LucasArts, Obsidian
    230
    -

8.8 9.1

Speltest av troysson

Inskickad av troysson den 15/01 -07 22:17

Star wars: Knights of the old republic 2: Sith Lords är ett spel som utspelar sig i Star wars Galaxen. Man vaknar upp utan att veta var man är någonstans. Efter lite utforskning får man reda på att man är på en rymdstation, man träffar också Kreia som verkar vara den enda överlevande på hela rymdstationen. Hon säger att vi måste iväg från stationen på en gång.
Spelet är en fristående uppföljare till Knights of the old republic och utspelar sig ca. 4000 år innan filmerna. Man behöver inte ha spelat ettan för att fatta tvåan, men det underlättar ifall man har spelat det.

Jag tycker att spelet är ett av dom bästa jag spelat på länge och att det är en värdig uppföljare till ettan i serien. Jag tycker också om spelsystemet som alla kan spela, man behöver inte vara bra på att slåss, och man behöver heller inte vara nån rpg nörd. Dialogen i spelet är nästintill oändlig och allt man säger har en konsekvens. Det är ju förstås ett plus ifall man tycker om Star Wars sagan men det går och spela det även om man inte gillar star wars sagan. Allt som allt så tycker jag om spelet väldigt mycket!

Grafiken i spelet är bra men inte fantastisk men är endå helt okej ifall man inte är beroende av den. Allting, skeppen vapnen och karaktärerna är bra gjorda. Spelkäslan är bättre än fantastisk och jag tycker det är ett av det bästa spelen jag någonsin spelat. Man får välja allt själv dialogen är fantastisk och man kan välja om man vill vara ond eller god, vilket jag tycker är ett utav dom bästa sakerna med spelet. Ljudet är väldigt bra, alla dialoger är röstinspelade. Man kan spela spelet hur länge som helst eftersom det alltid finns något nytt sett att klara av ett hinder på.

Totalbetyg: 9.3 Ljud: 9 Grafik: 8 Hållbarhet: 10 Spelkänsla: 10