Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Fable: The Lost Chapters

Xbox
Fable: The Lost Chapters
  • Genre
    Rollspel
  • Releasedatum
    21 oktober 2005
  • Utvecklare
    Lionhead Studios
  • Antal ägare
    185
  • Utvald recension
    -
  • Köp spelet!

Spelbetyg

Snittbetyg
Recensioner
8.7 8.7

Speltest av zing0

Inskickad av zing0 den 13/08 -06 18:49

Handling / story / vad man gör i spelet
Man börjar spelet som en liten pojke och som vanligt har man glömt sin systers födelsedag. Då är det upp till en att hjälpa folk med saker för att få råd att köpa henne en present. Men precis när man ska ge henne presenten kommer det en andfådd man springandes, han skriker
"banditer! banditer!" Sedan blir han träffad av en pil i ryggen. Den lilla pojken springer och gömmer sig tills striden är över för att sedan springa tillbaka till sitt hus och se sin Pappa ligga död på marken. Han sätter sig på knä och fäller en tår. Då hör han ett ljud bakom sig och märker att en bandit är på väg emot honom men dör i sista sekunden av blixt. Den kom ifrån en trollkarl som presenterar sig som Maze och tar en med till Heroes guild som blir ens familj. Man tränas hårt för att bli en hjälte och när man blir vuxen arbetar man delvis för The guild, delvis för sig själv.

Vad jag tycker om spelet
Storyn i spelet är mycket bra men stundvis lite o-logisk.
Alla sidouppdrag och möjligheter gör spelet enormt bra efterosm man inte alls behöver göra dem för att driva handlingen framåt. "Vadå då?" tänker du, men det är det som är det intelligenta som Lionhead studios gjorde-
skapade spelvärlden som den riktiga. Du kan hjälpa eller inte men det påverkar ditt eget liv inte speciellt mycket. Som att hjälpa en person till en viss plats kan beskrivas med att hjälpa någon med motorstopp, du behöver inte men kan göra det vilket ger en enorm känsla av frihet i spelet. Dock bör man nämna att spelet är lite "inrutat" och att man inte kan springa omkring i skogen som i Oblivion till exempel, men dom ställena man kan röra sig på är mycket vackra. Summering:
det finns otroligt mycket att göra men det skiljer sig ganska mycket ifrån traditionella rollspel där man levlar upp i fiskande och sådant. Här är det mer verkligt, om du ska få en stor fisk på kroken testat din skicklighet och inte din level. Miljöerna i spelet är mycket interaktiva med en (ganska) tänkande AI men det allra största är att man kan gå in i vilket hus som helst om man vill det och man kan till och med sno folks saker om man vill det.

Betyg till spelet
Grafik- Vacker men inte den allra bästa. Dom har gjort en mycket vacker miljö men den är inte riktigt i klass med Half-life2 eller Oblivon.

Spelkänsla- Bra men stundvis kan det kännas som dom andra karaktärerna är lite tunna, liksom själlösa.

Ljud- Mycket varierande ljud. Mycket sällan man hör samma ljud två gånger i rad, för att inte säga aldrig.

Hållbarhet- Otrolig lång livstid! Man kan inte spela spelet likadant 2 gånger! Det finns så mycket saker att göra att efter att man har klarat av spelet vill man fortsätta bara för att öppna den där dörren eller för att hitta den där boken.

Totalbetyg: 8.5 Ljud: 8 Grafik: 7 Hållbarhet: 10 Spelkänsla: 9