30 oktober 2009
    Namco Bandai Games
    15
    -

8.4 9.2

Inskickad av Fuska-nu den 02/11 -09 21:56

Man börjar med att spela som Lars i Scenario Mode. Som hjälp har man Alisa som är ny i Tekken 6. Man ska besegra onda bossar som Bryan, Heihachi, Paul, Panda, Jack o.s.v. Om du vinner över bossen får du den. Du kan också köra Arena. Det är som Arcade Mode. Bossen i Arcade Mode är Azazel. Han är ett väldigt stort monster som kan göra taggar ifrån sig.

Du kan också köra Team battle. Det är att man köra med 2 upp till 8 gubbar i varje team. Om en dör, så byts den in och en annan kommer in istället. Du kan också köra Survival. Det är att du spelar med en karaktär och försöker döda så många du kan innan du dör. Du har bara en livmätare. I onlineläget kan du köra Ranked Match eller Player Match. Ranked Match är att din ranking blir påverkad om du kör det. Player Match är att du kör för skojs skull. Alltså din Ranking påverkas inte.

I onlinemode kan du köra upp till 4 spelare. Om du vinner matchen så möter du nästa spelare som står på tur. Om du inte vinner så får du vänta till nästa 2 spelare kört klart. I Tekken 6 finns det nya gubbar som inte vart med i dem andra Tekken. Dem är bland annat Leo, Miguel, Bob, Zafina och Lars.

Jag tycker detta spel är ett utav det bästa jag kört och jag gillar såna typer av spel som detta. Det är också väldigt roligt att det finns så många Modes att köra. Det är också väldigt roligt att köra mot en kompis eller i onlineläget. En annan rolig grej är att det finns många karaktärer som har olika attacker. Banorna är också coola. Vissa kan man ramla igenom taket på. Om man kör Scenario Mode kan man sitta och spela i en evighet. Storyn är väldigt lång och bra. Alla gubbar har ett sammanhang vilket jag tycker är bra. Jag rekommenderar spelet om du gillar sådana slags spel. När man slår någon så känner man något fantastiskt. Man känner hur motspelaren får smäll.

Grafiken är en väldigt snygg grafik för just detta spel måste jag säga. När man slår sina motspelare så upplever man hur man slår till sin motspelare. Därför ger jag en 10.

Spelkänslan är väldigt skön. Man kan inte precis spela med ögonen blinda. Man är med vad som än händer.

Ljudet passar väldigt bra till detta spel. Olika banor har sina olika musiker vilket är bra. Så den ger jag en 10.