Darkworks
    20
    -

6.3 8.8

Speltest av Lallo92

Inskickad av Lallo92 den 16/07 -06 13:27

Man är Tom Hansen en US Coast Guard. Spelet börjar på en båt som har fasnat i en stor storm. Med sig har man andra Coast Guard men det händer något och radio kontakten bryts. På båten hittar man snart en annan Coast Guard men han har blivit mördad allt liv på båten är Ryssar och dom försöker bara döda en. Efter en stund märker man att det är något konstigt med båten, det finns nästan inget liv alls allt man hittar döda kroppar, blod och annat efter döda kroppar. Sen märker man att det finns konstiga experiment på båten alla är redan döda men dom har åter uppståt från dom döda. Tom får kontakt med CIA Agent jason Bennett och han försöker hjälpa Tom att komma undan från båten. Då hittar man en levand person Anna Kamsky. Tillsammans försöker dom att komma undan från båten. Tillslut lyckas dom men Anna Kamsky rammlar i havet och dom skiljs åt. Tom hittar Dr. Viktor kamsky Annas far, men han blir snart mördad och experimentet som mörda han tar hans hjärta. Tom märker snart att på det ställe han är det är där alla experimenten har utväklats och han möter bara fler zombisar och andra experiment. Tillslut hittar Tom Anna men hon har blivit infecterat av ett experiment och det har Tom med men Tom ger ändå Anna det sista motgiftet. Tom vaknar sen och märker att Anna har räddat hans liv. Dom försöker att lämna stället men det blir svårt. Det tvingas göra många saker och tillslut hittar dom en utväg dom placerar ut tre bomber i bygnaden men då kommer The Exos som är ett större och kraftigare experiment än va alla andra är man får redan på ann det är Annas far som har blivit ett experiment. Tom tvingas att döda The Exos och efter det kan Tom och Anna fly från stället.

Jag tycker att spelet var väldigt roligt men när man har klarat det känns det som om spelet var väldigt kort. Ålders gränsen är 18 och jag förstår varför dom har sett ålders gränsen så hög för om man skulle vara under 10 år skulle man kunna drömma mardrömar efter att man hade spelat det. Men spelat hade en bra handling så man fatta hela tiden vad som skedde och ljudet var jätte bra. spelkänslan var också bra och grafiken var bra så hela spelet blev väldigt bra och det var roligt med för ibland kunde man hitta döda kroppar som helt plötsligt reste sig upp och försökte döda en men endel fiender va väldigt svåra. Det jag gillade med spelet var att det finns ganska många olika fiender och alla hade sin egna special styrka och att alla var svaga mot något av vapnena som fanns.

Grafiken var väldigt bra för man såg dom flesta små detaljerna och det gjorde spelet bättre. Grafiken får en 9:a. Spelkänslan var jätte bra, det kändes som om man var med i spelet när man kom in i det. Man är hela tiden på sin vackt när man går på båten eller på land för annars kan det komma en zombies ur skuggorna och försöker döda en. Spelkänslan får en 10:a. ljudet var också jätte bra man hörde zombisarna när dom sprang, och man hörde om det fanns nåt fiende i närheten. Ljudet får en 9:a. Hållbarheten var det dåligaste när man hade kommit in i spelet tog det slut det kändes som om spelet var jätte kort men annars var det bra så Hållbarheten får en 7:a.

Totalbetyg: 8.8 Ljud: 9 Grafik: 9 Hållbarhet: 7 Spelkänsla: 10