Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Fjantigt med XP?

06/02 -11 16:53 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

GoldenMew skrev:
Apower skrev:
GoldenMew skrev:
Apower skrev:
Varför ska man då ha en level 85 på WoW?
Det kanske var ett dåligt exempel men det finns massa sådana här onödiga men roliga grejer. Ta inte bort dem, allt behöver inte ha en mening.

För att då kan man raida de senaste raidsen, delta i max level arenas, och generellt göra en massa saker man inte kan göra på lägre levlar.


Jag skrev att exemplet var dåligt, jag hade bråttom och hann inte komma på någonting annat. Måste du ändå kommentera det?

Ja.

Jag är inte förvånad.

7 år på fuska.nu

06/02 -11 18:47 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink


Jo.
Gå inte ut med någon du inte vet något om...

Öhh? Det finns medlemmar som har mycket XP men inte kan allt om sajten, så jag har rätt på den punkten. Sålänge inte alla med mycket XP (då menar jag som sagt de med 2-3000 i XP) kan allt utan kanske bara hälften så har jag fortfarande rätt, ser du..

Vi kan väl f.ö ta detta i PM istället? :)

06/02 -11 19:15 ravirento

ravirento

325 XP 49 inlägg

Tack för allas åsikter! De flesta har nu övertygat mig om ytterligare positiva funktioner angående XP och jag känner nu att det inte är fullt så onödigt som jag tidigare tyckt. Däremot är det inte lika kul med de som bara kommenterar dumma grejer pga. att vi inte tycker likadant. Alla tycker väl olika och för det behöver man ju inte bli så irriterad. Men aja, tack till de som gjorde seriösa inlägg :)

"Numbing the pain for a while will make it worse when you finally feel it" Albus Dumbledore

07/02 -11 20:50 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Tråd rensad.

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

07/02 -11 21:01 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

Apower skrev:
GoldenMew skrev:
Apower skrev:
GoldenMew skrev:
Apower skrev:
Varför ska man då ha en level 85 på WoW?
Det kanske var ett dåligt exempel men det finns massa sådana här onödiga men roliga grejer. Ta inte bort dem, allt behöver inte ha en mening.

För att då kan man raida de senaste raidsen, delta i max level arenas, och generellt göra en massa saker man inte kan göra på lägre levlar.


Jag skrev att exemplet var dåligt, jag hade bråttom och hann inte komma på någonting annat. Måste du ändå kommentera det?

Ja.

Jag är inte förvånad.

Maxlevel på WoW är inte en "onödig men rolig grej", och det har en mening.
När man skriver argument i forum så kan det hända att folk argumenterar emot.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

08/02 -11 12:18 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

GoldenMew skrev:
Apower skrev:
GoldenMew skrev:
Apower skrev:
GoldenMew skrev:
Apower skrev:
Varför ska man då ha en level 85 på WoW?
Det kanske var ett dåligt exempel men det finns massa sådana här onödiga men roliga grejer. Ta inte bort dem, allt behöver inte ha en mening.

För att då kan man raida de senaste raidsen, delta i max level arenas, och generellt göra en massa saker man inte kan göra på lägre levlar.


Jag skrev att exemplet var dåligt, jag hade bråttom och hann inte komma på någonting annat. Måste du ändå kommentera det?

Ja.

Jag är inte förvånad.

Maxlevel på WoW är inte en "onödig men rolig grej", och det har en mening.
När man skriver argument i forum så kan det hända att folk argumenterar emot.

Självklart är det onödigt. Det är virtuellt och har en extremt liten betydelse IRL.
Man måste klara av att sätta spel i perspektiv och inse att det kanske inte är viktigt med 7 level 85or samt 10000000g.

7 år på fuska.nu

08/02 -11 17:45 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

Apower skrev:
GoldenMew skrev:
Apower skrev:
GoldenMew skrev:
Apower skrev:
GoldenMew skrev:
Apower skrev:
Varför ska man då ha en level 85 på WoW?
Det kanske var ett dåligt exempel men det finns massa sådana här onödiga men roliga grejer. Ta inte bort dem, allt behöver inte ha en mening.

För att då kan man raida de senaste raidsen, delta i max level arenas, och generellt göra en massa saker man inte kan göra på lägre levlar.


Jag skrev att exemplet var dåligt, jag hade bråttom och hann inte komma på någonting annat. Måste du ändå kommentera det?

Ja.

Jag är inte förvånad.

Maxlevel på WoW är inte en "onödig men rolig grej", och det har en mening.
När man skriver argument i forum så kan det hända att folk argumenterar emot.

Självklart är det onödigt. Det är virtuellt och har en extremt liten betydelse IRL.
Man måste klara av att sätta spel i perspektiv och inse att det kanske inte är viktigt med 7 level 85or samt 10000000g.

XP ansågs av trådskaparen vara en onödig funktion på fuska.nu då det inte gav några fördelar att ha mycket XP, du jämför det med "level på WoW" som tydligen skulle vara lika onödigt det, men det är inkorrekt då maxlevel på WoW inte alls är onödigt på WoW, utan det ger en massa fördelar på WoW och är ett krav för att kunna göra en massa saker.
Därmed är jämförelsen mellan XP's "nödvändighet" inom referensramarna för fuska.nu och maxlevels "nödvändighet" inom referensramarna för WoW haltande, ty det är en funktion som verkligen ger fördelar när man nått max, där XP tvärtom bara är en siffra som inte ger några som helst fördelar, vilket var trådskaparens poäng.

Att argumentera att maxlevel är "virtuellt" och inte spelar roll IRL är i sammanhanget ytterst irrelevant då tråden handlade om betydelsen av ens nivå av XP för ens vistelse på fuska.nu, och jämförelsen till maxlevel blir därför rent ut sagt felaktig.

