02 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Grejen med Blizzards expansioner är att de ger ut en ny race och en ny class vartannat år. Det jag funderar på är om Blizzard verkligen kommer låta spelarna ta sig till lv 90 i så fall. Om så är fallet så börjar jag allvarligt tveka på deras tillvägagångssätt.

Ang. pandaren så ser jag att du läst posterna som pågår i us/eu forumen =) Det är många som föreslagit pandaren, men grejen är att pandaren inte har någon som helst anledning till att ansluta sig till horde/alliance. Pandarens sk. tro finns i harmoni bland alla skapelser, därför är de neutrala till alla. Att ansluta sig till en allierad som har fineder skulle gå emot vad pandaren står för (mer eller mindre).

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

22/02 -11 17:00 F_E_2000

F_E_2000

1826 XP 118 inlägg

Fan, då får Blizzard se till att göra Pandaren sjukt starka så de slipper alliera sig med någon av de två faktionerna och bildar en egen!

Till exempel: Vem kan motstå en stor "Kung-Fu Panda"?
Knappast en vek liten människa med en liten smörkniv o skärbräda.

Auf der Heide blüht ein kleines Blümelein

Und das heißt

Erika

22/02 -11 21:45 Paulinho

Paulinho

2919 XP 297 inlägg

Ogres borde passa med Horde, do de var allierade i second war, och har en god relation redan nu. Förmodligen så kommer man att starta som en Stonemaul, då de var dessa som joinade Rexxar i Warcraft 3.

Åh, denna svengelska!

Pandaren ser jag som neutrala, de det är enbart Night elfes och Tauren som de borde gilal, och sedan förklara blodvite med de andra.

Furbolg kanske skulle vara något för de små Alliance-figurerna?

Våldtäkt är roligt, men bara om du blir våldtagen av en Clown.
Livet är som en tärning, det bästa man kan få är sex.

25/02 -11 18:26 henjan

henjan

6117 XP 806 inlägg

Just nu gillar jag inte alls iden om nån ny ras eller nån till spelbar faction(Horde Alliance).
Men håller med Fresh om att skulle gilla en class som bara var för Horde o en bara för Ally. Som pala/shammy i vanilla. Dock så kan det bli svårt att balansera klasserna då.

?

27/02 -11 15:11 Leoj

Leoj

1348 XP 37 inlägg

Detta kanske är en dålig ide o vet inte varför det skulle va nån spelbar ras men murlocs skulle va häftigt.

Här ä jag undra varfö hahahahaa.

04/05 -11 21:52 SquirrelStew

SquirrelStew

208 XP 44 inlägg

Ja skulle iaf vilja ha en ny klass :D, rasen spelar nästan ingen stor roll förutom om du rollspelar.

03/09 -11 14:38 Devil_Jim

Devil_Jim

2565 XP 14 inlägg

drakgap skrev:
Jag tycker att Naga borde joina Alliance. De var ju från början night elfes som blev förbannades av havet. Och Horde borde få Ogres dom är ju nära släkt med Orcherna.


Med det resonemanget kan jag säga att night elves borde vara Horde eftersom de en gång var troll(ja, Blizzard har fastställt att alver är muterade troll).

Apropå ny ras så har jag sett förslag som Ogre, Naga, Pandaran, High elf etc. Nagas är hatade av både Ally och Horde, så hur ska de smälta in? Pandaran som sagt för neutrala av sig. Ogre skulle funka i Horde, då det redan är några stammar allierade med dem. High elves har jag svårt att greppa. Det vore mer som att "Copy and Paste" blood elves. Blood elves utgör också den större delen av Horde's spelarbas och om Alliance fick high elves skulle säkert många blood elves migrera till Alliance, då high och blood elves ser likadana ut. Om man kan deras lore så vet man dessutom att high elves inte är något mer än en bunt av hypokriter som parasiterar på människorna. Inget jag skulle vilja spela som.

Ett annat förslag som många spelare stöder är de så kallade sub-raserna. Dvs, om du väljer troll så ska du kunna välja att vara mellan tex djungel eller skogs troll. Detsamma om du väljer orc, då ska du kunna vara Maghar eller Dragonmaw orc osv. Jag tycker att detta vore bättre än en helt ny ras.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar