Inskickad av magiiet den 06/07 -07 11:11

Utgivare: Sony Computer Entertainment
Distributör: Nordisk Film Interactive
Kategori: Plattform
Ålder: Från 7 år
Spelare: 1-4

Ratchet är en gul lombax som har väldigtg stora öron. Han skjuter först och sen tänker han. Men varför inte göra det egentligen? det finns massor av fiender som väntar på Ratchet och hans Robot kompis Clank. Clank är Ratchets bästa kompis. Det första spelet med Ratchet och Clank var för ungefär 5 år sedan det slog verkligen igenom och alla köpte det och beställde det. Nu är det här det 5 spelet och väldigt känt. Har du spelet dom tidigare Ratchet and clank spelen så kommer du nog lungt känna igen dig från dom andra Ratchet and clank spelen. Ratchet är på en härlig semester på en find sandstarnd. Tyvär avbryts hans semester och får veta att en liten flicka har blivit kidnappad. Väldigt sorligt tyckte Ratchet oc Clank. Dom ska nu gå och rädda flickan. Förutom huvud spelet finns också minispel i spelet. Exempel vis får du gå ner till rymden och möta massor av fiender i ett minispel och sånt.

Jag tycker spelet är riktigt bra och jag bara älskar det. Vill bara säga att det är riktigt värt att köpa det. Eftersom att det är jätte bra grafik och det finns inga stora konstigheter med spelet. Allt är spännande roligt att spela det på en bärbär konsoll som Playstation Portable. Det jag vill säga är att Ratchet And Clank spelen är det bästa spelet som gjort enligt mig och många fler. Jag menar att Grafiken är maximal går inte att förbättra. Roligt med Minispelen.

Grafiken får en 10:a den är utmärkt. Som sagt grafiken går bara inte att förbättras. Konstrollerna fungerar väldigt bra.
Jaja inget fel med grafiken därför får grafiken en tia.
Spelkänslan är bra man sitter i bilen eller kanske bussen eller varför inte hemma och spelar Ratchet and Clank Size Matters och man kommer in i spelet som vilket Ratchet and Clank spel som helst. En stekvarm tia. Ljudet är ett väldigt bra exempel på hur ljudet ska vara i alla spel ljudet gör så att spelkänslan höjer och det gillar jag därför får ljudet en tia. Hållbarheten får en tia, jag har klarat spelet massor av gånger men tröttna? Det kan du ge dig på jag tröttnar aldrig på Size Matters.

Resultat: 10/10! Köp detta fantastiska Spel