Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Möjlighet för medlemmar att låsa trådar

Svara
29/04 -10 15:57 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

TA BORT DET!!!!!! MER POWER ÅT MODS!!!! ;____;

I alla fall, eftersom jag insåg att en diskussion om medlemmars rätt att låsa eller ej egentligen inte hör hemma här så fixar jag en ny tråd istället.

Kigsz skrev:
Visst stämmer det att du tycker så, men jag står för min åsikt ;)

Äh... ;__;

Apower skrev:
Man ska kunna låsa en egen tråd.

Vill gärna veta varför.

niwn skrev:
Självklart, om en användare känner att den har fått svar på frågan måste han vänta tills en moderator låser den, han ska ju inte kunna göra de själv, de är bara så fel.

Att ens låsa en tråd för att den har "fått sitt svar" fattar jag inte. Är ganska säker på att fnu är den enda community där man ens låser trådar för att de "fått sitt svar". Jag har t.o.m blivit utskrattad av Fuska.se:are för att "vi" moderatorer låste trådar av den anledningen. :/
Och ja, låser man trådar för att de "fått sitt svar" stup i kvarten så förtjänar man att bli utskrattad. Man stoppar en eventuell diskussion, man stänger en tråd som folk kan se som intressanta, och hur kan man som TS vara säker på att man har fått rätt svar på sin fråga? Om man nu har fått rätt svar på sin fråga och ingen anser att man bör tillägga något, ja, istället för att leka moderatorer så kan man faktiskt bara låta tråden självdö, åka ner i trådlistan, så att det vid ett senare tillfälle är möjligt för någon att bumpa, istället för att göra en liknande tråd igen.

Att låsa en tråd för att den "fått sitt svar" är ärligt talat den mest säregna låsningsanledning jag hört talas om. Usch, fy och blä.

Apower skrev:
Ni är inte så snabba heller.

Med att låsa trådar som "fått sitt svar"? Nä, tack och lov så är vi inte det.

Om vi nu borde låsa en tråd så går det att anmäla. Finns just nu bara en anmälning i listan, vilket betyder att vi är ganska snabba numera med att fixa dem.

Kaji skrev:
I lol'd.

I Rofl'd.

Förövrigt:
- Om då TS låser sin tråd, bör en moderator ha rätt att låsa upp den och bestämma att "den ska vara upplåst"?
- Är det enligt er, verkligen TS jobb att bestämma när en tråd ska låsas? Jag ser ofta trådar som låses för att "den spårat ur", men är det inte en moderators jobb att besluta när man bör rensa eller låsa?
- Är det enligt er, rätt av en TS att t.ex. låsa en populär tråd bara för att "den tillhör honom" (för man kan ju knappast påstå att den inte tillhör TS om han ska få låsa den hur han vill)?

Motivera gärna era svar.

Förresten, här är en tråd som låstes av TS för att de som svarade inte bröt mot reglerna, som var hans tanke. Inga problem säger ni? http://www.fuska.nu/forum/trad.php?id=197822...

Ett ypperligt bra exempel på hur dåligt det här är.



29/04 -10 16:12 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Grozzy

Ok.

29/04 -10 16:44 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Void skrev:
TA BORT DET!!!!!! MER POWER ÅT MODS!!!! ;____;

I alla fall, eftersom jag insåg att en diskussion om medlemmars rätt att låsa eller ej egentligen inte hör hemma här så fixar jag en ny tråd istället.

Kigsz skrev:
Visst stämmer det att du tycker så, men jag står för min åsikt ;)

Äh... ;__;

Apower skrev:
Man ska kunna låsa en egen tråd.

Vill gärna veta varför.

niwn skrev:
Självklart, om en användare känner att den har fått svar på frågan måste han vänta tills en moderator låser den, han ska ju inte kunna göra de själv, de är bara så fel.

Att ens låsa en tråd för att den har "fått sitt svar" fattar jag inte. Är ganska säker på att fnu är den enda community där man ens låser trådar för att de "fått sitt svar". Jag har t.o.m blivit utskrattad av Fuska.se:are för att "vi" moderatorer låste trådar av den anledningen. :/
Och ja, låser man trådar för att de "fått sitt svar" stup i kvarten så förtjänar man att bli utskrattad. Man stoppar en eventuell diskussion, man stänger en tråd som folk kan se som intressanta, och hur kan man som TS vara säker på att man har fått rätt svar på sin fråga? Om man nu har fått rätt svar på sin fråga och ingen anser att man bör tillägga något, ja, istället för att leka moderatorer så kan man faktiskt bara låta tråden självdö, åka ner i trådlistan, så att det vid ett senare tillfälle är möjligt för någon att bumpa, istället för att göra en liknande tråd igen.

Att låsa en tråd för att den "fått sitt svar" är ärligt talat den mest säregna låsningsanledning jag hört talas om. Usch, fy och blä.

Apower skrev:
Ni är inte så snabba heller.

Med att låsa trådar som "fått sitt svar"? Nä, tack och lov så är vi inte det.

Om vi nu borde låsa en tråd så går det att anmäla. Finns just nu bara en anmälning i listan, vilket betyder att vi är ganska snabba numera med att fixa dem.

Kaji skrev:
I lol'd.

I Rofl'd.

Förövrigt:
- Om då TS låser sin tråd, bör en moderator ha rätt att låsa upp den och bestämma att "den ska vara upplåst"?
- Är det enligt er, verkligen TS jobb att bestämma när en tråd ska låsas? Jag ser ofta trådar som låses för att "den spårat ur", men är det inte en moderators jobb att besluta när man bör rensa eller låsa?
- Är det enligt er, rätt av en TS att t.ex. låsa en populär tråd bara för att "den tillhör honom" (för man kan ju knappast påstå att den inte tillhör TS om han ska få låsa den hur han vill)?

Motivera gärna era svar.

Förresten, här är en tråd som låstes av TS för att de som svarade inte bröt mot reglerna, som var hans tanke. Inga problem säger ni? http://www.fuska.nu/forum/trad.php?id=197822...

Ett ypperligt bra exempel på hur dåligt det här är.

Anmälda inlägg kollar ni aldrig.

Ni hinner inte. Ni är för få. Men ni vågar inte erkänna det.
Jag tänker inte be en modde låsa en tråd som jag gjort bara för att jag fått mitt svar eller för att den spårade ut.
Snart kommer man inte kunna ta bort sin användare heller, om ni fortsätter i samma anda.
Det är vi som är vi som är medlemmarna, det är vi som är communityn!

7 år på fuska.nu

29/04 -10 16:53 Filip09

Filip09

2791 XP 54 inlägg

Apower skrev:
Void skrev:
TA BORT DET!!!!!! MER POWER ÅT MODS!!!! ;____;

I alla fall, eftersom jag insåg att en diskussion om medlemmars rätt att låsa eller ej egentligen inte hör hemma här så fixar jag en ny tråd istället.

Kigsz skrev:
Visst stämmer det att du tycker så, men jag står för min åsikt ;)

Äh... ;__;

Apower skrev:
Man ska kunna låsa en egen tråd.

Vill gärna veta varför.

niwn skrev:
Självklart, om en användare känner att den har fått svar på frågan måste han vänta tills en moderator låser den, han ska ju inte kunna göra de själv, de är bara så fel.

Att ens låsa en tråd för att den har "fått sitt svar" fattar jag inte. Är ganska säker på att fnu är den enda community där man ens låser trådar för att de "fått sitt svar". Jag har t.o.m blivit utskrattad av Fuska.se:are för att "vi" moderatorer låste trådar av den anledningen. :/
Och ja, låser man trådar för att de "fått sitt svar" stup i kvarten så förtjänar man att bli utskrattad. Man stoppar en eventuell diskussion, man stänger en tråd som folk kan se som intressanta, och hur kan man som TS vara säker på att man har fått rätt svar på sin fråga? Om man nu har fått rätt svar på sin fråga och ingen anser att man bör tillägga något, ja, istället för att leka moderatorer så kan man faktiskt bara låta tråden självdö, åka ner i trådlistan, så att det vid ett senare tillfälle är möjligt för någon att bumpa, istället för att göra en liknande tråd igen.

Att låsa en tråd för att den "fått sitt svar" är ärligt talat den mest säregna låsningsanledning jag hört talas om. Usch, fy och blä.

Apower skrev:
Ni är inte så snabba heller.

Med att låsa trådar som "fått sitt svar"? Nä, tack och lov så är vi inte det.

Om vi nu borde låsa en tråd så går det att anmäla. Finns just nu bara en anmälning i listan, vilket betyder att vi är ganska snabba numera med att fixa dem.

Kaji skrev:
I lol'd.

I Rofl'd.

Förövrigt:
- Om då TS låser sin tråd, bör en moderator ha rätt att låsa upp den och bestämma att "den ska vara upplåst"?
- Är det enligt er, verkligen TS jobb att bestämma när en tråd ska låsas? Jag ser ofta trådar som låses för att "den spårat ur", men är det inte en moderators jobb att besluta när man bör rensa eller låsa?
- Är det enligt er, rätt av en TS att t.ex. låsa en populär tråd bara för att "den tillhör honom" (för man kan ju knappast påstå att den inte tillhör TS om han ska få låsa den hur han vill)?

Motivera gärna era svar.

Förresten, här är en tråd som låstes av TS för att de som svarade inte bröt mot reglerna, som var hans tanke. Inga problem säger ni? http://www.fuska.nu/forum/trad.php?id=197822...

Ett ypperligt bra exempel på hur dåligt det här är.

Anmälda inlägg kollar ni aldrig.

Ni hinner inte. Ni är för få. Men ni vågar inte erkänna det.
Jag tänker inte be en modde låsa en tråd som jag gjort bara för att jag fått mitt svar eller för att den spårade ut.
Snart kommer man inte kunna ta bort sin användare heller, om ni fortsätter i samma anda.
Det är vi som är vi som är medlemmarna, det är vi som är communityn!

Vi måste ju kunna göra någonting^^

Roligare signatur än Void och Apower...!
Pyttefi, pyttefi :D
Filip09 - Medlem - Fuska.nu - ??

29/04 -10 17:08 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

Apower skrev:
Anmälda inlägg kollar ni aldrig.

"Nähä".

Apower skrev:
Ni hinner inte. Ni är för få. Men ni vågar inte erkänna det.

Vi hinner anmälda inlägg. Ja, vi är för få. EDIT: eller för lata, hur man nu vill se't.

Apower skrev:
Jag tänker inte be en modde låsa en tråd som jag gjort bara för att jag fått mitt svar

Bra, för jag tänker inte låsa en tråd för att den "fått sitt svar". Absurt.

EDIT: Du, eller någon annan borde heller inte låsa en tråd för att den fått sitt svar.

Apower skrev:
eller för att den spårade ut.

Vi brukar inte låsa trådar för att de spårar ur, vi brukar rensa och be folk att skärpa sig. Detta kan inte en medlem göra, utan om man föredrar självmoderering (genom att låsa trådar) så låser man, och då stoppar man en diskussion som en massa andra användare tyckte var intressant (förmodligen).

En TS bör inte agera diskussionsledare. Den enda relation denna har till hans startade tråd är att han startade den. Han äger den inte.

Apower skrev:
Snart kommer man inte kunna ta bort sin användare heller, om ni fortsätter i samma anda.

Jag tycker inte att det här är en bra idé för att det är skoj att begränsa medlemmars befogenheter. Varför jag förespråkar detta står i mitt tidigare inlägg.
varken Flashback.org, Fuska.se, Gameplayer.se, Loading.se, sweclockers eller något annat stort, känt forum har gett medlemmar funktionen att låsa sina trådar, vad jag vet. Om ni känner till någon community, förutom Fuska.nu, där detta är möjligt så får ni gärna länka. Vore intressant att se hur de löser det.

29/04 -10 17:23 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg


Vi hinner anmälda inlägg. Ja, vi är för få.

Det tar ett väldigt bra tag. Mina anmälda inlägg/trådar brukar tas om hand...efter ungefär 2 veckor, eller alternativt efter massor av pm's vilket inte ska behövas.


Bra, för jag tänker inte låsa en tråd för att den "fått sitt svar". Absurt.

EDIT: Du, eller någon annan borde heller inte låsa en tråd för att den fått sitt svar.

Det finns flera trådar där det finns 10 inlägg med samma svar. Bara för att du ska förstå hur alla trådar ska se ut.

Jag ska ta Sveriges bästa ungdomssajt som exempel (enligt någon statlig granskningsnämnd):
www.kpwebben.se

7 år på fuska.nu

29/04 -10 17:24 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg


Jag tycker inte att det här är en bra idé för att det är skoj att begränsa medlemmars befogenheter. Varför jag förespråkar detta står i mitt tidigare inlägg.
varken Flashback.org, Fuska.se, Gameplayer.se, Loading.se, sweclockers eller något annat stort, känt forum har gett medlemmar funktionen att låsa sina trådar, vad jag vet. Om ni känner till någon community, förutom Fuska.nu, där detta är möjligt så får ni gärna länka. Vore intressant att se hur de löser det.


Sen när ska vi börja "följa" dom andra stora hemsidorna också?

Tycker att detta är en viktig del av fuska.nu, att kunna låsa sina egna trådar, det liksom gör fuska.nu till fuska.nu + massvis med mera saker..

