Codemasters
    14
    -

8.4 9.3

Speltest av SvampBob3

Inskickad av SvampBob3 den 01/04 -11 20:23

Racedriver Grid är ett racingsspel. Detta är ingen streetracing utan banracing, du kan också drafta. I spelet finns det en karriär som kallas Grid World. Där startar du upp ditt eget racingteam. Du kan välja namn till ditt egna team. Du är en förare, team chef för ditt team. Om du vill tjäna pengar snabbt kan man köra för andra team om man klarar deras önskemål. När du fått tillräckligt mycket pengar kan du sedan köpa bilar till ditt eget team. I spelet finns det 3 land/kontinenter "kategorier"; USA, Europa och Japan. När du har åkt ett race med ditt eget team kommer sponsorer att sponsra dig. Du kan sedan välja vart du vill lägga sponsormärken på dina bilar samt att du kan ändra färg/mönster på dina bilar. Det finns något som kallas för Points. (inte helt säker om det var points eller recration pints men jag skriver points) Points är något du får från ditt team efter varje race. När du har tillräckligt med points låser du upp nya race. Spelet går att köra online, det är riktigt kul. I slutet av varje månad i sitt team kan man köra Le-Mans (ett race som är 24 h långt).

Spelet är ett av mina favoriter. Codemasters gör än en gång ett mycket bra spel! När man kör online blir det som små turneringar. Om man vinner ett race får man t.ex 12. Den som kommer 2:a får 10 o.s.v. Spelet är långt och tar nästan inte slut. Ett bra spel för dom som gillar spel som nästan aldrig tar slut. I slutet av varje månad i ett team race kan man köra Le-Mans. (ett race som är 24 h långt) Det är ett mycket realisktiskt spel, man kan köra på väldigt kända banor vilket jag tycker är bra.

Grafik:
Grafiken är som overklig, solen reflekterar verkligt, asfalten ser verklig ut, allt ser verkligt ut!

Spelkänsla: