Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Nytt versionsnummer

Svara
05/02 -11 10:58 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Hej på er!
Som ni lär ha märkt () så har Fuska.nu V5 just släppts. Det största som har hänt är att designen har fräschats upp helt. Dock kommer ni fortfarande känna igen er, många saker är liknande mot så de såg ut innan. Det främsta arbetet som gjorts är också just att få den nya designen att fungera bra med de gamla funktionerna. Det har dock hänt en hel del på den fronten också.

Fuska.nus fusk/test/spelavdelning har fått ett helt nytt gränssnitt, vilket vi tror kommer fungera bättre. Hjälpmoderatorerna har också fått helt nya befogenheter. De kan nämnligen nu ta hand om HELA spelsektionen utan hjälp från moderatorer. Detta för att låta moderatorer kunna fokusera mer på forumet och medlemmarna på sidan. Moderatorer har också fått något ändrade befogenheter, men skillnaden är långt ifrån lika stor. Den största förändringen hos dem är att de kan besöka samtliga klubbar, och att de kan klistra/avklistra trådar.

Vi har kikat väldigt mycket så att det inte ska finnas några fel/buggar vid släppet, men vi kan självklart ha missat något. Så om ni hittar något är det bara att säga till!
Värt att påpeka att vi inte kommer "frysa" sidans funktioner i flera år framåt nu, bara för att vi släppt V5. Vi kommer titta på vad ni medlemmar tycker om versionen, och ni får gärna säga vad ni vill se på sidan.

Jag har även blivit administratör, tillsammans med Admin, och kommer att hjälpa honom med detta. Då det aldrig diskuterats särskilt mycket vad vi egentligen har för befogenheter så kan jag väl ta upp det. Vi kan, förutom allt moderatorer kan göra, dela ut en egendefinierad summa XP (eller -XP) till valfri medlem, skicka massmeddelanden, IP-banna. Vi kan även tillsätta/avsätta moderatorer, och vi har huvudansvarigas behörighet i alla klubbar.
Administratörer har nu även fått en ny funktion som medlemmar efterlängtat länge - byta folks användarnamn. Japp, det går att byta sitt användarnamn nu, fast inte "bara sådär" - du måste kontakta mig/Admin. Tyvärr kan vi inte tillåta ändringar av sitt namn hur man vill - det skulle bli för många förfrågningar om användarbyten då, och vi skulle få lite tid till annat. För att byta sitt användarnamn så måste man ha varit medlem ett tag (annars räcker det med att ta bort sin användare), samt ha tänkt över sitt beslut. Om du t ex. tycker ditt namn är jättefult och varit medlem på sidan flera år kan du PM-a oss med ett nytt namn, så ordnar vi det. Men snälla, TÄNK innan du gör det. Ditt namn kommer inte bytas tillbaka en vecka senare för att du tröttnat på namnet, isåfall får du byta det själv (genom att ta bort din gamla användare och göra en ny).

Jag vill också påpeka att vi tyvärr tagit bort "skins"-funktionen på sidan. Detta p.g.a. att designen bytts ut och vi inte kände att det var värt att lägga ner tid på att skapa flera olika teman att välja på. Detta kan dock komma i framtiden.

Jag hoppas att ni kommer gilla denna nya version!

/FIQ



| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

05/02 -11 10:59 Frisko

Frisko

15348 XP 455 inlägg

Schnyygt!

De eller dem?

05/02 -11 10:59 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Härligt!

05/02 -11 11:01 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Nintendoguy

Älskar den!!! :D

05/02 -11 11:03 Spiner_

Spiner_

3832 XP 820 inlägg

Snyggt, men alltså, det känns lite svårt att navigera i forumet. Och då tror jag inte det beror på att jag är ovan, det känns bara som man är vilse, ungefär. Tror det kan bero på att mellanrummet mellan de olika tråderna är så stora, om du förstår.
Vill dock inte klaga, ni har gjort ett väldigt bra jobb!

Är på bra humör, men ändå inte. Lite bakis från
igår, det blev en hel del, 5 cider, 1 annan
alkohol dryck + någon god men konstig likör.

05/02 -11 11:04 Kevinek

Kevinek

1584 XP 980 inlägg

F*n vad fin!

Your life is a hell!
My life is a hell!
All lifes is a hell!

PS. I´m back!

05/02 -11 11:05 Anyo13

Anyo13

6645 XP 1158 inlägg

Någon som gillar svart kanske? ;)

.

05/02 -11 11:08 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

Härligt. Gillar inte att det är så mörkt (som jag påpekat förut) men grymt att den nya versionen äntligen fått release.

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

05/02 -11 11:08 Silver_

Silver_

3840 XP 1019 inlägg

Bra jobbat! Vissa saker känns lite krångligare, men jag kommer säkert att vänja mig efter ett tag. :)

(:=           
):=
|:=

05/02 -11 11:09 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

Första jag reagerade på var att paddingen har hoppat tillbaka och blivit lite wierd i inloggnings-inputsen. Sätt lite padding så texten hamnar i mitten

Var får man tag på smileykoderna? Fungerar dem? Såg att dina smileysar verkade bugga lite :>

EDIT: Vore soft om man kan kryssa i "visa inte signaturen" btw. Känns inte som att signaturen fungerar på v5 riktigt, som jag påpekat tidigare. Vore nice om man då kunde bli av med den där signatur-linjen helt om man vill. =P

05/02 -11 11:11 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11855 XP 1499 inlägg

Startsidan är lite ful och det är lite svårt att guida sig själv. Jag är ganska besviken på designen men annars är den bra.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

05/02 -11 11:12 Exadmin

Exadmin

3183 XP 16 inlägg

Välkomna!
Jag vill passa på att tacka FIQ för all hjälp jag fått att utveckla "v5". Otroligt bra hjälp.

Sedan vill även jag passa på att säga det FIQ precis sade, att en av "nyheterna" är att det finns en mycket bättre grund för oss utvecklare att fortsätta utveckla Fuska.nu. Så förhoppningsvis kommer ni se att det händer en del även framöver.

//
Admin
//

05/02 -11 11:13 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Diskmaskinen

Skit snygg! :D

05/02 -11 11:14 Markuz97

Markuz97

35946 XP 4200 inlägg

snyggt

Medlem sedan version 4.

05/02 -11 11:20 Spiner_

Spiner_

3832 XP 820 inlägg

Och btw, istället för "Senaste trådarna" på högersidan, bör det vara "Senaste svar", så har de flesta forum och det är mycket smidigare.

Är på bra humör, men ändå inte. Lite bakis från
igår, det blev en hel del, 5 cider, 1 annan
alkohol dryck + någon god men konstig likör.

05/02 -11 11:22 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Jag är positivt överraskad. Bra jobbat!

Två grejer har jag dock redan hunnit reagera på och det är dels att våra användarbilder är så förminskade i forumet att de ser jättekonstiga. Grej nummer två är att typsnittet man har när man skriver inlägg känns forntida till den här nya designen. Visst ändras den när man skickar inlägget, men är man petig så är man. :P
Bra jobbat återigen. Älskar designen.

EDIT: Kom på en sak till, borde det inte också stå vem som senast skrev i tråden när man tryckt upp underforumet och inte bara vem som skapade tråden?

7 år på fuska.nu


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar