Fuska.nu

Fusk till Quake 4 på PC från www.fuska.nu.
Inskickat av Fuska-nu den 2005-11-16

Detta är fusk och kommandon som du skriver in i spelets konsoll. Effekt beskriver hur fusket/kommandot fungerar och vad den gör.
Kod beskriver vad du ska skriva in. Står det "#" i koden betyder det att du ska skriva in en siffra.

För att få upp konsollen:

Tryck Ctrl+Alt+§ medans du spelar för att få upp konsollen. (Du kan få upp konsollen vart som helst i spelet, men alla koder fungerar inte i menyn, och vissa koder fungerar inte in-game)

Nedanför finns olika fusk och kommandon, som du skriver in i konsollen:

- Effekt: Få ammo
Kod: give ammo

- Effekt: Max i armor
Kod: give armor

- Effekt: Max i hälsa
Kod: give health

- Effekt: Alla vapen
Kod: give all weapons

- Effekt: Tillåter dig att flyga och röra dig genom objekt
Kod: noclip Effect: GOD Toggle
kod: GOD Mode

- Effekt: Avsluta spelet direkt
Kod: quit

- Effekt: Visa ditt grafik- korts information
Kod: gfxinfo

- Effekt: Få 100 i hälsa (Max 200)
Kod: give item_health_mega

- Effekt: Visa skugga eller inte (1= visar skugga, 0= visar inte skugga)
Kod: g_showplayershadow #

- Effekt: Visa "frame rate" (1= Visa "frame rate", 0= inte visa "frame rate")
Kod: com_showfps #

- Effekt: Spela i tredje person (1= Spela i tredje persons läge, 0= stänger av tredje persons läget)
Kod: pm_thirdperson #

- Effekt: Få alla vapen med max ammo, max i hälsa och armor
Kod: give all

- Effekt: Skriv in denna kod så behöver du bara klicka "§" för att få upp konsollen (eller ~)
Kod: com_allowconsole 1

- Effekt: Stänger ned programmet och startar en "map editor" som tillåter dig göra egna banor, dock väldigt svårt
Kod: editor

- Effekt: Begå självmord
Kod: kill

- Effekt: Skapa en ny ljus-källa där du siktar
Kod: testlight

- Effekt: "Game benchmark"
Kod: benchmark

- Effekt: Få en "Dark matter" och även lite ammo
Kod: give weapon_dmg

- Effekt: Få en "Grenade Launcher" och även lite ammo
Kod: give weapon_grenadelauncher

- Effekt: Få en "Hyper Blaster" och även lite ammo
Kod: give weapon_hyperblaster

- Effekt: Få en "Lightning Gun" och även lite ammo
Kod: give weapon_lightninggun

- Effekt: Få en "Machine Gun" och även lite ammo
Kod: give weapon_machinegun

- Effekt: Få en "Nail Gun" och även lite ammo
Kod: give weapon_nailgun

- Effekt: Få en "Rail Gun" och även lite ammo
Kod: give weapon_railgun

- Effekt: Få en "Rocket Launcher" och även lite ammo
Kod: give weapon_rocketlauncher

- Effekt: Få en "Shotgun" och även lite ammo
Kod: give weapon_shotgun

- Effekt: Få alla vapen utan ammo
Kod: give weapons

- Effekt: Bestäm hur fort du ska röra dig i "noclip mode"
Kod: pm_noclipspeed #

- Effekt: Bestäm hur fort du ska röra dig när du är hukad
Kod: pm_crouchspeed #

- Effekt: Bestäm hur fort du ska röra dig när du springer
Kod: pm_speed #

- Effekt: Bestäm hur högt du ska hoppa
Kod: pm_jumpheight #

- Effekt: Ta bort alla monster och NPCs (fiender) från banan
Kod: killmonsters

- Effekt: Ta bort en "testlight" ljuskälla som tidigare skapats
Kod: poplight

- Effekt: Ersätt Y och X med 4:3 skärmupplösningar, som 800x600 eller 1024x768
Kod: screenshot X Y

- Effekt: Spela in ett "demo" av det du spelat till en AVI film
Kod: avidemo

- Effekt: Stoppa inspelning av demo
Kod: stoprecording

- Effekt: Skriv in "0" om du vill att monster inte ska slå dig
Kod: g_knockback #

- Effekt: Skriv in "1" om du vill stoppa tiden (du kan bara gå runt), skriv in "0" för att fortsätta
Kod: g_stoptime #

- Effekt: Skapa en marin soldat som hjälper dig
Kod: spawn char_marine

- Effekt: Skapa en sjukvårdare som kan hela dig
Kod: spawn char_marine_medic

- Effekt: Skapa en tekniker som kan hjälpa dig och "laga" din armor
Kod: spawn char_marine_tech_armed

