110
    -

9.2 9.3

Speltest av Rasmus3

Inskickad av Rasmus3 den 01/11 -08 23:57

Dom som kört spelet tidigare blir inte missnöjda. Det är precis som förra bara 100 gånger bättre.

Handling: Du börjar i staden Bowerstone 500 år fram i tiden sen det förra Fable utspelade sig. Du är bara ett gatubarn tillsammans med din syster Rose försöker ni överleva den hårda vintern som kom. Rose hör en massa folk och undrar vad det är för uppståndelse. En handlesman som har skumma varor av alla slag står där och säljer allt för 5 guld. Han påstår även att en musik låda är magisk. Rose säger att det är struntsprat men en mystisk dam vid namn Theresa (Ja, det är din syster i det förra spelet) som övertygar Rose och dig själv att köpa den. Efter att skrapat ihop 5 guld mynt genom att hjälpa folk med saker så kan du köpa den. Tydligen kan den ge någon en önskning och Rose önskar att dom kunde få bo i ett slott som Castle Fairfax. Mitt i natten vaknar dom av att en hund som man hjälpte tidigare morrar mot en vakt som ska ta dig själv och din syster till slottet. Väl där träffar dom Lucien Fairfax som äger slottet. Han ber dom att ställa sig i en cirkel på golvet. Han förstår att du eller din syster har heroiskt blod i ådrorna skjuter ihjäl din syster och dig själv. Men du klarar dig och Theresa tar hand om dig i tio år tills du är redo att hämnas din systers död tillsammans med sin hund.

Spelet går ut på att göra sin egen hjälte: Man eller Kvinna, ond eller god. Man kan i princip leva sitt eget liv och köpa hus skaffa barn. Man slåss i spelet vilket kan leda till massaker i byar om är ond.

Spelet är fantastiskt! Man kan ha gevär och pistoler på det här spelet vilket gör att skjutande har blivit mycket mer spännande. Min favorit sak i spelet är att man kan köra tillsammans med sina vänner i spelet vilket är riktigt kul. Alla magier har både avstånd och närstrids förmågor. Det gör spelet värt att köras. Alla nya utryck man kan göra är riktigt roliga också, om man prutar och gör fel skiter man på sig eller om man rapar håller man på att spy.

Grafik: 10/10 landskapen är mycket verkligare och större än i det förra spelet. Helt klart oslagbart.

Spelkänsla: 10/10 det känns mycket härligare att klyva en bandit på det här spelet. En del fiender är mycket svåra så det blir lite utmaning.

Ljud: 9/10 Musiken var inte super spännande men ändå väldigt bra.

Hållbarhet: 7/10 klarade ut spelet på ca 12 timmar efter att jag köpte det så var det inte hållbart. Har man en magi som Inferno på max och laddar upp den dör de mesta fiender i en smäll. Dessutom går det riktigt fort när man är två stycken. Men i framtiden kanske det kommer nya tillägg till spelet så vi får se.

Köp det!! mvh Rasmus3

Totalbetyg: 9 Ljud: 9 Grafik: 10 Hållbarhet: 7 Spelkänsla: 10