31 mars 2006
    Traveller's Tales
    43
    -

7.9 9

Inskickad av Fuska-nu den 05/01 -06 22:35

Lucy, Susan, Edmund och Peter är dom karaktärerna som man spelar i spelet. Under en "flygattack" mot huset då man spelar dom två pojkarna som ska hitta systrarna och fly ut ur huset. Ni lyckas ta er ut ur huset i rättan tid och blev inte smällda i luften. Nästa dag reser ni till ett hus, där ni ska bo ett tag. Den som bestämmer där en gammal tant som är väldigt sträng så det gäller att inte springa runt och larva sig. När dom inte har någonting och göra så bestämmer dom sig för att leka kurragömma. Då springer Lucy det yngsta barnet in i ett rum där hon ser ett stort vitt skynke som täcker en stor möbel. Hon kastar av det och det visar sig att det är ett stort skåp. Hon öppnar dörren till skåpet och hon backar sig in i skåpet genom en massa jackor för att gömma sig. Men helt plötsligt tar hon på något kallt och vänder sig hastigt om och ser ett snöigt land som då heter Narnia. Hon går bara runt lite vid snön samtidigt som Edmund som räknade i kurragömma kommer in i rummet. Han går som Lucy igenom skåpet och hittar efter en liten stund Lucy en bit inne i Narnia. Det andra uppdraget går ut på att man ska ta sig tillbaka till skåpet. När dom kommer tillbaka berättar Lucy allt men dom andra tror inte på henne, till och med Edmund förnekar att dom har varit i någon annan värld. Hon blir då sur och springer i väg och då ska dom andra två barnen Susan och Peter följa efter henne och få henne att lugna ner sig. Så småningom så kommer alla barnen att få reda på att Narnia finns och då kan man säga att äventyret börjar på riktigt. I Narnia så regerar Häxan men lejonet är den sanne och gode kungen. Spelet går ut på att hjälpa det goda lejonet till tronen. Men se upp häxan har andra planer...

Spelet är jättebra och man njuter av varje sekund i spelet. Det är svårt och i mellan åt är det lite knepigt. Man måste även tänka i spelet och det är något som jag gillar. Jag tycker även att grafiken lyfter spelet otroligt mycket. Tror inte att man skulle tycka att spelet var lika bra utan den perfekta grafiken.

* Grafik 10/10: Den är jättebra allting ser så äkta, grafiken är alltså verklighetstroende. Det ser snyggt ut och omgivningarna i spelet och rummen i huset där man bor är verkligen bra detaljerade.

* Spelkänsla 10/10: Jo det är ju som sagt lite halvknepigt så man är verkligen koncentrerad när man spelar det. Man sitter som fastklistrad när man försöker lösa uppdragen i spelet.

* Ljud 7/10: Det är väl helt okej. När dom pratar så gör dom det bra men det skulle vara kul med bättre musik på uppdragen.