Inskickad av magiiet den 10/07 -07 16:17

Utvecklare: Bugbear Entertainment
Utgivare: Empire Interactive
Distributör: KE Media
Kategori: Racing, Action
Ålder: Från 12 år

Gruset sprutar. Du kommer att köra i 300 km/h på en skogsväg. Detta spel är ett våldsamt, våghalsigt racing spel. Finns det något bättre än att köra på 300 km/h när det är guppar och bilar i vägen, liten väg. Efter varje krock så händer det underhållande grejer som man kan se på fodralet. Skillnad från spelet racerspel som Gran Turismo till exempel så har inte Flat out direkt något som man kan uppgradera med. Du kan inte heller skaffa bättre motor och såna grejer. Det är väldigt synd tycker jag. Det roliga är det våghalsiga racet som föregår i spelet. Väldigt coolt och underhållande när man kör fort och krockar, samt kör på ett gupp. Flat out är på top 1 enligt mig när det gäller bilspel. Spelet är som vilket bilspel som helst men det speciella i spelet är när man krockar och bilen förstörs samt när föremål förstörs. Cool grej. Desto mer du fördärvar desto mer nitro får du och desto snabbare blir du. Om du har spelet Burnout Revenge så känner du nog igen dig. Men Flatout är något bättre.

Jag tycker spelet är riktigt bra och är värt att köpa. Det finns inget som är dåligt och jag rekommenderar detta spel för mindreåringar. Men ungdomar skulle säkert också gilla spelet. Det är för underhållandets värd. Spelet har en bra livstid och man måste spela väldigt mycket för att spelet ska vara avklarat upp till 100 %. Något som är synd är att musiken blir helt uttjatade när det är få låtar och det spelas både när du racar och på menyn. Men om du tröttnar så är det väl bara att ta bort låten, lyssna på motorljudet istället. Väldigt snyggt. Jag tycker spelet är lätt styrts och det finns inte något som är svårt i styrning. Men det är synd att det är så många knappar för alla som precis börjat med Xbox 360.

Grafiken är bra och utvecklarna har inte gjort spelet så att det ska se verkligt ut. Utan mer roligt eftersom att barn som har tråkigt ska kunna få spela och ha kul förstås. Grafiken är modern samt klassiskt. Snyggt gjort. Vägarna är snygga och ser verkliga ut dom. Men det är bilarna som ej ser verkliga ut.
Grafiken får en 9:a, den är verkligen strålande. Spelkänslan är bra jag kommer iallafall in i spelet fort och jag bara älskar det. Jag tycker om såna här spel mycket. Underhållande race spel är nog det bästa jag vet. Låtarna är också bra och den höjer spelkänslan väldigt mycket. Spelkänslan får också en 9:a som grafiken. Ljudet är bra, lyssna noga på musiken så hör du att den är bra. Men såklart, man tröttnar på musiken. Men annars är ju motorljudet perfekt det. Det låter som en bil utanför ditt hus. Ljudet får en 7:a, hade den haft fler låtar hade den fått en 9:a. Men vad gör det. Det duger.
Hållbarheten håller länge den. Det kräver några timmars spelande innan det blir avklarat upp till 100 %. Men annars så tröttnar jag inte på spelet. Jag kan spela hur mycket som helst. Hållbarheten får en 10:a

Totalbetyg: 8.8 Ljud: 7 Grafik: 9 Hållbarhet: 10 Spelkänsla: 9