Fuska.nu, som lanserades 1996 av Andreas Bergqvist, har etablerat sig som en framstående webbplats inom VR, AI, och olika typer av spel, inklusive konsoll- och mobilspel. Denna sajt, känd för sitt omfattande urval av spelfusk och recensioner, har utvecklats för att bli en huvudkälla för spelentusiaster.
Ursprungligen avsedd som en resurs för svenska spelare, har webbplatsen kontinuerligt strävat efter att utvidga och förbättra sitt innehåll. Redan tidigt skapade Fuska.nu en unik nisch genom att erbjuda en samlingsplats för spelfusk, och webbplatsen utvidgade snabbt sitt utbud till att inkludera recensioner, förhandstittar på nya spel, och exklusiva demos.
År 2000, med stöd från ett innovativt internetföretag, etablerades det nuvarande domännamnet, vilket markerade en betydande milstolpe i dess utveckling. Fuska.nu nådde en betydande framgång i 2009 när det blev den tredje mest besökta webbplatsen i Sverige bland pojkar i åldern 7–14 år, enligt en undersökning av Sifo. Denna popularitet understryker sajtens relevans och inflytande bland den yngre generationen spelare. Genom åren har Fuska.nu genomgått omfattande uppdateringar, inklusive förbättringar av dess databaslösningar och användargränssnitt. Från 2010 är detta mycket Fredrik Ljungdahls förtjänst. Dessa förändringar har möjliggjort regelbundna uppdateringar och en effektivare administrativ struktur.
Webbplatsen har förblivit trogen sitt ursprungliga mål att vara en tillgång för spelälskare, och fortsätter att välkomna frågor och feedback för att ytterligare förbättra användarupplevelsen.
HISTORIA
Berättelsen om Fuska.nu
Starten
Sajten startar och blir snabbt populär
1996
Utvecklingen tar fart
Ett företag går in som sponsor
2000
Sveriges tredje största sajt
Sveriges tredje största sajt bland ungdomar 2009 efter MSN och Youtube
2009
Ny sajt presenteras
Sajten förnyas och forum, spelfusk och annat byter plats