Bungie Software
    533
    -

8.9 9.1

Speltest av MAXIMUS_424

Inskickad av MAXIMUS_424 den 11/03 -08 18:58

Det är 2552. Människan har legat i krig med Covenanterna i många år. Denna art ser människan som ett hot mot deras religion. En ensidig religion där de tror att en fantastisk resa väntar på de trogna anhängare och att man genom att aktivera ett antal ofantliga ringliknande vapen som finns utspridda i galaxen har rätt att följa med på den resan. Trots våra nyfunna allierade, Elites, och deras modiga och hedervärdiga ledare, Arbiter, är vår styrka hopplöst underlägsen till antalet. Master Chief som nu på väg mot Jorden i en Forerunner-farkost kan vara vårat sista chans att stoppa Covenanten.

Det här är ett av mina bästa spel nånsin! Helt klart. Först när jag satte mig i soffan tänkte jag "äsh det är är säkert bara ett mediokert spel". Men faktum var, att det här är ett mästervärk. Jag märkte direkt efter att jag hade sett setup menyn att det skulle bli bra. Och Under inledningen av spelet så vaknar Master Chief och säger "not yet" då fick jag en sådan rysning som startade vid svanskotan ända upp til hjärnan. Sen är det gäller det fysiska med spelet är det också riktigt bra. Man lär sig kontrollen på ett smack. Coola vapen, (speciellt Spartan laser) snygg grafik. Grafiken är enastående. Det ända som hindrar den från att få en 10:a är att röstskådespelningarna. Den är så fruktansvärt dålig. Borde nästan få en 8:a i grafik för det. Men om det är nåt som jag verkligen faller för, är musiken. Jag är nästan kär i den. jag gillar båda den lugna musiken som man hör på menyn, och den med fart sig som man hör i slutet när man kör den där bilen. Fordonen är också nåt som Microsoft lyckades med. Man kan ju nästan säga att det är ett FPS/action/bilspel. Det är ju nästan ett bilspel. Har aldrig haft så roligt med fordon på ett spel. Inte ens på ett bil-spel !

Grafiken får en svag nia pga den dåliga röstskådespelningen. Men det är grymt man kan zooma in och detaljerna blir inte sämre. (Lite sämre då men inte så mkt)

Spelkänslan. En klar 10:a. Grafiken är grymt bra (om man inte räknar med röstskådespelningarna) och den sköna musiken som jag rent av älskar.

Ljudet får en 10:a pga musiken. Inget mer om den saken.