Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Hur många här tror på Gud?

17/12 -09 08:56 antonfusk

antonfusk

10170 XP 616 inlägg

andiders skrev:
pfc:
big bang teorin är obevisad. den anses däremot tillräkligt trolig för att användas som fakta.
men frågan är: om allt skapades i big bang, vad fanns då innan?

evolutionsteorin säger att mikro-organismer, var det första livet på jorden, men vem/vad skapade organismerna?

i princip alla teorier om jordens och livets uppkomst är obevisade men anses tillräkligt troliga för att läras ut som fakta. dock kan man inget bevisa med 100% säkerhet från den tiden.

det går inte att bevisa att de mikro-organismer som var början till liv, var planterade på denna planet av en mer utvecklad livsform (aKa utomjordingar).

men håller med om att teorin om gud/gudarna är högst osannolika och väldigt korkade, att en högre kraft sitter på ett moln, och bjuder in ickesyndare som dött till ett paradis för all evighet låter väldigt dumt


Dock är det så att saker utvecklades med big bang, och materia och liknande skapades inte, eftersom energimängden aldrig ökar, gör inte materian det heller.

Team Divinus
GT: Divinus FeroH
Best MW2 clan Sweden

17/12 -09 15:39 andiders

andiders

2407 XP 220 inlägg

antonfusk skrev:
andiders skrev:
pfc:
big bang teorin är obevisad. den anses däremot tillräkligt trolig för att användas som fakta.
men frågan är: om allt skapades i big bang, vad fanns då innan?

evolutionsteorin säger att mikro-organismer, var det första livet på jorden, men vem/vad skapade organismerna?

i princip alla teorier om jordens och livets uppkomst är obevisade men anses tillräkligt troliga för att läras ut som fakta. dock kan man inget bevisa med 100% säkerhet från den tiden.

det går inte att bevisa att de mikro-organismer som var början till liv, var planterade på denna planet av en mer utvecklad livsform (aKa utomjordingar).

men håller med om att teorin om gud/gudarna är högst osannolika och väldigt korkade, att en högre kraft sitter på ett moln, och bjuder in ickesyndare som dött till ett paradis för all evighet låter väldigt dumt


Dock är det så att saker utvecklades med big bang, och materia och liknande skapades inte, eftersom energimängden aldrig ökar, gör inte materian det heller.

hur kom du in på materia när jag pratade om jordens första liv?
nåt måste ha skapat det första livet.
och det som utvecklades med big bang har ännu inte bevisats, bara gjorts flertalet teorier som anses mer eller mindre troliga, dock detta kommer bevis på att big bang skett/inte skett aldrig komma fram. det är helt enkelt omöjligt att bevisa det. går bara att ta fram teorier som sen är mer eller mindre troliga.

det finns ytterst mycket som faktiskt är obevisat men lärs ut som sanning på grund av att några "höga" forskare anser det tillräkligt troligt för att klassas som fakta

AntiModerator
AntiAntiModerator
dubbelmoralisk, optimistisk pessimist

17/12 -09 19:12 dtheman

dtheman

342 XP 8 inlägg

tror inte på gud ska sluta vara kristen.

( )  ( )  Hjälp den beroende kaninen
            ( * _ * )  att ta över världen genom
            (  > < ) att skratta åt honom!!! haha

17/12 -09 19:16 antonfusk

antonfusk

10170 XP 616 inlägg

andiders skrev:
antonfusk skrev:
andiders skrev:
pfc:
big bang teorin är obevisad. den anses däremot tillräkligt trolig för att användas som fakta.
men frågan är: om allt skapades i big bang, vad fanns då innan?

evolutionsteorin säger att mikro-organismer, var det första livet på jorden, men vem/vad skapade organismerna?

i princip alla teorier om jordens och livets uppkomst är obevisade men anses tillräkligt troliga för att läras ut som fakta. dock kan man inget bevisa med 100% säkerhet från den tiden.

det går inte att bevisa att de mikro-organismer som var början till liv, var planterade på denna planet av en mer utvecklad livsform (aKa utomjordingar).

men håller med om att teorin om gud/gudarna är högst osannolika och väldigt korkade, att en högre kraft sitter på ett moln, och bjuder in ickesyndare som dött till ett paradis för all evighet låter väldigt dumt


Dock är det så att saker utvecklades med big bang, och materia och liknande skapades inte, eftersom energimängden aldrig ökar, gör inte materian det heller.

hur kom du in på materia när jag pratade om jordens första liv?
nåt måste ha skapat det första livet.
och det som utvecklades med big bang har ännu inte bevisats, bara gjorts flertalet teorier som anses mer eller mindre troliga, dock detta kommer bevis på att big bang skett/inte skett aldrig komma fram. det är helt enkelt omöjligt att bevisa det. går bara att ta fram teorier som sen är mer eller mindre troliga.

det finns ytterst mycket som faktiskt är obevisat men lärs ut som sanning på grund av att några "höga" forskare anser det tillräkligt troligt för att klassas som fakta


Du sa att allt skapades med big bang, vilket är fel, all materia som universum var samlat  i big bang.

