Rockstar Games
    29
    -

9 8.2

Speltest av Tempest

Inskickad av Tempest den 20/01 -06 10:49

Det börjar med att du är Rembrandt. Du är i New York. En stad full av äventyr och våld. I varje kvarter i hela New York så är det minst 1 gäng som bestämmer där. Just nu är du (Rembrandt) i delen Coney Island av New York där du bor. Din uppgift är att slå sig in bland de tuffa soldaterna i ''The Warriors''. Det blir en ganska lätt uppgift. För att du ska kunna vara med måste du slå upp några ''suckers''. Men på slutet kommer den svåra uppgiften. Nu får du en match emot de riktiga Warriors. Du blir förstås nedslagen och har absolut ingen chans. Men du kommer ändå med eftersom de märker att du har en speciell tallang. Efter fighten får du en väst som det står ''Warriors'' på. Som tydligt visar att du är en av dem. Efter det visar en av Warriors soldaterer med namnet Vermin dig runt ert kvarter där det är NI som bestämmer! Efter att Vermin visat dig grunderna som du gör i spelet beger ni er ut på gatorna och börjar slåss med andra gäng. Det är nu meningen att du ska spöa upp så många gäng som står i din väg. Det första gänget som du kommer få känna slag ifrån är ''The Destroyers''. Det var därifrån Cleon och Vermin kom(ledarna för Warriors) ifrån innan de skapade The Warriors. Nu är det helt enkelt upp till dig. Ut på gatorn och visa vem som bestämmer!!!!

Jag tycker spelet är otroligt kul och kan inte slita mig loss ifrån det. Det är nog det absolut roligaste och mest spännade spelet jag har någonsin testat. Det är ganska likt Gta spelen. Enda skillnaden är att i Gta spelen skjuter man med vapen. I The Warriors använder man mer kniv och knytnävar vliket jag tycker är mycket roligare. Man ser klart och tydligt att karaktärerna från filmen är mycket lika om man jämför med spelet. Andra smådetaljer i grafiken är också bra. Men det bästa med spelet är nog spelkänslan. Man kan absolut inte slita sig ifrån det här spelet när man väl har börjat. Det är som ett beroende att man måste spela det hela tiden. Om du planerar på att köpa ett Gta spel eller något liknande rekomenderar jag er inte att köpa det. köp istället det här. Våld är mycket roligare än bara döda människor. Ett annat tips är att köpa filmen vilket också är ett riktigt bra kap. ;)

Spelet kostar nu som nytt 600kr som alla andra spel. Men när dte har varit ute ett tag sänks det till en sådär 300kr. Men priset spelar inte så jätte stor roll. Huvudsaken är att man köper det och man kommer inte bli missnöjd. Om du gillar Gta gillar du det här =)

Grafiken får en 7. Det sämsta med grafiken är att fingarna på karaktärerna är fast klistrade i varann. Precis som på Gta spelen. Men det är inget större fel som man stör sig på. det går och leva med. Det bästa är nog att de har kunnat får karaktärerna så lika som i filmen. De är mycket lika och det vill jag ge berömm för.
Spelkänslan är en klar 10. Man vill inte slita sig loss från det här spelet helt enkelt. Spelkänslan är otroligt lik verkligheten. Det ruggiga ner klotrade kvarteren ser precis likadana ut som i filmen. Och det är också helt verkliget när man slåss. Det mesta av spelet känns verkligt helt enkelt. Grafiken minskar det lite men det är ändå fortfarande en klar 10.
Ljudet är också välidgt bra. Det är hörs verkligen när man bara gör ett vanligt slag och när man riktigt får in en fullträff. Rösterna från filmerna är också sig lika fastän det inte är original karaktärernas röster. Vilket jag är väldigt imponerad över. En solklar 10 ;)
Hållbarheten är lite sämre än allt annat i spelet. Det går ganska fort när man spelar och det rullar oftast bara på. Men då och då fastnar man vilket är bra. Så man får något att klura i. Spelet är också så långt så därför får inte hållbarheten allt för dåligt betyg. Därför får hållbarheten en 8.

Allt som allt så tycker jag själva spelet är en stark 10. Det som gör så att de får ett så starkt betyg är; slagsmålen, uppdragen och spänningen. Man kan helt enkelt inte slita sig loss ifrån det när man väl har börjat.

Totalbetyg: 8.8 Ljud: 10 Grafik: 7 Hållbarhet: 8 Spelkänsla: 10