Monolith Productions
    31
    -

7.3 8.8

Speltest av Thunen

Inskickad av Thunen den 04/01 -06 22:46

Som ni alla kanske vet så är Condemned ett skräck spel. Det handlar om en FBI polis som heter Ethan Thomas, som är stans bästa mordutredare. Pågrund av en slags instinkt som han föds med kan han se vad som hänt på mord platsen. Det är ju en rejält bra egenskap när man är mordutredare.
I alla fall så får Ethan ett fall och åker dit och hittar en kvinna död. Strypt med en kedja ser det ut som. Men får undersöka platsen med sina kameror och Dna kikare. Jag tycker att där har Monolith har tagit en hel del ideer från Tv serien CSI. Efter det känner din kolega en cigarett rök doft. Ni följer spåret och efter ett tag skiljs ni. Du letar ett tag i den gamla nerlagda Kontorbyggnad du är i. Till slut kommer ett larm får din mobil att det finns galna personer i byggnaden. Det är det här som är läskit med spelet att dom här farliga mänskorna har gett sej fan på att ta död på stakars dej. Och det är inget vidare lätt att överleva eller ska ni veta. Dom här uslingarna är smarta och dom ampassar sej efter omgivningen.Dom springer inte rakt på dej och slåss utan dom gömmer sej sen när du minst anar det så hoppar dom fram igen och drämmer till dej med sin spikklubba. Ja I alla fall så tar du död på dom första fienderna och till slut hittar du den som rökte en cigarett. Eller snarare han hittar dej och slår ner dej och tar din pistol. Han skjuter båda dina jobbar kompisar och med din pistol och nu är du misstänkt för mord också. Sen bär det av från tunnelbanna till köpcentrum och biblotek för att hitta den riktiga mördaren och det visar sej att det blir mycket mer kompliserat en vad du eller Ethan trott ....

Jag tycker att det är spelet är det läskigaste jag spelat.Jag trodde att mina nerver skulla palla det här men jag hade fel.
Jag blir alltid lika rädd där en fuling hoppar ut genom ett skåp och försöker skalla mej eller slå mej med sin spade eller nåt annat tillhygge. Det som är det stora plusset med det här spelet är alla förmål man kan plocka upp. Ni som tror att detta är ett Skjuta spela kan tänka om. Visst kan man hitta vapen. Men det finns oftast bara några skott i det eller så är det tomt. Så själv föredrar jag att gå runt med tex en brand yxa eller ett järnrör. Skräcken är verkligen på topp. Monolith blandar brutalt våld med med fruktatansvärd äcklig stämmning och svår svårhetsgrad(man kan välja). Det gör det här spelet till det bästa realese spelet till xbox 360 enligt mej. Tror du att dina nerver pallar så är det här ett klart köp.

Grafiken är väldigt bra men xbox 360 kan åstakomma mycket bättre. Ibland är grafiken första klassig och ibland känns det som att men spelar på en xbox när det gäller grafiken. Och när jag nu sätter det här betyget så jämnför jag med xbox 360 spel och inte med alla spel. Hade det varit ett vanilgt xbox spel så hade det fått en solklar 10. Men nu är det ju xbox 360 så grafiken får nöja sej med en 7.

Spelkänslan är på topp. Det är inte bara Ethan som blir arg i när gubbarna hoppar fram utan även jag blir arg och svingar mitt järn rör vilt åt alla håll i ren ilska över att den uslingen skrämde vettet ur mej. Det är tecken på bra spelkänsla. Även alla förmål som går att ta upp så höjs betyget ännu mer. Spelkänslan får en 9.

Ljudet är inget märkvärdigt det som är bra med det är att det är skarpt du hör när dina fiender närmar sej om dom tar upp ett järnrör och så. Det låter ju bra men röst skådespelet är inget vidare. Flummigt och rörigt vill jag säga och ethan låter faktist ganska munter fast han är i en sån situvation. Ljudet får en 8.

Och till sist hållbarheten som sådär. Det finns bara huvud uppdraget sen finns det inget mer. Du spelar det 2-3 gånger sen tröttnar du. Spelet är också kanske kort.
Hållbarheten får en 7.

+=Spelet har hög skräck faktor och handlingen är mycket bra och spännande och att det finns mycket föremål att andvända.