Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Snabbast fångade legendariska Pokémon?

Svara
25/08 -11 16:06 Obey

Obey

600 XP 78 inlägg

Jag fick Ho-oh på heart gold på 3 Pokemon bollar.
jag använde surf 1 gång med en mudkip på lvl.29
Skadade runt hälften

All Pokémons Shall Obey Me.

B/W:  1807 - 9100 - 3523
Name: Obey

28/08 -11 18:42 Obey

Obey

600 XP 78 inlägg

Hahaha    jag fick en shiny Latias med 1 pokeBoll    LOL!!!!

All Pokémons Shall Obey Me.

B/W:  1807 - 9100 - 3523
Name: Obey

28/08 -11 21:11 niwn

niwn

12277 XP 596 inlägg

Jag kommer ihåg att jag jävlades massor med att fånga Zapdos på Leafgreen för nått år sedan, de gick bara inte trots att jag hade skadat han och sövt han.

Sen gick jag till Moltres och kastade en ultra ball utan att hade skadat han och den fångades. Rätt skruvat.

Sex, Drugs & Rock N Roll
Other shit will kill my soul

28/08 -11 23:45 emma_dockan

emma_dockan

3585 XP 1370 inlägg

Rayquasa i Sapphire.

~ Aye!

18/09 -11 14:35 louie

louie

2020 XP 491 inlägg

Zekrom med en quick ball på första rundan xD sen ho-oh med en ultra ball efter att ha skadat den och sövt den.

tjavagörs

28/11 -11 20:10 pinkunicorn_

pinkunicorn_

19 XP 9 inlägg

lon_93 skrev:
fångade H-Oh i guld med 19 Grate balls. detta är sant. :D

HAha, fångade den med 1 ultra ball efter halva livet ^^

06/04 -12 18:43 Cheza

Cheza

2375 XP 125 inlägg

Thundurus med en ultra ball första varvet.

07/04 -12 23:48 DarkMasters

DarkMasters

10289 XP 1689 inlägg

hur fan kommer man ihåg sånt här? :P

[::[___]::]
[o [__] ::]
==3DS==

14/04 -12 14:50 Emmett

Emmett

75 XP 60 inlägg

Det måste ha varit i Ruby & Sapphire, eller HeartGold & SoulSilver.

Jag hade slösat min Master Ball på Kyogre i Sapphire - dumb, dumb thing to do. Så jag fick spendera större delen av mitt liv under den tiden på att hitta och fånga Latias. Jag stötte på den ett antal gånger, men gjorde försök till att söva/paralysera osv. innan jag kastade några bollar. Än så länge hade jag ingen med tillräckligt bra agility, så jag wingade och kastade Ultra Balls. Det gick nog efter femte försöket eller så, om jag minns rätt. Då fick jag givetvis leta efter den hur länge som helst, men det gick.

Samma sak hände i HG&SS, förutom att jag fortfarande hade Master Ball. Jag sparade den till Suicune, men hade tänkt fånga Entei och Raikou på annat vis. Under den här tiden jagade jag Entei, men troll som den är gången då jag lyckades fånga den, dök den upp när jag inte ens letade. Kan ha varit femte där också, men jag är inte säker. Hur som helst har jag sällan varit så stolt över pixlar i mitt liv.

Ah, sedan under FireRed och LeafGreen hade jag försökt fånga Mewtwo ganska länge. Jag blev tvungen att starta om ett antal gånger, men sista gången jag startade om gick det på en Ultra Ball. Vet inte huruvida det räknas eftersom jag hade försökt en hel del innan dess.

Live your life with a smile, my friend
I came from nothing, here I am.

31/07 -12 09:52 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen SoulHunter

Kommer ihåg att jag skulle fånga Lugia på Soul Silver, jag hade med 20 Vanliga pokebollar, 20 Greatballs, 10 Ultraballs. Allt slutade med att jag fångade Lugia med en vanligt pokeball.. Hade inga bollar kvar efteråt! :S

03/08 -12 22:06 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen VEVOZ

Min snabbaste var nog Latias på emerald,

jag mötte den från ingenstans och fick panik,  jag kastade en pokeball och fick den direkt xD

trode aldrig att det skulle gå, jag minns att jag vart arg för att jag inte  använde masterball, men fick den ändå :)

03/08 -12 22:26 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Min lillebror hade svårt att fånga pokémon så han bad mig om hjälp. Jag kallade honom en scrub och sa att jag skulle visa vart skåpet ska stå. Först fångade jag Dialga på första rundan med en quick ball, sen så fångade jag Palkia på första rundan med en quick ball och sist Arceus på första rundan med en quick ball. Jag har inte en aning om hur jag lyckades även om gen5 ubers är superlätta att fånga.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar