Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



PS4!!!!

Svara
12/08 -06 13:10 Oskarebast

Oskarebast

3489 XP 10 inlägg

Ska det komma?



I'm back bitches!

18/08 -06 01:31 Splintey13

Splintey13

3890 XP 65 inlägg

Sony kommer säkert göra PS4 om typ 6 år eller nått, fom har aldrig använt något annat namn än playstation så det blir nog namnet igen, "playstation 4", fan dom kommer inte på något annat namn, dom har verkligen ingen fantasi, jag gillar Nintendos fantasi :D

04/09 -06 15:46 yahooa

yahooa

1410 XP 6 inlägg

Det kommer nog, men det hter nog inte Ps4 utan något annat.

// Yahooa - Trogen medlem sedan 2001

14/09 -06 14:58 dr_fuska

dr_fuska

643 XP 3 inlägg

tror inte jag heller

09/03 -07 21:03 Evil_Joke

Evil_Joke

5032 XP 321 inlägg

Har läst lite artiklar osv.. Om jag har fattat rätt så har dom startat med att börja utckeckla PS5, men det är kanske rykten.. Who knows :)?

Interventionism är ekonomiskt heroin
Problem lindras inte med nya
Välfärdsstaten är ditt rättsliga självmord

31/03 -07 06:00 limpan_96

limpan_96

1275 XP 6 inlägg

hoppas sony går i konkurs dom måste verkligen skämas för att härma nintendo så mkt är onaturligt snart kommer dom väl säkert med massa mario spel också men det får dom ju absolut inte 

The master has spoken...

05/07 -07 17:13 spider_ehn

spider_ehn

275 XP 3 inlägg

Play Staion är 1000 gånger bättre än Nintendo!!
Ville bara ha det sagt..

Bli medlem i klubben:
SwedenForEver

06/08 -07 11:57 supermartin

supermartin

1981 XP 28 inlägg

limpan_96 skrev:
hoppas sony går i konkurs dom måste verkligen skämas för att härma nintendo så mkt är onaturligt snart kommer dom väl säkert med massa mario spel också men det får dom ju absolut inte 


På vilket sätt härmar Sony Nintendo?

GA-P35-DS3 || E6750 @ 3104 || BFG 8800GT 512MB
678/1728/1998MHz || 2GB Corsair 800MHz CL4 ||
Antec NINE HUNDRED || 11026 i 3DMark 06 oklockat

02/09 -07 21:46 ivaria

ivaria

3124 XP 8 inlägg

Goda nyheter! PS4 släpps 2010! =D

Bert Karlsson

21/12 -07 16:43 manistheman

manistheman

7424 XP 484 inlägg

Tyvvär tror jag inte på det. Vf släppa en konsol så tidigt bara 3-4 år efter PS3 släppts. PS3 är mycket bättre än den har bevisat. PS4 kommer tidigast 2012 tro mig..

I am not afraid to walk this world alone

14/02 -08 12:37 _simon_93

_simon_93

2909 XP 345 inlägg

Ja, jag tror också det kommer ta tid innan Ps4 släpps...

16/02 -08 01:14 Zach

Zach

892 XP 51 inlägg

Playstation3 släpptes för inte så länge sen. Tror det kommer dröja ett antal år innan de ens får tanken att göra en såkallad "Playstation4".

Forever we are,
Forever we've been,
Forever we'll be crucified to a dream.

24/02 -08 02:20 stepson

stepson

3642 XP 88 inlägg

håler med om at sony ska gå i konkurs  

23/05 -08 20:03 manistheman

manistheman

7424 XP 484 inlägg

stepson skrev:
håler med om at sony ska gå i konkurs  

Du tror väll inte ett företag, ett megakänt företag ska gå i konkurs bara för några småbarn tycker det.

I am not afraid to walk this world alone

17/10 -08 18:31 Bozz

Bozz

4254 XP 441 inlägg

Jag vet mycket fakta om det (det står i allafall på olika hemsidor)

Nu har både bilder och tekniska detaljer som Sonys nästa spelkonsol - Playstation 4 - börjat läcka ut på nätet. Konsolen kommer att innehålla såväl luktgenerator, som avancerade energisparfunktioner och antipiratkontroller.

Bara någon vecka efter att Playstation 3 har landat i europeiska butiker, nås vi av de första detaljerna om efterföljaren – Playstation 4. Även om det kommer att dröja många år innan maskinen släpps, pågår utvecklingen för fullt på Sonys japanska högkvarter.

Förutom en detaljerad lista över funktioner som Sony siktar på att få med i konsolen, har ett antal foton på en prototyp läckt ut och börjat spridas på internetforum och bloggar. Om bilderna är äkta kan vi i dagsläget bara spekulera i – från Sonys håll är det locket på.

– Inga kommentarer. Det här är illasinnade rykten, och inget annat. Jag har sett de där bilderna, och de föreställer definitivt inte någon Playstation 4. Vi utvecklar inte någon Playstation 4, och om vi skulle ha gjort det hade den inte sett ut så ändå, säger Kazuya Mishima, utvecklingsdirektör på Sony, till nyhetsbyrån AFP.

På de suddiga bilderna syns en rund maskin, med former som påminner om PS3:an, men med loggan PS4 istället.

Dokument med specifikationer
Tillsammans med bilderna har ett hemligstämlat dokument spridits. Dokumentet är skrivet på japanska, och påstås innehålla en detaljerad specifikation över de funktioner som Sonys tekniker ska satsa på att utveckla de närmaste åren.

Här är några av funktionerna som vi kanske får se i Playstation 4:

Eftersom Sony fått så mycket kritik för bristande bakåtkompatiblitet i den europeiska versionen av PS3, kommer PS4 både att vara helt kompatibel med alla gamla versioner av Playstation.

Sony kommer att satsa stort på antipiratfunktioner. Därför kommer varje konsol att registreras på den specifika kunden, och en fingeravtrycksläsare ska garantera att det är rätt kund som spelar vid konsolen.

Om kunden försöker manipulera apparaten, som exempelvis installera ett mod-chip, eller spela piratkopierade spel, kommer att information att sändas både till Sony och till den lokala polismyndigheten. Eftersom användaren har loggat in med sitt tumavtryck, kommer han också att kunna dömas i domstol för brottet.

Alla sinnen ska stimuleras
PS4 är tänkt att ge den ultimata spelupplevelsen, och inspiration har hämtats från så kallade 4D-biografer. Tanken är att alla spelarens sinnen ska stimuleras.

Därför kommer handkontrollen att utrustas med en särskild luktgenerator. Och en komponent i basenheten ska kunna generera rök och dimma i exempelvis action- och skjutspel.

Dessutom ska det gå att som tillbehör köpa en väst, som med hjälp av elektroder som fästs på 24 olika punkter på överkroppen ger spelaren elektriska stötar. Stötarna ska kännas rejält, men ändå vara helt ofarliga. Elvästen ska simulera hur det känns att få stryk i ett fightingspel, eller bli skjuten i ett actionspel.

Som en konkurrensfördel gentemot Microsoft och Nintendo tänker Sony rida på miljötrenden världen över. Därför håller de på att ta fram en teknik som tillvaratar energin som uppstår när spelaren styr spelen med den rörelsekänsliga handkontrollen. Energin ska vara tillräcklig för att driva hela konsolen, som alltså blir helt självförsörjande på el.

aka powershift aka threeforce aka RC

18/10 -08 12:55 Bozz

Bozz

4254 XP 441 inlägg

tror jag med

aka powershift aka threeforce aka RC


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar