Electronic Arts
    11
    -

7.8 8

Speltest av dreamteam

Inskickad av dreamteam den 14/01 -07 21:38

Man ska skapa sig ett rykte inom boxningen och man slår sig fram till toppen(bokstavligt talat). Man har två möjligheter när man ska starta en karriär. Den ena är att göra en alldeles egen karaktär som kan se ut precis hur som helst eller så kan man vara en Legend som tex Ray "Sugar" Robinsson, Floyd Patersson eller The Greatest(Muhamed Ali). Du får själv träna din karaktär så att han ska kunna nå toppen genom att lyfta skrot, slå mot en dumie eller lite snabba slag på en påse men framför allt så måste du andvända pengarna som du får in genom att sänka din motståndare. För pengarna ska du köpa nya kläder som gör att du blir snabbare(till och med ett nytt tandskydd kommer att hjälpa dig). Du börjar som amatör och har hjälm på dig för att sedan börja gå matcher mot dom riktiga stjärnorna. Du kommer ganska snart att få gå en titel match för att bli av med din fula hjälm och för att få motståndare att börja blöda och få deras ögon att svulna upp som två rikitg stora blå/gul/bruna tomater under ögonlocket. Oftast så brukar domarn gå in och stoppa matchen när man ser ut som en smurf men har man tur så kan man få slå motståndaren på knockout för att vinna lite respekt som kommer hjälpa dig att nå toppen och dessa titelmatcher som man verkar kunna få spela när man vill. Men om du skulle råka förlora en titelmatch så gör inte det så mycket för du kan få en returmatch om titeln redan i nästa match. Be The Champ!

Jag tcker att spelet är alldeles för lätt i början och man slår omkull motsåndarna som käglor ända tills en match då plöstligt en match kan hålla på i 10 ronder för att dom blir plötsligt så mycket bättre och lär sig att försvara sig riktigt bra och din "Haymeaker" nästan alldrig hinner träffa för att dom har blivit så mycket snabbare och börjar skydda sig rikitgt bra. Det blir ingen jämn över ång från lätt till svårt och det är ett minus men annars så har jag inte så mycket att klaga på.

Grafiken är en klockren tia och om någon skulle ge något annat betyg så borde han uppsöka ett menatlsjukhus eller i allafall en ögonläkare.
Spelkänslan är minst lika bra som grafiken och påminner lite om NHL´s "Skill Stick" där man får mycket mer kontroll på sin spelare. Du kan i stort sett gör allt med honom Du kan parera slag och skicka iväg en uppercut för att se om även denna motståndaren blöder när kinden spricker.
Ljudet är det inget större fel på men när man får in ett sjysst slag som sänker motståndaren så låter det som att man slår hela käken ur led på killen och ibland även som om man bryter nacken på honom.
Hållbarheten är även den helt okej men man tröttnar lite på spelet när man har gått alla titel matcher och man inte har något mer att slåss för, då är det dags att lägga handskarna på hyllan och börja med nästa karaktär!

Totalbetyg: 8 Ljud: 6 Grafik: 10 Hållbarhet: 6 Spelkänsla: 10