Men liksom, när man har vänjt sig att ha det så.. känns det helt fel att ta bort funktionen bara sådär liksom.


Ganska roligt att det bara är en modde som tycker så (en så länge) och inte några andra, inte ens andra moddar. =P

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

29/04 -10 17:32 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Void:
Dina idéer hittills har varit bra och nyttiga för sidan.
Denna är inte det.

Det är vi medlemmar som är sidan, några möjligheter ska vi ha.

7 år på fuska.nu

29/04 -10 17:39 Malia

Malia

10258 XP 970 inlägg


Anmälda inlägg kollar ni aldrig.


Vad baserar du det på?
Då du uppenbarligen inte har koll på listan så kan jag säga att den är tom, och töms varje dag.

Kabala
Kabala                     
                                                  

29/04 -10 17:41 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

malia skrev:

Anmälda inlägg kollar ni aldrig.


Vad baserar du det på?
Då du uppenbarligen inte har koll på listan så kan jag säga att den är tom, och töms varje dag.

Märkligt att ingenting händer med de tydliga regelbrotten jag anmäler.

7 år på fuska.nu

29/04 -10 17:46 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg

Håller med Void helt. Har alltid hatat när trådar låses utan att ha fått ett riktigt svar. Kanske inte så ofta man vill ändra svaret, men ofta har man ju samma problem själv, och för att kunna ställa en följdfråga måste man skapa en egen tråd för det! :@

Dessutom har jag flera gånger sett TS låsa sin egen tråd för att han blir sönderägd i en diskussion och låser tråden för att själv få sista ordet.

Have I ever told you the definition of insanity?

29/04 -10 17:46 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg


Anmälda inlägg kollar ni aldrig.


Jo.
Anmälda inlägg listan är alltid eller nästan alltid tom numera.


Jag tänker inte be en modde låsa en tråd som jag gjort bara för att jag fått mitt svar eller för att den spårade ut.


Att låsa en tråd för att den "fått ett svar" är en riktigt dålig idé och kontraproduktivt mot forumet.
Om svaret är fel, så kan man inte rätta felet.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

29/04 -10 17:48 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg


Jo.
Anmälda inlägg listan är alltid eller nästan alltid tom numera.

Märks inte.
Mina anmälningar följ aldrig upp på den tiden det max bör ta.

7 år på fuska.nu

29/04 -10 17:52 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

Apower skrev:

Jo.
Anmälda inlägg listan är alltid eller nästan alltid tom numera.

Märks inte.
Mina anmälningar följ aldrig upp på den tiden det max bör ta.

Det kan bero på att de är felaktiga eller för att moderatorerna inte ser varför inlägget är anmält.
Om regelbrottet inte är uppenbart eller mer tveksamt eller om du anmäler ett inlägg pga att det är en dubbeltråd kan det vara en bra idé att skicka ett PM.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

29/04 -10 17:53 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

GoldenMew skrev:
Apower skrev:

Jo.
Anmälda inlägg listan är alltid eller nästan alltid tom numera.

Märks inte.
Mina anmälningar följ aldrig upp på den tiden det max bör ta.

Det kan bero på att de är felaktiga eller för att moderatorerna inte ser varför inlägget är anmält.
Om regelbrottet inte är uppenbart eller mer tveksamt eller om du anmäler ett inlägg pga att det är en dubbeltråd kan det vara en bra idé att skicka ett PM.

Jag anmäler aldrig otydliga regelbrott.
Jag anmälda två reklamtrådar, som du låste. Den ena efter 3 dagar och den andra efter en vecka.
3 dagar är acceptabelt men inte 7 dagar.

7 år på fuska.nu

29/04 -10 18:00 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

Apower skrev:
GoldenMew skrev:
Apower skrev:

Jo.
Anmälda inlägg listan är alltid eller nästan alltid tom numera.

Märks inte.
Mina anmälningar följ aldrig upp på den tiden det max bör ta.

Det kan bero på att de är felaktiga eller för att moderatorerna inte ser varför inlägget är anmält.
Om regelbrottet inte är uppenbart eller mer tveksamt eller om du anmäler ett inlägg pga att det är en dubbeltråd kan det vara en bra idé att skicka ett PM.

Jag anmäler aldrig otydliga regelbrott.
Jag anmälda två reklamtrådar, som du låste. Den ena efter 3 dagar och den andra efter en vecka.
3 dagar är acceptabelt men inte 7 dagar.

Jag vet vilken tråd du menar och det fanns ingen anmälan av den, jag upptäckte den av en slump.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar