Stormfront Studios
    38
    -

6.4 8.8

Speltest av CoolHamp

Inskickad av CoolHamp den 20/06 -07 14:40

En dag hittar bondpojken ett drakägg när han är på jakt, han tar med ägget till byn Carvahall och försöker sälja det. Som tur säljer han det aldrig, det visade sig vara ett drake. Han ger draken namnet Saphira. När kung Galbatorix får reda på det säger han åt Durza att döda draken och föra hit pojken. Ra'zac's kommer efter Eragon och bränner när hans morbror's hus. Sagoberättaren Brom hjälper Eragon att gömma sig och på vägen får Eragon veta att Brom var en drakryttare förut. Eragon's morbror Garrow blir också dödad Ra'zac. Eragon tar sig igenom en mängd faror, besöker olika byar m.m. Brom slänger sig framför Eragon och skyddar han från Durza, men själv dog han. Murtagh skjuter Durza i huvudet med en pil, men det räckte inte. Skuggan överlevde och försvann bara. Eragon och Saphira fortsätter själva för att rädda alven Arya som Durza har tagit fast. Han lyckas rädda Arya och besöker Varden i Beoerna. Han kämpar med Aijad, ledaren av Varden. Eragon och Saphira måste själv ta upp kampen mot Durza. Eragon lyckas borra svärdet genom Durza's hjärta och skuggan försvinner.

Jag tycker spelet är bra, storyn gör spelet till ett underhållande spel. Det finns mycket att göra, roliga fiender m.m. Det bästa med Eragon till Xbox 360 är att en ny bana och två nya fiender har tillkommit. Om man har klarat banorna kan man ju alltid leta efter alla gömda ägg. Det finns totalt 18 stycken. Spelet är lätt att ordna achievements på och det är ju bra. Spelet kostar inte så himla mycket max 400 kr. Det är värt om du vill ha ett äventyrs spel.

Grafik: Grafiken är inte världsklass, men den duger. Spelet är ju inte direkt nytt heller. Jag ger den en 8:a.

Spelkänsla: Spelkänslan är bra, fighterna är mycket detaljerade och väl gjorda. Jag ger den en 9:a.

Ljud: Ljudet är som vanligt i alla äventyrsspel. Ger den en 9:a.