-

8.6 9

Speltest av Aras

Inskickad av Aras den 09/04 -06 12:27

Du är Ryu Hayabusa, den unga ninjan, som är ute på hämnd.
Låt mig komma till saken. Först så börjar du vid ett ställe, klädd som ninja och har ingen aning om vad du ska göra.
Du börjar gå fram i spelet och möter några enkla ninjor, och kommer sen tilldin första boss, murai(som du egentligen tränar med, inte dödar). Efter din träning så sitter ni mitt emot varandra och pratar om på speciella svärd; Dragon sword och dark dragon sword. Dragon sword är det svärdet som Ryu använder. Dark dragon sword är ett annat svärd, som har onskefulla krafter och därför måste den skyddas orörd. Just nu så vilar den i goda hände i Ryu's by; the hayabusa village.
Men plötsligt kom en flicka in i rummet(minns inte vad hon heter) och sa:
- "Master Murai! The Hayabusa village!"
Ryu vände sig om såg flickan.
(-"Master Ryu!")
Han reste sig upp och steg mot fönstret. Han såg sin by brinna! Nu får du spela igen. Du rusar till Hayabusa village.
När du är där så möter du ett antal samurajer. Ännu en boss kommer nu. Du dödar honom och går igenom en dörr, eller..tja den brann upp innan du hann öppna den.
Du går igenom det brinnande huset och får sen syn på en flicka(minns inte heller vad hon heter). Hon faller (och jag tror hon dör...aa). Bakom henne så ser du en stor kraftig samuraj, hugga av huvudet på en ninja(tror att det var hans pappa). Det var "Doku" fiendernas härskare. Du ser att han har stulit dark dragon sword och att han har den i handen. Du möter honom...men förgäves. Som tur så dör du inte. Murai ger dig en ny dräkt och berättar vem Doku är. Du tog ditt svärd och drog hastig ut det halvvägs ur slidan och sa:
-.............Doku.......
Men hämnd i sina ögon så ger han sig ut i äventyr, på jakt efter det stulna svärdet. Och det är upp till dig att han ska lyckas. Men på vägen så träffar du på massa olika varelser, från fladdermöss, till stora drakar.
Du kämpar mot fiends; människor som har blivit förvandlade till monster, av doku. Du träffar på vänner, hittar vapen och möter, konstiga, coolare och farliga monster för varje steg du tar. Du hjälper även Rachel, en fiend jägare att döda hennes syster; Alma, som också har blivit en fiend, i detta fall en greater fiend. Enda sättet att befria en människa från sin onskefulla "skin" är att döda dem. Du möter då hennes syster två gånger, en gång då du hugger av hennes flint, men hon dör aldrig och en annan gång där hon förvanldas till ett strot monster, en blandning mellan en tjej, scorpion och spindel. Alma lyckas i varje fall bli en människa, minns inte hur men hon blir det efter du har besegrat henne för andra gången.
Du hittar även kartor så att du slipper gå vilse i städerna, skogar eller labyrunter som pyramider. Du kan även köpa saker, allt från livs elexir till talismaner som ger dig en extra chans när du dör. Du kan även uppgradera vissa vapen och på så sätt blir de dödligare. Du kan också göra fyra magi konster: • Du får eldbollar runt dig som är extremt kraftfulla mot allt! Speciellt bra mot bossar.
• Du skuter ut en eldboll som är ganska kraftigt mot små motståndare som ninjor eller soldater, inte stora drakar elle nåt. Denna kan du uppgradera så att den blir effektivare. • Du gör en stor isstorm runt dig som fångar fienderna i den, de blir även skadade av stora isblock. Denna kan uppgraderas så att den blir effektivare.
• Min favorit. Du hoppar upp i luften och skuter ut dödliga blixtar på exakt alla fiender som är i din omgivning. Denna kan uppgradeas så att den blir effektivare.
Nu vet ni handlingen, storyn och vad man gör i spelet!

Jag tycker att det är suveränt. Grafiken är mycket bra och jag kan inte mäta den med nåt annat spel. Ljuden är ljuvliga, och
man kan inte bara sluta spela! Team ninja, skaparen av spelet har gjort ett super bra jobb, men de borde ha suttit dit en liten detalj: Svårigheten. Spelet är supervårt. Svårighetsgraderna kan du välja mellan normlal och hard, när du har klarat spelet finns även, very hard! Men inget easy. Tänk om man inte är riktigt bra på spelet. Även normal är väldigt svårt. Man får aldrig pusta ut heller när man har klarat nåt ex: Du är i ett stort rum med robotar som skjuter laser på dig. När du klarar rummet så ska du förstöra tre pansarvagnar, och efter det så måste du förstöra en helikopter! Ett annat exempel: Först så möter du ett monster med sugproppar på händerna. Den är inte så svår men drar mycket på ditt liv. Efter du har dödat honom så får du ett isöga, som du ska stoppa in i en dörr.
Den sitter på ett ansikte och isögat blir han högra öga. Senare i spelet så måste du döda en eldlarv som skute eld på dig. Döda honom och du får ett eldöga. Nu sätter du in ögat i ansiktets vänstra öga. Nu öppnas dörrarna och en stor drake dyker upp som får dig att tro: "Jaha och hur har de tänkt ut att jag ska klara detta?" Lyckligtvis så kan man spara på vissa ställen så att du inte får börja om hela skiten när du dör. Annars så är spelet suveränt!

Grafiken blir en tia men varför: FÖR ATT DEN ÄGER ALLA SPEL I HELA VÄRLDEN!
Spelkänslan: En klar tia! Jag bara älskar den.
Ljud: Tjing tjong, scratch splash, aaargh! EN KLAR TIA.