Tecmo, Inc
    36
    -

9.7 9.8

Speltest av snarlet_92

Inskickad av snarlet_92 den 09/06 -06 12:57

Det handlar om den nyblivna ninjan Ryu Hayabusa vars by blir attackerad av en hop demoner som leds av en överdemon kallad Doku. De är ute efter The dark dragon blade som vaktas av Ryu´s by. Alla i byn blir dödade utom Ryu som kom för sent. Han blir förbannad och svär att han ska hämnas. Jag vill inte spoila för mycket så jag fortsätter med vad man gör. Man spelar som Ryu (det var väl uppenbart.) Han är ju en ninja så han kan så klart massa ninja tricks som att kasta ninjastjärnor och springa på väggar. det är väldigt viktigt att komma ihåg väggspringandet för det är livsviktigt på vissa ställen. Det finns runt ett dussin olika vapen. Allt från Katana till stridshammare. Det är väldigt bra balanserat då de tunga vapnen är långsammare men otroligt mycket starkare. min personliga favorit är ett vapen som heter Kitetsu. Det är det vapnet Doku har.

Jag tycker att det här spelet är otroligt bra med den ganska invecklade storyn och det smarta inställningen av svårighetsgrad. Dör man fler än fyra gånger så ställs svårigheten ner från normal till lätt men även då kan det vara svårt. Det är ju bra för nybörjare. men det är lite snålt med sparpunkter. Men annars är detta ett ninjaspel i toppklass. Det är super även för såna som inte är ninjafantaster. Jag visste knappt vad en ninja gör innan jag spelade detta. Striderna är också välbalanserade då t.o.m. de svagaste fiender kan vara svåra att besegra. Bossarna är ultimata. De är oftast jättestora med enorma svärd, betar, klor eller tentakler.

Grafiken är underbar med en viss manga-feeling som kan få vilken Japan älskare som helst att "smälta". En 10:a

Ljudet...går inte att jämföra med något annat. Det plattar till allt motstånd med musiken som har rejäla Japan-vibbar. En 10:a där med.

Spelkänslan är jättebra. Striderna funkar på ett sånt sätt att det känns som det är man själv som hoppar omkring och hackar demoner. 8 poäng.