-

9.1 9.3

Speltest av orixeds

Inskickad av orixeds den 05/07 -07 16:59

För dig som är lite förvirrad: "Rainbow Six Vegas" kan också kallas för "RSV".

-Förord-

När jag skriver det här så funderar jag på en dag ´när jag satt i klassrummet och hade prov. Mitt i alltihopa blev jag rädd, jag tittade ut genom fönstret och på torget utanför skolan kom en massa terrorister skjutande´, men de såg inte verkliga ut. Jag blundade och tittade ut igen, då var de inte kvar. Jag funderade och tillslut kom jag fram till att jag hade spelat för mycket. Då var provet klart och jag hade missat allt. Sedan dess har jag inte spelat lika mycket. Jag har tidsgränser för både Xbox 360 och dator.

När jag tänkte efter var det samma terrorister som i RSV. Spela inte för mycket! Det säger jag bara.

-Om spelet-

I Rainbow Six Vegas så är du en kille som ska döda terririster. Det finns olika banor och dem ska du försöka klara, men ha dödat alla terroristerna först. På vägen mot målet möter du krypskyttar m.m. Du kan gå runt ett krön och helt plötsligt bli beskjuten. Det gäller att vara försiktig. När du ställer dig på ena sidan av ett hörn kan du se terroristerna på andra sidan hörnet utan att titta fram. Då är det bara att trycka in skjutknappen. Innan du börjar spela så kan du välja vapen, granater, vem du är m.m. Men du kan ju självklart byta va´pen mitt i spelet och ta upp terroristernas vapen. På många banor har du två stycken män till hjälp. De är utrustade som du. De följer dina order men skjuter på terroristerna som finns sinliga.

-Vad jag tycker-

Jag tycker spelet är bra och verkligt. Man lever sig in i spelet bra. Ibland blir jag rädd när jag spelar det så jag stänger av. Man lever sig in i spelet otroligt mycket, i alla fall när man spelat för mycket. Men spelet borde ändras lite. När man till exempel går på någonting stort så flyger det iväg överdrivet, då ser terroristerna det och fattar att man är där. När man laddar om så tycker jag det är ett härligt ljud. Men det finns några fel. Man borde kunna hoppa och springa och lägga sig ner på marken.

-Vad jag tycker-

-Betyg-

Grafik-

Grafiken är imponerande. Man ser många detaljer men det kanske är lite suddigt. När man till exempel blir skadad så blir det suddigt för ögonen. Det känns som om det vore på riktigt. Karaktären rör sig bra i jämförelse till andra dela av kroppen. Bilden är inte kantig utan härligt ren.

Spelkänsla-

Samma terrorister uppkommer många gånger och det är lite trist. Men annars är det bra och jag tycker det inte är så stora fel. Vapnen är riktiga och namnen är detsamma. När man trycker på skjutknappen så känns det verkligen som du skjuter. Det gillar jag. När man dör tycker jag det känns som det nästan gör ont.

Ljud-

Ljudet är bra och man hör skottlossningen, smällarna från granaterna m.m. Man hör när terroristerna ropar till varandra. När man går i ett hus kanske man hör någonting dunsa eller något liknande. Någon gång hör man någon som talar i telefon och man uppfattar ganska mycket han säger.

Hållbarhet-

När du börjar på en ny bana så finns det mycket att göra. Men det är roligt. När det är svårt så tycker jag det är roligt. Man till exempel måste rädda en gisslan eller ta gisslan. I alla fall så kan man ha roligt med det mycket länge.

Totalbetyg: 9 Ljud: 10 Grafik: 8 Hållbarhet: 9 Spelkänsla: 9