Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Hur många här tror på Gud?

17/06 -09 12:46 OdenRaz

OdenRaz

4344 XP 196 inlägg

Shoryuken skrev:
smutsigare skrev:
jag bara undrar en sak, varför lär massa skolor ut Kristendom som ämne när dom helt har tagit bort Asatron från skolämnerna? jag menar ska vi inte få lära oss den rigtiga religonen eller?


För att Kristendomen är världens största religion.


men jag tycker att om nu kristendomen är värdens största religon så betyder inte det att den borde läras ut, tänk bara på alla som inte tror på kristendomen (jag tex) ska vi bara sitta där och lära oss någonting som vi tycker är helt fel?

Må de krisnas blod pryda min grav
Må demoner ta de Falska
Sänd dem till HEL

17/06 -09 16:52 Unknowned

Unknowned

2978 XP 182 inlägg


Vad för bevis?


Man skulle kunna säga att jag kräver vetenskapliga bevis för religionerna, men om det skulle finnas vetenskapliga bevis så skulle det inte vara en religion längre. En religion ska man kunna tro på utan bevis. Det är tron som är det viktiga, enligt mig. Tron hjälper människor att klara sig genom svåra tider.  Även om jag inte förstår andras religiösa övertygelse så respekterar jag deras tro.

Våga satsa på dig själv. runka i motvind.

17/06 -09 17:02 Klimpen2

Klimpen2

2968 XP 16 inlägg

oblivionluve skrev:
Kristendomen är så löjlig att jag pissar ner mig... Dom tror inte på apmänniskan vi har skelett och kranier på apmänniskor.... Dom tror ej på att människan är ett djur vilket är riktigt stupat vi säger såhär En apa har ju en hjärna? =Ja en människa har en hjärna = ja.. en människa har blood =ja det har alla andra djur också därför är vi ett djur. altså allt som har organ är djur vi är ett Däggdjur som föder levande ungar Reptiler o.s.v får ägg... ska ni fortsätta diskutera detta eller?

Till den första delen av inlägget hänvisar jag till mitt inlägg(fjärde uppifrån) i tråden "Bevis på att evolutionsteorin är sann!":
http://www.fuska.nu/forum/trad.php?id=182544...
Om människor ska räknas som djur eller inte är inte en diskution jag tänker lägga mej i. Men bara för att en sak har likheter behöver det inte vara samma sak. Djuren består av celler. Detta gör också växterna. Växterna är ju inte djur för det. Aja, det som är skillnaden mellan människor och djuren är den fria viljan. Gud har gett människorna den fria viljan.


GoldenMew skrev:
Klimpen2 skrev:

Att det är Gud som bestämmer att människor ska dö när de gör det är helt obibliskt.


Psaltaren 90 verkar antyda något annat, jag citerar den i dess helhet:

(de som vill läsa det kan kolla på föregående sida, jag tog bort det för att korta ner inlägget en aning)

Vad menar du med det? Det står inte att Gud sitter uppe i himmelen och befallar människor att dö. Och varför skulle han göra det?

Finlaendaren skrev:
Allvarilgt... Är du kristen? Tror du på ALLT som står i bibeln? I så fall, wow det var inte dåligt, om inte, hur kan man tro på resten om nått är fel? Och folk säger att gamla testamentet inte stämmer, även kristna, så varför har man med det än då??

Joo, jag är kristen och jag tror på hela bibeln.

smutsigare skrev:
men jag tycker att om nu kristendomen är värdens största religon så betyder inte det att den borde läras ut, tänk bara på alla som inte tror på kristendomen (jag tex) ska vi bara sitta där och lära oss någonting som vi tycker är helt fel?

Får ni bara lära er kristendom? :O Jag tror att vi kommer att lära oss om Islam nästa år. När jag gick mellanstadiet och vi lärde oss om vikingatiden fick vi också lära oss om asatron.


smutsigare? Seriöst, är du asatroende? Tror du då på t.ex att världen ser ut som ett träd?

// K2

17/06 -09 17:08 oblivionluve

oblivionluve

3274 XP 440 inlägg

Klimpen2 skrev:
oblivionluve skrev:
Kristendomen är så löjlig att jag pissar ner mig... Dom tror inte på apmänniskan vi har skelett och kranier på apmänniskor.... Dom tror ej på att människan är ett djur vilket är riktigt stupat vi säger såhär En apa har ju en hjärna? =Ja en människa har en hjärna = ja.. en människa har blood =ja det har alla andra djur också därför är vi ett djur. altså allt som har organ är djur vi är ett Däggdjur som föder levande ungar Reptiler o.s.v får ägg... ska ni fortsätta diskutera detta eller?

Till den första delen av inlägget hänvisar jag till mitt inlägg(fjärde uppifrån) i tråden "Bevis på att evolutionsteorin är sann!":
http://www.fuska.nu/forum/trad.php?id=182544...
Om människor ska räknas som djur eller inte är inte en diskution jag tänker lägga mej i. Men bara för att en sak har likheter behöver det inte vara samma sak. Djuren består av celler. Detta gör också växterna. Växterna är ju inte djur för det. Aja, det som är skillnaden mellan människor och djuren är den fria viljan. Gud har gett människorna den fria viljan.


GoldenMew skrev:
Klimpen2 skrev:

Att det är Gud som bestämmer att människor ska dö när de gör det är helt obibliskt.


Psaltaren 90 verkar antyda något annat, jag citerar den i dess helhet:

(de som vill läsa det kan kolla på föregående sida, jag tog bort det för att korta ner inlägget en aning)

Vad menar du med det? Det står inte att Gud sitter uppe i himmelen och befallar människor att dö. Och varför skulle han göra det?

Finlaendaren skrev:
Allvarilgt... Är du kristen? Tror du på ALLT som står i bibeln? I så fall, wow det var inte dåligt, om inte, hur kan man tro på resten om nått är fel? Och folk säger att gamla testamentet inte stämmer, även kristna, så varför har man med det än då??

Joo, jag är kristen och jag tror på hela bibeln.

smutsigare skrev:
men jag tycker att om nu kristendomen är värdens största religon så betyder inte det att den borde läras ut, tänk bara på alla som inte tror på kristendomen (jag tex) ska vi bara sitta där och lära oss någonting som vi tycker är helt fel?

Får ni bara lära er kristendom? :O Jag tror att vi kommer att lära oss om Islam nästa år. När jag gick mellanstadiet och vi lärde oss om vikingatiden fick vi också lära oss om asatron.


smutsigare? Seriöst, är du asatroende? Tror du då på t.ex att världen ser ut som ett träd?


Det är väl bara bra att man är religös men man kan ju inte gå för långt och bryta naturlagarna o.s.v.men man kan ju kalla ett annat djur för det och människan försej men vi är fortfarande ett däggdjur

Sparkle Nvidia GeForce GTX460 768mb, Q9400 2,66GHz
Asus p5kpl, Corsair VX 550W 80+, 4 GB ram
Coolermaster Elite 330 Case

17/06 -09 18:43 Finlaendaren

Finlaendaren

1245 XP 38 inlägg

smutsigare skrev:
jag bara undrar en sak, varför lär massa skolor ut Kristendom som ämne när dom helt har tagit bort Asatron från skolämnerna? jag menar ska vi inte få lära oss den rigtiga religonen eller?


Religion har ingen plats inom skolan, liksaså har logik ingen plats inom religionen! 

Jag vet bäst för att jag är bäst, enkelt.
Red Dead Redemption 2010 FTW!
Psn: crazycat690

17/06 -09 21:11 Unknowned

Unknowned

2978 XP 182 inlägg


Religion har ingen plats inom skolan


SO.

Våga satsa på dig själv. runka i motvind.

17/06 -09 23:57 OdenRaz

OdenRaz

4344 XP 196 inlägg

Klimpen2 skrev:
oblivionluve skrev:
Kristendomen är så löjlig att jag pissar ner mig... Dom tror inte på apmänniskan vi har skelett och kranier på apmänniskor.... Dom tror ej på att människan är ett djur vilket är riktigt stupat vi säger såhär En apa har ju en hjärna? =Ja en människa har en hjärna = ja.. en människa har blood =ja det har alla andra djur också därför är vi ett djur. altså allt som har organ är djur vi är ett Däggdjur som föder levande ungar Reptiler o.s.v får ägg... ska ni fortsätta diskutera detta eller?

Till den första delen av inlägget hänvisar jag till mitt inlägg(fjärde uppifrån) i tråden "Bevis på att evolutionsteorin är sann!":
http://www.fuska.nu/forum/trad.php?id=182544...
Om människor ska räknas som djur eller inte är inte en diskution jag tänker lägga mej i. Men bara för att en sak har likheter behöver det inte vara samma sak. Djuren består av celler. Detta gör också växterna. Växterna är ju inte djur för det. Aja, det som är skillnaden mellan människor och djuren är den fria viljan. Gud har gett människorna den fria viljan.


GoldenMew skrev:
Klimpen2 skrev:

Att det är Gud som bestämmer att människor ska dö när de gör det är helt obibliskt.


Psaltaren 90 verkar antyda något annat, jag citerar den i dess helhet:

(de som vill läsa det kan kolla på föregående sida, jag tog bort det för att korta ner inlägget en aning)

Vad menar du med det? Det står inte att Gud sitter uppe i himmelen och befallar människor att dö. Och varför skulle han göra det?

Finlaendaren skrev:
Allvarilgt... Är du kristen? Tror du på ALLT som står i bibeln? I så fall, wow det var inte dåligt, om inte, hur kan man tro på resten om nått är fel? Och folk säger att gamla testamentet inte stämmer, även kristna, så varför har man med det än då??

Joo, jag är kristen och jag tror på hela bibeln.

smutsigare skrev:
men jag tycker att om nu kristendomen är värdens största religon så betyder inte det att den borde läras ut, tänk bara på alla som inte tror på kristendomen (jag tex) ska vi bara sitta där och lära oss någonting som vi tycker är helt fel?

Får ni bara lära er kristendom? :O Jag tror att vi kommer att lära oss om Islam nästa år. När jag gick mellanstadiet och vi lärde oss om vikingatiden fick vi också lära oss om asatron.


smutsigare? Seriöst, är du asatroende? Tror du då på t.ex att världen ser ut som ett träd?


ja jag är asatroende, och ja jag tror på Yggdrasil, jag går på blot 4grr om året och tillber alla dom riktiga gudarna. och vi får inte lära oss om asatron i skolan bara kristendom och lite hindu, det gör mig hel så arg att andra skolor ska få den rätta läran.

Må de krisnas blod pryda min grav
Må demoner ta de Falska
Sänd dem till HEL

18/06 -09 00:00 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg


Vad menar du med det? Det står inte att Gud sitter uppe i himmelen och befallar människor att dö. Och varför skulle han göra det?


Gör det visst.
3Du talar och människan blir åter jord.
7Ja, genom din vrede förgås vi, och snabbt är det ute med oss.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

19/07 -09 11:56 dodat

dodat

888 XP 34 inlägg

TRor inte på gud och kommer aldrig göra det

jag är en pearlspelare:)
Quilava är bäst^^

19/07 -09 23:53 Klimpen2

Klimpen2

2968 XP 16 inlägg

Vad är det med 2012? Jag har hört något om det förr, men kommer inte ihåg precis vad det var. Något om världens undergång?

// K2

20/07 -09 00:46 paaso

paaso

1919 XP 260 inlägg

Mayhem skrev:
Den 21e December 2012 kommer det ske ett "solutbrott" som kommer bränna ihjäl varenda levande varelse på jorden. Planeten Nirbu kommer lägga sig mellan jorden och solen vilket kommer skapa utbrottet. Jag orkar inte skriva ner alla siffror just nu, då troligtvis ingen orkar läsa dom. Mayaindianerna räknade nästan aldrig fel kan jag upplysa om. Deras kalender börjar år 3114 F.k. Och den slutar helt utan anledning 5126 år senare, den 21e Decmeber 2012.

Men...Hur många Domedagsprofetior tror ni det finns? Det finns många, det var någon religiös grupp som väntade jordens undergång år 2000 och började därför ge bort sina ägodelar. Har hittat 12 datum när jorden skulle gå under, enligt Jehovas. Alltså ska ni inte oroa er om sånt här. :)

Lol jag blev faktiskt lite rädd där xD men sen när ja läste den andra delen så blev ja lugn igen =P

Your not my Moderator yet boy
And nor would I obey your command even if you were

20/07 -09 01:02 Shoryuken

Shoryuken

3115 XP 2750 inlägg

På tal om teorier så hade man räknat ut att Jesus skulle återvända den 22 oktober 1844, vilket han inte gjorde. Och glöm inte Y2K. =)

Om det finns en gud så tycker jag inte att man ska skylla på honom för saker som händer en själv, eftersom sådant knappast har en religös anknytning.

"And I say this guy, because if there is a God, it has to be a man. No woman could or would ever fuck things up like this!"
- George Carlin

~ A winner is you!

20/07 -09 05:13 Psycho95

Psycho95

1499 XP 459 inlägg

http://www.youtube.com/watch?v=vkXOwB...

God is evil!

VVV is SWEAT <: \/
http://vvv.smackjeeves.com/comics/325169/page-35/
R.I.P Onkel Kånkel :[

26/07 -09 14:38 Mr_fusk

Mr_fusk

1895 XP 17 inlägg

Jag anser att religion är missledande och ett sätt att kontrollera svaga människor.
Religion lockar svagt folk och som sedan blir mer och mer insyltade tills dom blir fanatiker och lyder blint av deras ledare.

26/07 -09 16:37 DaveDeBrave

DaveDeBrave

1896 XP 329 inlägg

han finns inte! det är dumheter! fanns han kunde han väll hjälpa till lite?

Humanity being the biggest flaw
Like an inverted King Midas
We turn everything we touch to shit


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar