Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Validering av fusk och tester tar för lång tid

Svara
24/11 -10 13:19 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

Hej!

Visste inte riktigt vad jag skulle ha som rubrik, men den får duga.
Nåväl, som en del kanske redan märkt så tar det enormt lång tid för fusk och tester att bli godkända.
Jag snackade med ReservoirDog nu på förmiddagen och enligt han så beror allt på lite lathet och ork, och ja, kanske man skulle kunna säga, det är faktiskt 180 fusk som är i kö och väntar på att bli icke/godkända. Så vad kan det annars bero på om det inte är lathet eller ingen ork? Ingår inte det i både (hjälp)moderatorernas uppgifter att ta hand om fusk och tester så att det inte ska bli alltför lång kö? Förlåt om jag verkar pessimistisk, men själv tycker jag det är väldigt mycket, och det bygger på för varje dag som går och blir mer och mer o.s.v.
Jag ska inte klaga på er, ni i nuvarande créwet är grymt trevliga och hjälpsamma, men när det gäller fusk och tester så kanske ni skulle bli lite mer aktiva i valideringen? Jag ska inte säga "ni" heller, det kan säkert vara så att vissa jobbar mer och vissa jobbar knappt alls. Jag vet inte och ska därför inte uttala mig så mycket.

Men jag undrar, varför egentligen tar det så lång tid?

Ezlo

24/11 -10 15:50 96vika

96vika

11604 XP 2538 inlägg

Förklarar ju att det tar så långt tid att få mitt fusk godkänt. : (  Snart 2 veckor har jag väntat på att de ska bli godkända.

24/11 -10 16:07 Swires

Swires

4469 XP 624 inlägg

3 dygn för mig just nu.
Men håller helt med dig 100%. Enda valet är att tillsätta mig som moderator.

3hDe, 1Pl och 75mH

Das Auto

24/11 -10 16:18 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

Utgår lite från vad jag vet;
Både GoldenMew, Majora, Frisko och Malia har sagt till oss övriga (hjälp)moderatorer att skola och dylikt tar upp fritiden för tillfället. FIQ arbetar med V5 och jag ligger efter som fasen i skolan just nu, plus att jag, idag, fick reda på att jag blivit anmäld till polisen.

Blipi, ReservoirDog och SportAlex tar hand om moderatorernas arbetsuppgifter och vad jag vet så godkänner Kigsz och Danne_00 då och då.

Visst, vi är (hjälp)moderatorer på den här sidan och kanske bör engagera oss i den, men ja, vi har trots allt liv utanför vi med.

Iaf, jag ska försöka rensa listorna imorgonkväll.

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

24/11 -10 16:25 jek

jek

3756 XP 182 inlägg

jag väntar på mitt fusk snart 1 vecka

...isjgfiajigjaeighjiaehjiaehjiepjhpeiohjopejgweio

24/11 -10 16:33 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Ezlo: Det tar lång tid att kontrollera ett fusk eller speltest. Det kan ta upp till fem minuter per fusk eller speltest beroende på dess längd och kvalitet.

Samtidigt anser jag att det är ett extremt konstigt beteende hos moderatorerna. Som exempel tillsattes Danne_00 när godkänn fusk-listan hade 20 fusk i sig. Detta då moderatorerna ansåg att väntetiden var på tok för lång. Nu är väntetiden 10 gånger så lång, och inga åtgärder har ännu tagits.

24/11 -10 16:42 bobba313

bobba313

1933 XP 32 inlägg

väntat i snart 2 och en halv vecka!!  :D  hoppas dom godkänner snart!  8)

better do die quick fighting on your feet
than live forever begging on your knees

24/11 -10 16:42 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Tycker att det är brutalt opassande att ha hälften av (hjälp)moderatorerna borta.

Har de inte tid får de lämna över posten till folk med tid. Inte fylla den med tomma skor.

Hoppa

7 år på fuska.nu

24/11 -10 16:53 Kike_Man97

Kike_Man97

4944 XP 270 inlägg

Lägg till lite hjälpmoderatorer som har tid och lust att göra sånt.

24/11 -10 17:15 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Knewt: FL-net rensade senast fusklistan för något år sedan. Det slutade inget bra, som du kanske minns. Det slutade med att du sa åt dem att hålla sig undan från fusklistan (eller ja, att de skulle läsa ett inlägg som är cirka trehundra meter långt innan de rör listan igen).

24/11 -10 17:30 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Tycker väl att man kan köra in fler eller bara några tillfälliga som går in i nån vecka och gör så mycket dem hinner med och orkar. Om vi tar jag tillexempel så slutar jag senast 20 över 3 och har hur mycket tid som helst efter skolan och skulle gärna gå in och validera tester och fusk i nånvecka och sen lämna posten. Men det anses av vissa att jag inte kommer kunna se skillnad på ett bra fusk/speltest och ett väldigt dåligt.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

24/11 -10 17:54 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Det jag mest tycker är idiotiskt är att om alla moderatorer bara kan säga "Jag har inte tid, men håll min plats" så kommer vi ju tillslut ha 30 moderatorer varav 8 faktiskt är aktiva.

7 år på fuska.nu

24/11 -10 20:59 QuakeNet

QuakeNet

1474 XP 149 inlägg

Vilseledande rubrik men whatever. Hade faktiskt ingen aning om att "högen" var så stor, brukar inte skicka in fusk/tester dylikt så jag vet inte vad vänte tiden brukar vara. Iallafall har alltid tyckt det var på tok för många (hjälp)moderatorer men nu verkar det ju vara för några.
Har ingen bra idé förutom att ta tag med fusken/speltesterna en kväll eller nått och bara koncentrera sig på det inget msn eller nått, alla lär nog bli glada över att det är ur världen och det ger en väl kanske en liten guldstjärna i kanten, så det är väl mitt tips. =)

24/11 -10 21:25 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

QuakeNet skrev:
Vilseledande rubrik men whatever. Hade faktiskt ingen aning om att "högen" var så stor, brukar inte skicka in fusk/tester dylikt så jag vet inte vad vänte tiden brukar vara. Iallafall har alltid tyckt det var på tok för många (hjälp)moderatorer men nu verkar det ju vara för några.
Har ingen bra idé förutom att ta tag med fusken/speltesterna en kväll eller nått och bara koncentrera sig på det inget msn eller nått, alla lär nog bli glada över att det är ur världen och det ger en väl kanske en liten guldstjärna i kanten, så det är väl mitt tips. =)

"Fusk - Tester - Liten verkstad?" menar jag med att det inte är någon vidare validering av (hjälp)moderatorerna. Man brukar ju säga mindre snack och mer verkstad, i detta fall menas med att de pratar och säger massa saker men inte gör jobbet, utan kanske bortförklarar sig själv för att slippa allt jobb, tror knappast de som går i grundskolan har så mycket arbete att det tar de sex timmarna man har efter skolan...

24/11 -10 21:34 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg


det är mycket lätt att säga att man inte har tid, skola o.s.v. Men vi får väl lita på att vårat kära Créw inte ljuger för oss, vilket jag i och för sig inte tror att de gör. ; )

Det var nog inte riktigt så jag uttryckte mig.

7 år på fuska.nu

24/11 -10 21:50 Frisko

Frisko

15348 XP 455 inlägg

Apower skrev:
Det jag mest tycker är idiotiskt är att om alla moderatorer bara kan säga "Jag har inte tid, men håll min plats" så kommer vi ju tillslut ha 30 moderatorer varav 8 faktiskt är aktiva.


Det är viktigt att poängtera att vi (hjälp)moderatorer som förklarat oss "inaktiva" inte har lämnat sidan på något sätt, vi ger den inte bara så mycket tid just för tillfället. Den senaste veckan, till exempel, har jag varit inne varje dag och validerat några fusk. På helger har man mer tid, på lov har man mer tid. Vissa veckar har man mer tid än andra. Det är inga konstigheter.

Fuska.nu må vara inne i en lågkonjunktur, men det finns ingen anledning till att byta regering för det.

De eller dem?


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar