Activision, Neversoft Entertainment
    248
    -

8.4 8.5

Speltest av josenmy

Inskickad av josenmy den 20/07 -06 23:12

I början får man se sin karaktär bli kidnappad av två svartklädda personer, de två svartklädda personerna är i fråga Tony Hawk och Bam Margera som har kidnappat världensa bästa skejtare för att allihopa ska tävla i två lag som då öeds av Bam och Tony. Från den början kommer man sen till Boston och ska försöka klara av en massa uppdrag som för det mesta går ut på att förstöra stan så mycket som möjligt, man kan ta Australien, vi har en byggarbetare som sitter och sover i en lyftkran, väck honom och så har du förstört en del av banan, gör en del till och du har förstört ännu mer! Allt det här kraschar smått när den egoistiske reportern och producenten Nigel Beaverhausen får tag på de och vill ''hjälpa'' de, problemet är att hela aragemanget World Destruction Tour skulle vara hemligt för omvärlden så när det sipprar ut om så vet alla att det är Beaverhausens fel, han försöker sen sälja filmer med proffsen. Den planen sumpas ju direkt när en liten kille vill ha deras autografer och de uootäcker allt. Till slut lyckas hans plan, på ett vilkor, att han betalar för hela resan, och hela resan, den summan vill man inte gå in på!

Jag tyckte att det var lite väl lam grafik ibland, det här är ju det sjätte spelet som har kommit ut, Tony Hawks Pro Skater 3 och 4 hade bättre grafik, ljudet är rätt bra, proböemet är att det är samma 3 - 4 ljud varje gång man trillar och slår sej, så det blir lite enformigt, hållbarheten är lite sisådär, om man är som jag, som kan det här spelet så tar det inte mycket längre tid än högst 2 timmar att klara igenom hela spelet, första gången tog det mej högst 4 - 6 att klara det, för det, det är lite tråkit för det är knappt några nya banor, de nya banorna är de som man får spela i ''kariär-läget'' plus en ny bana som man låser upp efter att man har klarat det på en viss nivå. det finns 8 banor på kariär-läget som måste klaras igenom, på svåtighetsvalet står det att normal-läge alltså intes för lätt och inte för svårt består av uppdrag som är relativt lätta att klara medans det lätta valet står det är uppdrag för nybörjare på Tony Hawk spelen, det lilla problemet är att det är samma uppdrag hela tiden vilken nivå man än har det på, endast de olika banorna har olika uppdrag.

Betyget blir inte så högt som man egentligen kan hoppas på ett spel vars 2 företag har haft 5 andra spel på sej att göra till ett nästan perfekt spel, men grafiken är lite kantig ibland ljuden blandas ofta med varandra för om man bytar karaktär för första gången på en bana så säger de alltid något och de är lite kul (för mej) att höra vad de säger, även om jag kan det mesta vad de säger. Sen har vi hållbarheten, ja om man gillar att bara köra friåk så ska man klara av spelet, på både Klasiskt läge och på kariär-läge, då låser man upp fler banor från de gamla spelen, men gillar man filmer och snt som finns mellan banorna så borde man spela Kariär-läget, tyvärr så finns det ungefär 11 väldigt korta filmer, ibland rätt humoristiska men korta! Känslan i spelet är rätt bra, tyvärr känns det lite konstigt ibland när man klätrar att han baar stannar upp för att han tycker att man har råkat gå för lång åt sidan med styrspaken. Som den stora finalen i allt med problemen, så har vi Australien, ok, rösterna och det är med australiensk accent men när man bytar till de riktiga proffsen som Mike Vallely eller Chad Muska så av nån konstig bugg så flyger det grå rök från deras högra hand efter en.

Totalbetyg: 7.3 Ljud: 9 Grafik: 6 Hållbarhet: 6 Spelkänsla: 8