- Effekt: Avancera till nästa "Weapon slot"
Kod: weapnext

- Effekt: Sätt en "Bloodsput" på ditt vapen
Kod: weaponsplat

- Effekt: "Project blood splat on the player weapon"
Kod: weaponSplat

- Effekt: Återgå till förra "Weapon slot"
Kod: weapprev

- Effekt: Visa position och kartnamn
Kod: where

- Effekt: Testa ett "skin" på en "testModel"
Kod: testSkin

- Effekt: Testa ett ljud
Kod: testSound

- Effekt: Visa "given cinematic"
Kod: testVideo

- Effekt: "Time a command demo"
Kod: timeCmdDemo

- Effekt: "Time a demo"
Kod: timeDemo

- Effekt: "Time a demo and quits"
Kod: timeDemoQuit

- Effekt: "Touch a model"
Kod: touchModel

- Effekt: Ladda om automatiskt
Kod: ui_autoReload

- Effekt: Byt vapen automatiskt
Kod: ui_autoSwitch

- Effekt: Spelarens namn
Kod: ui_name

- Effekt: Spelaren är redo för att starta spela
Kod: ui_ready

- Effekt: Visa vapen
Kod: ui_showGun

- Effekt: Spelarens "skin"
Kod: ui_skin

- Effekt: Spela eller iakta (spectacor)
Kod: ui_spectate

- Effekt: Spelarens team
Kod: ui_team

- Effekt: Lämna nuvarande spel
Kod: disconnect

- Effekt: Sammanställ karta
Kod: dmap

- Effekt: Skriv ut markerad text
Kod: echo

- Effekt: Kör igång in-game "Articulated Figure Editor"
Kod: editAFs

- Effekt: Kör igång in-game "Declaration Editor"
Kod: editDecls

- Effekt: Kör igång "GUI Editor"
Kod: editGUIs

- Effekt: Ändra ljus
Kod: editlight

- Effekt: Kör igång in-game "Light Editor"
Kod: editLights

- Effekt: Kör igång in-game "Particle Editor"
Kod: editParticles

- Effekt: Kör igång in-game "PDA Editor"
Kod: editPDAs

- Effekt: Kör igång in-game "Script Editor"
Kod: editScripts

- Effekt: Ändra ljud i editorn
Kod: editsounds

- Effekt: Ta en titt på omgivningen
Kod: envshot

- Effekt: Orsaka ett fel
Kod: error

- Effekt: Utför en "config" fil
Kod: exec

- Effekt: Exportera modeller
Kod: exportmodels

- Effekt: Avsluta pågående process
Kod: finishBuild

- Effekt: "Freeze" (Stoppa) allting på skärmen
Kod: freeze

- Effekt: Dra objekt runt monster
Kod: g_showEnemies

- Effekt: Tillåt skugga av spelare
Kod: g_showPlayerShadow

- Effekt: Visar spelarens träffpoäng
Kod: g_showProjectilePct

- Effekt: Sätt på träffpoäng på HUD:en
Kod: g_showprojectilepct 1

- Effekt: Visa tillgängligt minne
Kod: game_memory

- Effekt: "Motor" version
Kod: si_version

- Effekt: Gör ett "pre-game" uppvärmning
Kod: si_warmup

- Effekt: Visa spel status
Kod: status

- Effekt: Teleportera spelaren till en enhet
Kod: teleport

- Effekt: Inget mål
Kod: toggle invisibility

Quake 4 mission- koder. Nedanför finns fusk för att komma till olika banor och uppdrag. För att få upp konsollen, håll Ctrl+Alt+§ (eller ~) samtidigt.
Då konsollen är uppe, skriv "map game/mapname", ersätt "mapname" med någon av koderna nedanför. Till exempel: För att starta ett nytt spel i Nexus Core, skriver du "map game/core1".

Kod: - Effekt:

airdefense1 - Air Defense Base (Början av spelet)
airdefense2 - Air Defense Trenches
convoy2 - Aqueducts
convoy2b - Aqueducts Annex
convoy1 - Canyon
walker - Construction Zone
network2 - Data Networking Security
network1 - Data Networking Terminal
process2 - Data Processing Security
storage2 - Data Storage Security
dispersal - Dispersal Facility
process1 - game/process1
storage1 - game/storage1
hangar1 - Hangar Perimeter
hangar2 - Interior Hangar
mcc_landing - MCC Landing Site
core1 - Nexus Core
hub2 - Nexus Hub
hub1 - Nexus Hub Tunnels
mcc_1 - Operation: Advantage
mcc_2 - Operation: Last Hope
building_b - Perimeter Defense Station
putra - Putrification Center
recomp - Recomposition Center
medlabs - Strogg Medical Facilities
core2 - The Nexus
tram1 -- Tram Hub Station
tram1b - Tram Rail
waste - Waste Processing Facility

[Skriv ut]