LucasArts, BioWare
    253
    -

9.2 8.8

Speltest av Demonhunter

Inskickad av Demonhunter den 04/07 -04 15:52

När man börjar spela det här spelet kommer tre tankar att uppträda i hjärnan: MÅSTE FORTSÄTTA MÅSTE FORTSÄTTA MÅSTE FORTSÄTTA. De tre tankarna kommer att förfölja dig under spelets gång. T e x så har du löst ett problem som du har tampats med i en vecka, och så skriker din mamma MATDAGS, du skriker tillbaka jag är inte hungrig, senare har du lyckats döda en Rancor, fly från Taris och blivit Jedi, och din mamma skriker KVÄLLSMAT, din mage vill bort och äta, men det vill inte din hjärna, det är sånt som plågar dig hela dagen och sånt som gör att man vill sätta sig vid XBOXet så fort man vaknar!!

Story:

Du är en soldat i Rebublikens armé och du vaknar i ett rum medans skeppet du är på(Endar Spire) attackeras av Sitherna, en kille kommer in och berrättar vem du är och du slungas ut i handlingen med en gång. En Jedi vid namn Bastila finns på skeppet och hon har en speciell kraft som kallas Battle Meditation och med den kan hon vinna krig(det berättas utförligare i spelet) och du och din kompis(i spelet alltså) måste hitta och rädda henne. Men det visar sig att Bastila redan har flytt från skeppet och du och en kille som heter Carth tar den sista räddningskapseln. Du landar på en planet som heter Taris som kontrolleras av Siths och där börjar äventyret(oroa dig inte du kommer att bli en Jedi i sinom tid.

Grafik:

Grafiken är superb och jag har bara sett få spel som kan överglänsa grafiken i detta spel, när du slåss med ditt lasersvärd eller när du smyger förbi en vakt, allting är så bra gjort(ett tips när du kommer till Taris se dig omkring även uppe på himlen, allting är så snyggt gjort, om du är ens hälften "Grafikglad" som jag kommer du bara vilja se på hilmen hela tiden. Men grafiken är i världsklass och är i särklass bättre än de andra tiotalen Star Wars spelen som finns.

Spelkänsla:

Jag har sällan stött på ett spel som har sån bra kontroll som det här, det känns verkligen som om man är inne i själva inne i själva spelet(även om kameran kan trilskas lite ibland). Man vill bara fortsätta och fortsätta, som jag nämde innan, när man spelar detta spelet.

Ljud:

Det bästa med ljudet är att när man pratar med någon så är det ALDRIG bara text som visar vad de säger utan ALLTING pratas med riktiga röster, och ljudeffekterna är också utmärkta, men efter ett låååååååååångt tag tröttnar man lite på ljud effekterna, men som tur är att varje Jedikraft man lär sig har sitt egna specifika ljud så det tar aldrig slut.

Hållbarhet:

Man kan spela det här i timmar, dagar, veckor, månader. Det tar aldrig slut, för om man inte vill göra det verkliga uppdraget(att döda darth Malak) så finns det alltid en eller annan sidequest man kan ge sig på.

PS: Ha tålamod, man blir inte Jedi efter en dags spelande, det tar lite tid innan man blir Jedi och får sitt lasersvärd.

Totalbetyg: 9.3 Ljud: 8 Grafik: 10 Hållbarhet: 10 Spelkänsla: 9