25 november 2005
    EA Canada
    333
    -

9 9.6

Inskickad av Fuska-nu den 29/12 -05 09:03

Man kommer först till en stad och man kommer i kontakt med en tjej som heter Mia som kommer att guida dig igenom spelet. När du ska köra ett lopp i mot föraren Razor så förlorar du stort. Anledningen till detta är att Razor har förstört bilen så att du tvingas att stanna och avbryta loppet. På detta vis så har Razor kommit först i en så kallad Black List och han gjorde det på din bekostnad. För att vinna tillbaka din heder ska du slås och fightas upp för Black List som består av 15 namn. Men vägen dit är inte den lättaste utan man måste klara förtävlingar för att få möjligheten att tävla mot någon på Black List. Varje förare som du kommer att möta på Black List har sitt sätt att köra på och det är bara att utnyttja deras brister för att vinna loppen. I början av spelet så äger man inte så speciellt mycket och har knappt några pengar att köpa nya bilar för men med tiden kommer du att kunna köpa allt dyrare bilar. Du kan köpa bilar och andra tillbehör för att förbättra din bil och förbereda dig för dom stora loppen. Man ska även samla på sig olika fyrkantiga kort för dom kan man betala polisen med när man ska ut ur polishuset.

• Fre Random •

Om ni trodde att ni bara körde lopp i storyn och tävlade där så har ni helt fel. Man kan också köra Free Random och där är det lite mer fritt vad man ska göra. Så fort du kör lite för snabbt så är polisen där och hugger dig och så ska du försöka åka i från dom. Du får poäng för hur duktig du var när du jagades av polisen.

• Quickley Race •

Om man bara vill finputsa sin körförmåga och testa bilar och likande saker så gör du det i Quickley Race så att du är väl förbered till dom stora loppen.

Ja hittills så har spelet varit underbart och fantastiskt kul. För första gången i ett Need For Speed spel så finns det en realistisk story och den övertygade verkligen mig. Det är en underbar story och det finns hämnd inblandat i den och nu har man verkligen något att kämpa för. Spelet känns betydligt mer verkligt och miljöerna är underbara och det har skett en stor förändring sedan Undergroundspelen. När man kör så fort man kan så känns det som man är inuti spelet och det är en sån känsla man vill få av bilspel. Spelet är lagom krävande för en spelare och det är verkligen en utmaning att vinna loppen i spelet, det är inte alls lika lätt som det har varit innan. Det räcker att man gör två dåliga svängar och så kan det ta flera varv innan man kommer i fatt motståndarna. Dom allra första loppen är dock lätta för där behöver man inte kämpa så jättemycket. Detta är ett av dom bästa bilspelen som jag någonsin har spelat och det bör provas av alla. Det här spelet har allt utmaning, underbar spelkänsla och nya fräsiga bilar.

*Grafik: Grafiken är ingenting som man kan klaga på den är underbar, fantastisk ett mästerverk helt enkelt. Miljöerna och omgivningarna som man kör på i spelet är helt underbara och vackert detaljerade. Det är mycket klar och tydlig grafik och man ser allting omkring en klart och tydligt och det är bra i snabba biljakter. En solklar 10:a.

*Spelkänslan: Ja den råkar vara ett mästerverk den också. Det känns som man kör loppen på riktigt och att man ska hämnas på Razor. En mycket härlig spelkänsla om jag får säga mitt. En klockren 10:a.

*Ljud: Det är bra musik i spelet och det är bra dunk, dunk musik i loppen i spelet som får andralinet att pumpa. Den får en 9:a det saknas ändå lite för att det ska vara världsklass.

*Hållbarhet: Jag har spelat detta nu i ett par dagar och har spelat det samanlagt drygt 2 timmar och jag har inte kommit in på Black list än. Detta spel kommer att hålla i evigheter för mig och det gör det nog för er också. En 10:a.

Mvh/Presentation. *Gott nytt År*

Totalbetyg: 9.8 Ljud: 9 Grafik: 10 Hållbarhet: 10 Spelkänsla: 10