Fuska.nu

Fusk till Unlimited SaGa på Playstation 2 från www.fuska.nu.
Inskickat av Deamon den 2006-07-13

I Unlimited SaGa får man välja en karaktärs historia att starta så jag säger först individuella tips och sedan allmänna.

Laura:
I början utav Lauras story träffar man Henri som visar sig vara prins. Henri är en av de bästa karaktärerna i spelet om man vet hur man ska andvända honom. Med Henri följer hans släkt vapen: Blade of Escata som är nyckeln till hans framgång. I jämförelse med andra vapen har inte Blade of Escata någon Duriability (hållbarhet) så du kan andvända den hur mycket du vill utan att den går sönder. Henri själv är inte speciellt uttålig så det du gör är: varje gång du har tillgång till ett sidequest så gå igenom hela banan och slåss vid slutet. för varje match, skada given, skada tagen, LP given och LP tagen får man mer HP efter det lilla äventyret.
Det fungerar så klart även på alla andra karaktärer i spelet men varje gång du slår försvinner duriability från vapnet du andvänder.
Eftersom inte Hemri är huvudkraktären så gör det heller inte så mycket om han dör i strid.

Ventus:
Ventus är enligt mig den lättaste karaktären eftersom han är en Carrier.
så snabbt du har gjort ditt första uppdrag och fått spö utav vampyren så behöver du inte göra något alls för att komma vidare i spelet.
När du har lämnat meddelandet från Wanda (första uppdraget) så kommer du vara i Longshank som är en sjö stad.
Mellan Longshank, Gadeira och Vaftom så åker du båt när du gör uppdrag som Carrier så innan du gör något ska du:
1. göra första uppdraget och få spö av vampyren.
2. åka fram och tillbaka mellan Vaftom, Longshank och Gadeira som Carrier (om det inte finns några uppdrag mellan de städerna går du bara ut ur staden utan någo uppdrag och in igen så finns det nya)
3. när du har skaffat pengar nog via de små uppdragen (du får minst 100 och högst 300 per uppdrag) så köper du det bästa vapnen, sköld etc som du behöver.
4. när du har dina saker gör du Carrier uppdrag till andra städer så att du behöver gå. När du kommer fram så får du lägga ut status "saker" på din Growth Panel som om du hade gjort ett Adventure/Sidequest.
5. När du känner dig bra nog gå till Fugar's Mansion och fortsätt med storyn.

Judy:
Judy är magiker så det ända du behöver göra med henne är att göra magi i strid så att hon får högre nivå på sina Familiars och så att hon lär sig mer på sina Magic Tablet. Efter Uppdraget Save Ursula! får du en annan av de bästa karaktärerna: Armand.
Armand ska andvända Melee: Kick. efter ett litet tag bli han grym och eftersom han är snabb så kan han lätt ta fem monster under sin runda.

Kurt:
Kurt är en ganska komplicerad person att köra.
Han får med sig Ventus efter uppdraget: Depressed Carrier men Ventus kan inte göra några Carrier uppdrag så han praktiskt taget suger..
Kurt har en "Cursed Gauntlet" som göra tt han lite då och då dras in i strid med ett monster.
Om man är seg som jag märker man att det har inte med vart du går att göra när du möter monster utan det är speltid.
Med andra ord om du vill ha en grym Kurt ska du köra Depressed Carrier och låta kurt köra Melee: Punch.
om du då bara står still i någon minut när du kommer in i själva äventyret så kommer du efter ett tag att möta ett monster.
Poängen med att möta de monstrerna och inte vilket annat moster som helst är att om du skadas i matchen handsken fixar så har du inte skadats när du sedan kommer tillbaka.
Om du gör samma attack hela tiden (i det hät fallet Punch) kommer det tillslut att blinka till en liten glödlampa över huvudet på personen som gör attacken och då lär sig personen en ny attack som är en utvecklad sort utav orginalet.
Kurt kommer troligen inte kunna vinna mot alla monster du möter så utnyttja dem för att få fler attacker och massor utav HP efter äventyret.

Ruby:
Ruby har en hel del lätta uppdrag i början så du behöver bara köra på tills Iskandar kommer in i bilden.
Iskandar är en utmärkt svärdsman som du bara behöver köpa vapen till så blir allt bra.
Jag brukade låta Iskandar eller Hiro (Ruby's polare) slåss för att kunna blocka i störra strider senare i spelet.

Armic:
I Armics äventyr ska man samla ett stort antal saker för att få vatten till den för tillfället uttårkade byn: Chapa.
Armic får en lista på saker att göra och det ända du behöver göra är att följa den.
Norff är en liten magiker som följer med och som är otroligt bra i jämförelse med Armic själv.
Var väldigt noga med vad du lägger vart efter första uppdraget då man ska samla örter för om du slarvar då kan det förstöra totalt.

Mythe:
Mythe har tur i början.
Han börjar med 2 Pistoler vilket är de bästa vapnena i spelet.
Det du måste göra med Mythe är att träna först innan du börjar göra större uppdrag.
Du kommer få hjälp utav bland annat Tiffon och Grace efter bara något uppdrag som kommer vara till stor nytta.
Tiffon kommer behöva blocka eftesom hon har Dagger vilket ger Parry som är det som räddat mig ett stort antal gånger.
Grace brukar jag låta andvända Kick eftersom hon inte har så stora kunskaper i andra vapen.
Ett måste är att du inte säljer Mythe Pistoler utan går till Blacksmith med material som kan ge dem mer Duriability istället.


Allmänt:
Det som kommer underlätta stort är om du kör ett lätt uppdrag och bara går omkring och slåss för att tjäna HP och skills.
Om du har en magiker med mycket HP som inte behöver vapen för att göra magi så har du den perfekta blockaren.
Du ska göra en Platinum Shield med 25 Evasion som du ska ha på weapon 2 och så ska du köpa vilken simpel dagger som helst med Quick Thrust endast eller Quick Thrust och [Parry].
Då kommer du undvika eller parrera de flesta attacker.
Sedan ställer du Magikern längst fram som om den skulle anfalla först, och sedan kör du.

Du behöver inte attacker med den du väljer ska stå först bara för att du valde dess attack först utan testa trycka åt höger eller vänster när hjulet med attacker kommer fram så kan du välja vem du vill ska slå först.

[Skriv ut]