3 mars 2006
    EA Canada
    28
    -

8.8 8.2

Inskickad av Fuska-nu den 03/05 -06 19:02

Fifa Street är tillbaka, nu även i bärbart format (tack och lov.) De som spelat Fifa Street förut vet vad det handlar om, men för de som inte har eller känner sig sugna på att köpa det ska jag dra en genomgång: FIFA spelen har alltid varit kända som det största fotbolls spelet. Men i FIFA Street är det inte vanlig fotboll på gräs som gäller... nej här spelas matcher på liten plan med de största proffsen, som trixar som aldrig förr. Street går inte bara ut på att göra mål, du måste göra det snyggt för att få "poäng", som du tjänar ihop genom att finta bort spelare, göra snygga volley mål etc. Självklart kan man göra sin egna karaktär, och här finns som vanligt mycket att välja på gällande utseende. Sedan är det bara att dra igång, och finta bort Ronaldinho och grabbarna... Dock är det inte lika kul på gatan som på vanligt gammalt gräs. Men ändå är det helt okej :)

Mycket imponerande grafik sam fysik, känns precis som på stationär konsol, och det står grafiken främst för. Dock funkar inte kontrollen lika bra, då jag får fullkomlig kramp efter några ynka minuter, men självklart stoppas jag inte av det utan fortsätter spela vidare. Jag har älskat fotboll, såval som spel som verklighet. Så jag är självklart ägare av några föregångare inom serien, men jag måste ändå påpeka... fotboll är sämre på gatan såväl som på sandstranden. Om du ska spela fotboll ska det göras på grönt och välklippt gräs. Visst är det skitkul att fullkomligt köra över allt motstånd med Brasilien, och Ronaldinho... och finterna och passningspelet känns riktigt proffsigt i de små utrymmen på asfaltsplanen. Ett okej spel... mycket bättre än föregångaren FIFA Street i alla fall.

Grafik - 8: Imponerande... självklart lite sämre än på PS2. Men det får man ta, eftersom detta är i bärbart format. Den flyter på fint, dock lite hackig på sina ställen. Spelkänsla - 7: Kontrollen är sådär. Spelarnas teknik på planen är som alltid. Ljud - 6: Okej ljud, inte mycket mer behöver sägas. Hållbarhet - 7: Visst är det kul efter att du smörjt in vattenblåsorna på tummen med några tuber Ipren.

Totalbetyg: 7 Ljud: 6 Grafik: 8 Hållbarhet: 7 Spelkänsla: 7