Om du ändå vill ha en jämförelse till en WoW-funktion skulle det passa mycket bättre att jämföra med WoW's Achievement Points, för även om en del Achievements ger konkreta belöningar i form av mounts, titlar, etc så ger själva poängsumman Achievement Points absolut ingenting, det är bara en siffra man kan öka genom diverse aktiviteter som inte ger någon som helst belöning i WoW-världen, men som ändå uppskattas av folk som samlar på sådana poäng trots att de inte får ut något av det, det är i sanning en bättre jämförelse med en "onödig fast rolig" funktion som berikar WoW utan att ge några fördelar till den som samlar på de.

Förövrigt är jag rätt säker på att den där summan guld du nämnde är över maxgränsen.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

08/02 -11 20:41 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Om man fördelar det på tillräckligt många "alts" så tror jag inte det är maxgränsen.

7 år på fuska.nu

08/02 -11 20:51 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

Det finns en maxgräns på antal karaktärer man kan ha också.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

08/02 -11 21:34 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

GoldenMew skrev:
Det finns en maxgräns på antal karaktärer man kan ha också.

15 tror jag.

7 år på fuska.nu

09/02 -11 03:08 Lupus

Lupus

1062 XP 11 inlägg

Kevinek skrev:
Alltså XP visar lite hur erfaren/aktiv man är på Fnu.


Måhända, men frågan är hur relevant det är att skylta om hur "erfaren" eller aktiv man är.
Ens egentliga erfarenhet träder fram bättre i de inlägg man postar. Och att vara aktiv kan vara på gott och ont.

XP har både sina för och nackdelar. De må hålla regelbrotten nere, men ofta resulterar det både i spam och undermedveten elit-nolla-särbehandling.

Lupus

09/02 -11 09:33 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Lupus skrev:
Kevinek skrev:
Alltså XP visar lite hur erfaren/aktiv man är på Fnu.


Måhända, men frågan är hur relevant det är att skylta om hur "erfaren" eller aktiv man är.
Ens egentliga erfarenhet träder fram bättre i de inlägg man postar. Och att vara aktiv kan vara på gott och ont.

XP har både sina för och nackdelar. De må hålla regelbrotten nere, men ofta resulterar det både i spam och undermedveten elit-nolla-särbehandling.

Heh, elit-nolla-särbehandling existerar på andra plan. Tro mig.

7 år på fuska.nu

09/02 -11 15:05 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

Stekaren skrev:
Apower skrev:
Lupus skrev:
Kevinek skrev:
Alltså XP visar lite hur erfaren/aktiv man är på Fnu.


Måhända, men frågan är hur relevant det är att skylta om hur "erfaren" eller aktiv man är.
Ens egentliga erfarenhet träder fram bättre i de inlägg man postar. Och att vara aktiv kan vara på gott och ont.

XP har både sina för och nackdelar. De må hålla regelbrotten nere, men ofta resulterar det både i spam och undermedveten elit-nolla-särbehandling.

Heh, elit-nolla-särbehandling existerar på andra plan. Tro mig.

Precis som på de flesta forum där man har något liknande, måste man ha en hög summa av det för att kunna få respekt eller att ens folk lyssnar på en, tycker inte att det är så här längre (för min del iaf, jag lyssnar och respekterar de som har något vettigt att säga och som inte är allt för korkade), men när jag var ny på sidan för 4-5 år sen så lyssnade aldrig någon på mig, var som att prata med sig själv i forumet

Va?

Ne driver. Men XP is still funny though! :D

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

09/02 -11 15:25 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Stekaren skrev:
Apower skrev:
Lupus skrev:
Kevinek skrev:
Alltså XP visar lite hur erfaren/aktiv man är på Fnu.


Måhända, men frågan är hur relevant det är att skylta om hur "erfaren" eller aktiv man är.
Ens egentliga erfarenhet träder fram bättre i de inlägg man postar. Och att vara aktiv kan vara på gott och ont.

XP har både sina för och nackdelar. De må hålla regelbrotten nere, men ofta resulterar det både i spam och undermedveten elit-nolla-särbehandling.

Heh, elit-nolla-särbehandling existerar på andra plan. Tro mig.

Precis som på de flesta forum där man har något liknande, måste man ha en hög summa av det för att kunna få respekt eller att ens folk lyssnar på en, tycker inte att det är så här längre (för min del iaf, jag lyssnar och respekterar de som har något vettigt att säga och som inte är allt för korkade), men när jag var ny på sidan för 4-5 år sen så lyssnade aldrig någon på mig, var som att prata med sig själv i forumet

Som du säger så finns det inte på samma sätt inom XP längre men jag sa därför att det existerar på andra plan.

7 år på fuska.nu

11/03 -11 23:58 Emomilol

Emomilol

5839 XP 2268 inlägg

ravirento skrev:
Asså egentligen så är XP en rent ut sagt fjollig sak. Jag menar inte att den är dålig för de som driver en sida där man delar ut XP (Som t.ex. Fuska.nu) eftersom XP fungerar som ett drivmedel för medlemmar att göra saker åt hemsidan (Som att skicka in fusk och tester). Men det jag reagerar lite på, det är när "XP-trådarna" håller på och gör inlägg för att få XP och de som samlar på XP. Vad får du när du har mest? Blir du kanske moderator då? Eller får du pengar? Nej, du är helt enkelt lika värdelös/bra som när du började samla på de så kallade XP-poängen. Jag tycker bara att det är en fjantig sak, eftersom det finns så många som vill uttrycka sina åsikter och skicka in fusk utan behov av av XP. Någon som håller med/inte håller med?

Antar att du bara är avundsjuk på dom som har mer än dig Mr.197XP.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar