Big Blue Box
    529
    -

8.9 8.9

Speltest av Spartan_117_

Inskickad av Spartan_117_ den 22/05 -05 20:46

Handlingen på spelet är mycket bra. Det går ut på att man är en person som ska hämnas sin familjs död efter en " Bandit attack ". Det låter inte så kul när jag berättar det så här, så jag ska förklara lite djupare: Du börjar som en pojke som nästan glömt att ge sin syster en födelsedagspresent. Din pappa säger att han ger dig ett guldmynt för varje god gärning du gör runt i byn (Det kanske finns ett annat sätt att få guldmynten . .) till din systers födelsedagspresent. När du har gått för att träffa din syster, händer något förfärligt, byn du bor i blir plundrad och bränd av banditer. Efter denna hemska händelse tar en trollkarl vid namn "Maze" dig till ett ställe kallat Heroes guild. Där du blir tränad, till att en gång bli en mäktig hjälte, eller kanske en elak skurk. I "Heroes guild" växer du från pojke till tonåring och från tonåring till man. Du lär dig mer och mer av din träning tills du tar examen och blir fri att använda dina hjältekunskaper till att hjälpa, eller fördärva världen du lever i. Nu kommer du att gå igenom strider med en massa olika monster och krigare, men det är inte det enda . . Bortsett från all spänning och strid, kan du ta det lungt, prata med personer, gifta dig och mycket, MYCKET mer. Det här är ett rollspel du aldrig någonsin kunnat drömma om. Man kan till och med tatuera sig, köpa kläder och mat, klippa sig och mycket mer. Du kan slåss mot dina fiender med svärd, yxor och pilbågar. Du kanske också finner ro i att välja mellan den Goda vägen, den Onda vägen eller någonting emellan .Du upplever också många spännande uppdrag, där du till exempel hjälper handelsmän, eller slåss mot troll. Fable är ett mycket bra spel enligt mig .

Jag tycker att spelet är jättebra. Det ger underhållning och mycket ro. Att inte prata om spänningen . . Jag tycker att man ska vara lite äldre om man vill spela spelet, jag menar inte att man borde vara 37 år för att spela det, men man bör vara äldre än 10 år, spelet kan alltså bli lite läskigt ibland. Men låt er inte skrämmas av det, spelet är superkul enligt mig.

Grafiken har en stor fördel i det här spelet. Man har tagit med många snygga detaljer och sånt. Spelkänslan är densamma, jag får aldrig nog av spelet =). Ljudet är väldigt bra. Rösterna låter nästan verkliga, man kan nog till och med höra fåglarna som kvittrar =). Hållbarheten slutar aldrig förvåna mig. Jag har klarat hela spelet men jag spelar det fortfarande lika mycket. Det finns många fler saker att göra även om man har klarat ut spelet ^_^.