Team Divinus
GT: Divinus FeroH
Best MW2 clan Sweden

17/12 -09 19:20 andiders

andiders

2407 XP 220 inlägg

antonfusk skrev:
andiders skrev:
antonfusk skrev:
andiders skrev:
pfc:
big bang teorin är obevisad. den anses däremot tillräkligt trolig för att användas som fakta.
men frågan är: om allt skapades i big bang, vad fanns då innan?

evolutionsteorin säger att mikro-organismer, var det första livet på jorden, men vem/vad skapade organismerna?

i princip alla teorier om jordens och livets uppkomst är obevisade men anses tillräkligt troliga för att läras ut som fakta. dock kan man inget bevisa med 100% säkerhet från den tiden.

det går inte att bevisa att de mikro-organismer som var början till liv, var planterade på denna planet av en mer utvecklad livsform (aKa utomjordingar).

men håller med om att teorin om gud/gudarna är högst osannolika och väldigt korkade, att en högre kraft sitter på ett moln, och bjuder in ickesyndare som dött till ett paradis för all evighet låter väldigt dumt


Dock är det så att saker utvecklades med big bang, och materia och liknande skapades inte, eftersom energimängden aldrig ökar, gör inte materian det heller.

hur kom du in på materia när jag pratade om jordens första liv?
nåt måste ha skapat det första livet.
och det som utvecklades med big bang har ännu inte bevisats, bara gjorts flertalet teorier som anses mer eller mindre troliga, dock detta kommer bevis på att big bang skett/inte skett aldrig komma fram. det är helt enkelt omöjligt att bevisa det. går bara att ta fram teorier som sen är mer eller mindre troliga.

det finns ytterst mycket som faktiskt är obevisat men lärs ut som sanning på grund av att några "höga" forskare anser det tillräkligt troligt för att klassas som fakta


Du sa att allt skapades med big bang, vilket är fel, all materia som universum var samlat  i big bang.


enligt en teori ja

AntiModerator
AntiAntiModerator
dubbelmoralisk, optimistisk pessimist

17/12 -09 21:51 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg


evolutionsteorin säger att mikro-organismer, var det första livet på jorden, men vem/vad skapade organismerna?


Jag har ingen aning om hur de blågröna grejimojerna är uppbyggda, men det där är mitt huvudargument till frågan om liv på andra planeter, då det enda sättet för en livsform att uppkomma utan hjälp av andra livsformer är genom att precis rätt atomer befinner sig på precis rätt ställe.

Ja, livet är ett mirakel...

Have I ever told you the definition of insanity?

19/12 -09 00:02 KOcauser

KOcauser

2119 XP 54 inlägg

Gud finns, han vakar över oss alla och man ska hylla honom tillbaks, det är helt enkelt så.

Today is a gift
And not a giving right.
Live every moment as your last.

19/12 -09 01:48 oblivionluve

oblivionluve

3274 XP 440 inlägg

KOcauser skrev:
Gud finns, han vakar över oss alla och man ska hylla honom tillbaks, det är helt enkelt så.


Så kan du inte säga, jag är trött på extremenister som dig... Det är det som är problemet med många kristna, dom ignorerar allt annat och säger "Såhär är det", Det vet du inte, jag tror inte på gud, men jag kan inte heller säga att det inte existerar.. Jag känner några kristna, och jag kan lugnt berätta vilka brain washer dom är.

Go Charles Darwin!

Sparkle Nvidia GeForce GTX460 768mb, Q9400 2,66GHz
Asus p5kpl, Corsair VX 550W 80+, 4 GB ram
Coolermaster Elite 330 Case

19/12 -09 10:25 andiders

andiders

2407 XP 220 inlägg

KOcauser skrev:
Gud finns, han vakar över oss alla och man ska hylla honom tillbaks, det är helt enkelt så.

hur ska vi veta att det är sant?
hur vet du att det är sant?
hör du honom prata i ditt huvud ibland?
och hur kan du då vara säker på att det inte är psykiska men?
var är bevisen på hans existens?
om han nu finns, varför låter han jorden gå under?
om han finns, vilken religion har den riktiga guden?
varför just denna religion?
varför ska vi tro på gud när han aldrig gjort nåt för mänskligheten?

AntiModerator
AntiAntiModerator
dubbelmoralisk, optimistisk pessimist

19/12 -09 10:40 cybertronx

cybertronx

6966 XP 662 inlägg

Hur många här tror på Gud?

Angående trådens rubrik och fråga. Svaret är helt enkelt, det finns bara en kristen här på fuska.nu! Och det är jag. Förmodligen finns det mer kristna här som döljer sin religion för att de vill bli omtyckta, för det finns kristna som inte vill ha en massa haters på Internet.

cybertronx!

27/12 -09 13:38 gtakilen

gtakilen

384 XP 5 inlägg

jag tror inte på gud         

27/12 -09 15:44 niwn

niwn

12277 XP 596 inlägg

cybertronx skrev:
Hur många här tror på Gud?

Angående trådens rubrik och fråga. Svaret är helt enkelt, det finns bara en kristen här på fuska.nu! Och det är jag. Förmodligen finns det mer kristna här som döljer sin religion för att de vill bli omtyckta, för det finns kristna som inte vill ha en massa haters på Internet.


Sen hade vi ju Zato, men han har ju tyvärr lämnat oss.

Sex, Drugs & Rock N Roll
Other shit will kill my soul

28/12 -09 16:50 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

jag tror på gud ja, Men jag tror verkligen inte på att man kommer till nån himmel, För lksm varför? varför skapade gud ens jorden om man endå skulle komma till himmlen? No point.

Tror inte heller att man ska gå runt i en kyrka och sjunga hallelujah sånger, för det står inte någonstans i bibeln att man ska göra så, Så varför gör man det?

Tror inte heller på ett helvette eftersom att det står ingenstans i bibeln i över huvud taget att man ska komma till något helvette när man dör.

Jag tror inte heller på spöken osv.. för att det står redan i bibeln vad spöken är igentligen, varför tror jag på det? Jo eftersom att bibeln har rätt om så många andra saker så just därför tror jag på det.

Sen när jag gick till kyrkan en dag så frågade jag en som jobbade där. ''Vad tror du händer efter döden?'' Han svarade. ''Jag tror att livet går i repris, asså att man lever om exakt samma liv'' Den teorin är helt olågiskt eftersom att det finns ingenting som säger att det skulle va så. Då kan man lika gärna säga att man blir en dator när man dör. Eller en lamp skärm.

Sen frågade jag en präst också, Varför går ni efter vissa saker och inte andra. Hon sa ''Man kan inte gå helt efter bibeln ingen gör det'' Det är inte sant! Inte sant alls, Hon gav mig några exempel, som te.x Det står i bibeln att man måste vänta med sex efter en kvinna har fött, Varför skulle det inte gå att följa? Allt handlar inte som sex, lksm WTF?

Så jag går helt efter bibeln, lr försöker så gott det går, Jag kan ju inte sluta med allt man inte ska göra bara sådär. Jag måste förstå varför jag inte ska göra dessa saker först.

Wii U PS4 XBone PC

28/12 -09 16:59 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

andiders skrev:
KOcauser skrev:
Gud finns, han vakar över oss alla och man ska hylla honom tillbaks, det är helt enkelt så.

hur ska vi veta att det är sant?
hur vet du att det är sant?
hör du honom prata i ditt huvud ibland?
och hur kan du då vara säker på att det inte är psykiska men?
var är bevisen på hans existens?
om han nu finns, varför låter han jorden gå under?
om han finns, vilken religion har den riktiga guden?
varför just denna religion?
varför ska vi tro på gud när han aldrig gjort nåt för mänskligheten?


Svar som är direkt ifrån bibeln inget jag hittar på. Eftersom att jag inte vet allt till 100% en så får ni inte bli sjukt sura ifall jag har fel på nån punkt men jag ska nog ha rätt på några
1, Hur vi ska veta det? Veta och veta, det är liksom att tro inte veta, Det är samma sak som att din kompis säger något till dig som du inte kan veta om det är sant, men det kanske låter tro värdigt lr hur?
2, Hur han vet att det är sant? lr att jag vet att de är sant, eh ah vet och vet kan jag inte säga. Inget kan veta. Det är att man tror.
3, Bevisen. Ja om du läser i bibeln så står det lite om vad som ska hända i framtiden. Det ska bli kriser, Priserna ska höjas extremt, Det ska bli hungersnöd, det ska bli fler och fler krig, Det ska komma en ny ledare som ingen skulle kunna ha trott att det ska bli i en stor stad lr nått (tror att det kan va obama? för 10 år sen skulle folk ha skrattat åt en om man sa att en mörk skulle ha blivit president)
4, Nej, och även om jag gjorde det så skulle jag ignorera det totalt för att det skulle vara satan som försökte få mig att tro att de va sant och han skulle antadligen försöka få mig att göra saker som man inte ska göra.
5, som sagt jag hör han inte.
6, Det står i biblen villken som är den riktiga, Jag tänker dock inte nämna namnet på religonen eftersom att då lär jag bli hatad av ännu fler
7, Det står i bibeln att gud har låtit satan få styra jorden under en viss tid, Hur lång tid vet bara gud ingen annan. Satan ska försöka få alla att följa honom, det var därför han gjorde så att det blev flera religoner. Han gjorde också så att den sanna religonen blev extremt hatad av väldigt många. Det står i bibeln att det är väldigt få som ska hitta sanningen osv..

Dehär är inget jag hittar på och jag säger inte att ni måste tro på mig. Alla får ha sin egna tro och dehär är vad jag tror och jag svarade på dina frågor även fast dom inte var till mig.

Wii U PS4 XBone PC

28/12 -09 18:51 oblivionluve

oblivionluve

3274 XP 440 inlägg

mtx skrev:
andiders skrev:
KOcauser skrev:
Gud finns, han vakar över oss alla och man ska hylla honom tillbaks, det är helt enkelt så.

hur ska vi veta att det är sant?
hur vet du att det är sant?
hör du honom prata i ditt huvud ibland?
och hur kan du då vara säker på att det inte är psykiska men?
var är bevisen på hans existens?
om han nu finns, varför låter han jorden gå under?
om han finns, vilken religion har den riktiga guden?
varför just denna religion?
varför ska vi tro på gud när han aldrig gjort nåt för mänskligheten?


Svar som är direkt ifrån bibeln inget jag hittar på. Eftersom att jag inte vet allt till 100% en så får ni inte bli sjukt sura ifall jag har fel på nån punkt men jag ska nog ha rätt på några
1, Hur vi ska veta det? Veta och veta, det är liksom att tro inte veta, Det är samma sak som att din kompis säger något till dig som du inte kan veta om det är sant, men det kanske låter tro värdigt lr hur?
2, Hur han vet att det är sant? lr att jag vet att de är sant, eh ah vet och vet kan jag inte säga. Inget kan veta. Det är att man tror.
3, Bevisen. Ja om du läser i bibeln så står det lite om vad som ska hända i framtiden. Det ska bli kriser, Priserna ska höjas extremt, Det ska bli hungersnöd, det ska bli fler och fler krig, Det ska komma en ny ledare som ingen skulle kunna ha trott att det ska bli i en stor stad lr nått (tror att det kan va obama? för 10 år sen skulle folk ha skrattat åt en om man sa att en mörk skulle ha blivit president)
4, Nej, och även om jag gjorde det så skulle jag ignorera det totalt för att det skulle vara satan som försökte få mig att tro att de va sant och han skulle antadligen försöka få mig att göra saker som man inte ska göra.
5, som sagt jag hör han inte.
6, Det står i biblen villken som är den riktiga, Jag tänker dock inte nämna namnet på religonen eftersom att då lär jag bli hatad av ännu fler
7, Det står i bibeln att gud har låtit satan få styra jorden under en viss tid, Hur lång tid vet bara gud ingen annan. Satan ska försöka få alla att följa honom, det var därför han gjorde så att det blev flera religoner. Han gjorde också så att den sanna religonen blev extremt hatad av väldigt många. Det står i bibeln att det är väldigt få som ska hitta sanningen osv..

Dehär är inget jag hittar på och jag säger inte att ni måste tro på mig. Alla får ha sin egna tro och dehär är vad jag tror och jag svarade på dina frågor även fast dom inte var till mig.



Det står i bibel det sår i bibeln... Fattar du inte?  Kristendomen, Islam och Judendomen har samma grund... Det är bara freaks som ändrat lite i texten så blir det en helt annan religion... Propaganda enligt mig.

Sparkle Nvidia GeForce GTX460 768mb, Q9400 2,66GHz
Asus p5kpl, Corsair VX 550W 80+, 4 GB ram
Coolermaster Elite 330 Case


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar