Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Jordens undergång

16/10 -10 21:08 Paulinho

Paulinho

2919 XP 297 inlägg

UnlimitedDri skrev:
Paulinho skrev:
UnlimitedDri skrev:
Paulinho skrev:
UnlimitedDri skrev:
Nej, förresten .. undviker vi självutplåning kommer vi dö antingen för att solen bränner sitt sista bränsle eller så kommer hela universum ''dö'' ut ifall den fortsätter att expandera som den gör. Då kommer alla stjärnor till sist bränna sitt sista bränsle och rymden kommer att bli iskall i evigheter, vart enda planet kommer bara bestå av torr hård livlös mark.

*suck* Har du läst på något om astronomi? Det kommer att ta fem miljarder år tills det att solen gör det omöjligt att bo här på jorden, du tror inte att vi människor kommer att kunna hitta ett sätt att åka till ett annat solsystem på den tiden?

En liten jämförelse: Livet uppkom på jorden för ungefär 1 miljard år sedan. Människorna har ungefär funnits i 2 miljoner år.

Såhär såg en toppmodern stad ut för 100 år sedan: Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Nu ser den staden ut såhär: Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Här har du en bl.a. en utveckling på mobiltelefonerna, den först är från 20 år sedan.
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek


kan du hitta (åt mig) vart jag (I DETTA INLÄGGET SOM DU PRECIS CITERADE) sa att man inte kommer komma till en annan planet på 5 miljarder år?

Sen får du inte glömma att det kanske inte tar 5 miljarder år tills jorden eller åtminståne människan dör ut pga. någonting.
Men annars är det rätt att forskare beräknat att solens bränsle bör ta slut om 5 miljarder år.

Du sa exakt såhär:

...undviker vi självutplåning kommer vi dö antingen för att solen bränner sitt sista bränsle...

Det betyder att du vet ännu mindre än astronomi än jag trodde! Innan solen brinner upp så kommer den att bli en röd jätte och uppsluka jorden, om fem miljarder år. Sedan kommer den att bli en vit dvärg, och då är det för kallt att vara här om vi på något sätt undvikit den röda jätten. Solen komemr att krympa och krympa och tillslut försvinna.


Njo, det har jag hört faktist. Sorry, men jag har hört att när solen bränner sitt sista bränsle så kommer den att expandera och bli så stor så den drar med sig allt i sin närhet, och därmed alla planeter i vårt solsystem. Så var det. Sorry.

Där har du fel, du har glömt hur stort solsystemet är. Den största stjärnan man känner till, VY Canis Majoris: Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Skulle nå ungefär ut till Jupiters omloppsbana, men att det blir för varmt på jorden för att leva, det är riktigt.

Våldtäkt är roligt, men bara om du blir våldtagen av en Clown.
Livet är som en tärning, det bästa man kan få är sex.

17/10 -10 12:46 UnlimitedDri

UnlimitedDri

3581 XP 242 inlägg

Men är inte det den stjärnan man nyligen märkt? Det var iallafall en stjärna som var ungefär 102 gånger större än vår sol.

Om ca 7 miljarder år, väntas solen svälla upp till en röd jättestjärna. Efter att ha kastat av sig ungefär hälften av sitt materiainnehåll i form av en planetarisk nebulosa, krymper sedan resterna av solen samman till en vit dvärgstjärna, som långsamt dör bort :D

En fråga, är inte ''VY Canis Majoris'' typ Sirius? Eller så är Sirius a Canis Majoris.

BLACK OPS IZZZZ GOOING
TO
PWWNN!!!

17/10 -10 14:38 Paulinho

Paulinho

2919 XP 297 inlägg

UnlimitedDri skrev:
Men är inte det den stjärnan man nyligen märkt? Det var iallafall en stjärna som var ungefär 102 gånger större än vår sol.

Om ca 7 miljarder år, väntas solen svälla upp till en röd jättestjärna. Efter att ha kastat av sig ungefär hälften av sitt materiainnehåll i form av en planetarisk nebulosa, krymper sedan resterna av solen samman till en vit dvärgstjärna, som långsamt dör bort :D

En fråga, är inte ''VY Canis Majoris'' typ Sirius? Eller så är Sirius a Canis Majoris.

Vy Canis Majoris är två billioner gånger större än våran sol, men det är inte samma sak som Sirius.

Våldtäkt är roligt, men bara om du blir våldtagen av en Clown.
Livet är som en tärning, det bästa man kan få är sex.

17/10 -10 16:46 UnlimitedDri

UnlimitedDri

3581 XP 242 inlägg

Paulinho skrev:
UnlimitedDri skrev:
Men är inte det den stjärnan man nyligen märkt? Det var iallafall en stjärna som var ungefär 102 gånger större än vår sol.

Om ca 7 miljarder år, väntas solen svälla upp till en röd jättestjärna. Efter att ha kastat av sig ungefär hälften av sitt materiainnehåll i form av en planetarisk nebulosa, krymper sedan resterna av solen samman till en vit dvärgstjärna, som långsamt dör bort :D

En fråga, är inte ''VY Canis Majoris'' typ Sirius? Eller så är Sirius a Canis Majoris.

Vy Canis Majoris är två billioner gånger större än våran sol, men det är inte samma sak som Sirius.


2 billioner? :O

Vart finns den då?

BLACK OPS IZZZZ GOOING
TO
PWWNN!!!

17/10 -10 17:03 Paulinho

Paulinho

2919 XP 297 inlägg

UnlimitedDri skrev:
Paulinho skrev:
UnlimitedDri skrev:
Men är inte det den stjärnan man nyligen märkt? Det var iallafall en stjärna som var ungefär 102 gånger större än vår sol.

Om ca 7 miljarder år, väntas solen svälla upp till en röd jättestjärna. Efter att ha kastat av sig ungefär hälften av sitt materiainnehåll i form av en planetarisk nebulosa, krymper sedan resterna av solen samman till en vit dvärgstjärna, som långsamt dör bort :D

En fråga, är inte ''VY Canis Majoris'' typ Sirius? Eller så är Sirius a Canis Majoris.

Vy Canis Majoris är två billioner gånger större än våran sol, men det är inte samma sak som Sirius.


2 billioner? :O

Vart finns den då?

ojdå, den var visst bara 9 miljarder gånger större, my mistake. 

http://sv.wikipedia.org/wiki/VY_Canis...

Våldtäkt är roligt, men bara om du blir våldtagen av en Clown.
Livet är som en tärning, det bästa man kan få är sex.

17/10 -10 18:21 UnlimitedDri

UnlimitedDri

3581 XP 242 inlägg

Paulinho skrev:
UnlimitedDri skrev:
Paulinho skrev:
UnlimitedDri skrev:
Men är inte det den stjärnan man nyligen märkt? Det var iallafall en stjärna som var ungefär 102 gånger större än vår sol.

Om ca 7 miljarder år, väntas solen svälla upp till en röd jättestjärna. Efter att ha kastat av sig ungefär hälften av sitt materiainnehåll i form av en planetarisk nebulosa, krymper sedan resterna av solen samman till en vit dvärgstjärna, som långsamt dör bort :D

En fråga, är inte ''VY Canis Majoris'' typ Sirius? Eller så är Sirius a Canis Majoris.

Vy Canis Majoris är två billioner gånger större än våran sol, men det är inte samma sak som Sirius.


2 billioner? :O

Vart finns den då?

ojdå, den var visst bara 9 miljarder gånger större, my mistake. 

http://sv.wikipedia.org/wiki/VY_Canis...


Tänkte väl, det där lät lite väl mycket.

BLACK OPS IZZZZ GOOING
TO
PWWNN!!!

24/10 -10 20:50 Kibago

Kibago

25 XP 11 inlägg

Alltså det har varit alldeles för mycket jordens undergång noja så jag har slutat lyssna på sådant.

26/10 -10 15:02 Plawt

Plawt

3667 XP 824 inlägg

Det är ju bara bra om jorden går under. För då är det som det var innan, kaos. Så vackert...så underbart.

Ät skit, fatta eld och dö.

~ Plawt

27/10 -10 15:14 kentan

kentan

1706 XP 85 inlägg

NEJ jag som just blivit odödlig!
Det kommer vi göra ändå

A penis has a sad live. His hair is a mess ,his
family is nuts, his neighbour an asshole,his best
friend is an pussy and his owner beats him

27/10 -10 21:50 Plawt

Plawt

3667 XP 824 inlägg

Fructis skrev:
Men du förstår inte? Då kommer alla att dö. :|

Inte jag, jag kommer leva vidare i kaoset, ett med gudarna.

Ät skit, fatta eld och dö.

~ Plawt

27/10 -10 22:14 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

Plawt skrev:
Fructis skrev:
Men du förstår inte? Då kommer alla att dö. :|

Inte jag, jag kommer leva vidare i kaoset, ett med gudarna.

Hmm trodde du var typ satanist eller nåt i den stilen?

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

28/10 -10 12:45 Plawt

Plawt

3667 XP 824 inlägg

Fresh skrev:
Plawt skrev:
Fructis skrev:
Men du förstår inte? Då kommer alla att dö. :|

Inte jag, jag kommer leva vidare i kaoset, ett med gudarna.

Hmm trodde du var typ satanist eller nåt i den stilen?

Ja, jag är ju det.

Ät skit, fatta eld och dö.

~ Plawt

28/10 -10 13:17 SBTK

SBTK

9589 XP 1058 inlägg

mtx skrev:
Det står i bibeln att jorden är rund och inte är centrum..


Men nu är ju inte jorden rund så din lilla bibel failade i vilket fall. Den är oval och lutar i 23 grader.

From green to red our days pass by
Waiting for a sign to tell us why
Are we dancing all alone?

24/11 -10 19:22 Noizyy

Noizyy

596 XP 70 inlägg

SBTK skrev:
mtx skrev:
Det står i bibeln att jorden är rund och inte är centrum..


Men nu är ju inte jorden rund så din lilla bibel failade i vilket fall. Den är oval och lutar i 23 grader.


PWN.

Bibeln suger på att förklara saker som universum och allt det andra.

OnT: Eftersom jag är religös av mig så tror att jag såsom allt annat blev skapat av NÅGON, så tror jag också på Domedagen (Yttersta dagen) då allt och alla återvänder till Skaparen.

Varför finns du egentligen? Det vet ju ingen! Men du vet varför toarullen finns ellerhur? Vad den har för syfte? Du vet varför telefonen, TV'n, bilen, flygplanet, gravitationen och allt annat finns men du vet inte varför DU finns?

En anledning till varför JAG tror att allt blev skapad av någon Högre Makt är tillexmpel då någon går in i Globen (Stockholm). Du går in i byggnaden och säger: ''Oh, vilken otrolig byggnad''.

- MEN SKAPADES DEN AV INGEN? Nejdå, den skapades av någon firma. Så hur kan då Universum skapas av ingenting?

SVAR PÅ TRÅDENS FRÅGA: Jag tror att jorden går under när Gud har bestämt det.


Det är bara min åsikt. Ni kan tycka att det är knas. Visst men bara tänk lite på saken ifall ni vill.

03/02 -11 18:29 ravirento

ravirento

325 XP 49 inlägg

En självklar myt där det inte finns några som helst tekniska eller vetenskapliga bevis för att detta skall vara sant. Alltså inget att tro på. Punkt.

"Numbing the pain for a while will make it worse when you finally feel it" Albus Dumbledore


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar