Utvecklare: Electronic Arts
Utgivare: Electronic Arts
Format: Xbox.
Antal spelare: 1-4
Pris: 499 SEK
Releasedatum: 10 Mars, 2005

FIFA Street är ett fotbollspel och det hörs ju på namnet var du spelar. Ja ni gissade rätt det spelas på gatan, eller rättare sagt på en liten sliten fotbollsplan, där man spelar i tremannalag. Streetfotbollen går ut på att förnedra sin motståndare genom att göra avancerade finter så att motståndaren blir helt ställd. Fifa Street är inte likt något annat Fifa spel. Man spelar som sagt på gatan och bara i tremannalag och man har inte så mycket till passningsspel. Utan det är mest finter och vackra volleysparkar, inget som jag klagar på dock.

• Regera gatan •

Jo det låter ju urlöjligt på svenska men det är här som du förmodligen kommer spela mest. Man börjar med att skapa en spelare och bestämmer deras utseende och vilken tröjfärg dom ska ha och så vidare. Sen ger man namn åt sin karaktär och så småningom sitt klubblag. Det här läget är som ett karriärläge där man ska kämpa sig upp till toppen från botten. I början så är dina spelare vanliga medelmåttor och dina motståndare är alltid snäppet bättre än dig själv. Målet med hela läget är ju att förbättra laget och så småningom lyckas bli bäst i hela världen. Det går till och med att lägga till erfarenhetspoäng på attribut på din spelare. Man kan förbättra sina spelare genom att samla i hop mycket poäng så att man kan förbättra snabbhet och mycket mer. Du får poäng på matcher genom att göra olika finter som ger olika mycket poäng. Poängen kan också användas som inträdesavgifter till turneringar. Till sist kommer du till och med att kunna köpa in storstjärnor.

• Friendly •

Här så spelar man ladslagsmatcher och man får chansen att spela med dom stora stjärnorna som Ronaldo, Roberto Carlos med flera. Riktigt bra om man bara vill köra lite på skoj och inte orkar med "Regera gatan".

Jo det är ett jättebra spel, men man tröttnar ändå på det relativt snabbt. Man spelar sig igenom regera gatan och det är inget fel på läget men variationen är inte den bästa. Man gör samma finter på dom flesta motståndarna och dom går alltid på dom. Man går in mot mål och skjuter i nedre kryss och den går alltid i om man skjuter tillräckligt hårt. Det skulle vara kul med målvakter som bara hade en svag punkt som låga volleyskott eller något. Men det är ändå ett grymt spel, man ska göra mycket finter och cirkusnummer i spelet för att vinna. Det som är roligt med Fifa Street är att det är ett nytt sorts fotbollspel. Alltid kul när utvecklare får nya idéer.

*Grafik10/10: Jo den är verkligen jättebra och omgivningarna i spelet är kanon och personernas ansikten i spelet ser på ett ungefär likadant ut i verkligheten.

*Spelkänsla7/10: Den är jättebra, men den blir sämre efter hand.

*Ljud9/10: Jo det är härliga och bra kommentatorer som kommentera matcherna. Men det är ett litet dålig ljud när man skjuter bollen, det låter helt fel.

*Hållbarhet10/10: Man kan spela det hur länge som helst om man verkligen är en riktigt sann fotbollsälskare.

* Sammanfattning *

Det är ett riktigt bra spel där man kan göra riktigt grymma finter och spela dom största stjärnorna i världen. Grafiken är klockren och ljudet mycket bra. Ja vad ska man säga om du gillar sporten fotboll så måste du köpa spelet FIFA Street.

Mvh/Presentation.

Totalbetyg: 9 Ljud: 9 Grafik: 10 Hållbarhet: 10 Spelkänsla: 7