MX vs. ATV Unleashed
    49
    -

8.9 8.5

Speltest av NolifeGames

Inskickad av NolifeGames den 04/09 -08 07:38

I det här spelet är du "tekniskt sett fordon". Du är en person som kör fordon i terräng, på inomhus banor och i luften. Du kan alltså köra flygplan, ATV (fyrhjuling), MX(moppe), golfbil, helikopter, monster truck och mycket mer. I detta spel ska du alltså köra race mot andra. Det går inte att köra online men det gör inget för alla banor som du kan köra gottgör det. Det finns alltså terräng, inomhus banor och utomhus fast banor. Om du kör terräng kör du inte på en väg utan då kör du i terrängen som betyder att du kör utomhus. Men när du kör inomhus är det oftast freestyle. På det tjänar du pengar till affären där du kan köpa banor, fordon och uppgraderingar. När du kör utomhus fast inte i terräng så är det oftast short tracks. Det betyder att det är korta banor som har många varv. Oftast så finns det också moutain climb i det landskapet men inte alltid. Mountain climb betyder att du ska komma först upp för berget. Du kan också köra mästerskap som går ut på att vinna två "heat", och sedan vinna själva finalen. Det är alltid samma bana på heaten och finalen men det är såklart olika hela tiden förutom då.

Jag tycke personligen att spelet skulle vara bäst om det inte skulle vara det där med hållbarheten. Det är faktiskt jättesynd att det är just så på det här spelet eftersom jag gillar det så. Men det är ett jättebra spel ändå. Just det här spelet rekommenderar jag till alla som gillar adrenalin kickar, bilar (moppar, nästan allt som går att köra), och självklart ska ni ju vara spelgalna!

Grafiken i det här spelet är jättebra. Du ser när dammet yr och så vidare. Därför blir det en 10.
Spelkänslan är också jättebra, det känns som om det är du som sitter i bilen eller på moppen. Därför blir det en 10.
Ljudet i det här spelet är underbart! Det är jättebra musik och man hör när du ramlar av att man faktiskt ramlar av moppen eller ATV:n. Därför blir det en underbar 10.