Naughty Dog
    74
    -

9.5 9.3

Speltest av MAXIMUS_424

Inskickad av MAXIMUS_424 den 23/12 -07 00:05

Nathan Drake och Elena Fisher är ute och letar efter vad dom tror är en av Nathans förfäder nämligen Sir Francis Drake kista ute på havet. Det visar sig att han inte hade dött där eftersom han inte fanns i kistan. Efter en liten fight mot pirater så drar Nathan och Elena till hamnen och då berättar Nathan till sin vän Sullivan att Francis Drake hade letat efter den bortglömda staden av guld, Ni vet El Dorado. Så sticker han iväg utan Elena (du stöter på henne senare i spelet), och så börjar letandet på El Dorado.

Storyn är mästerlig berättad och riktigt spännande, grafiken minst sagt urläcker! Kontrollen ruggigt smidig. Men det stora minuset är ju hållbarheten. Jag klarade spelet på 9 timmar vilket jag inte uppskattade så mycket. Men däremot så är spelet ganska roligt att spela om, så det här spelet är inget man lämnar in. Jag satt och grubbla varför spelet är så verkligt. Då slog det mig. Det var deras repliker och ansikts uttryck som var så naturliga. Konversationerna är verkliga för de säger typ så här: "El goddamn dorado" eller "beware, she got a mean right hook" vilket kryddar till mellansekvenserna och gör scenerna ganska snygga.

Grafiken får en 10:a helt klart, eftersom deras ansikts uttryck och naturen. Men det som förvånade mig mest var efter att man hade varit i vatten ocbh sedan gått upp så kunde man se att kroppen var blöt vilket shockade mig. Spelkänslan får en klar 10:a för deras repliker och och naturen. Ljudet är spelets starkaste sida pga den mäktiga musiken som jag kan lyssna på i timmar, vapnen låter dock inte så bra men musiken är för bra att den inte ska få en 10:a. Precis som det står på andra hemsidor så är spelet gansak kort fast som jag skrev innan så kan man alltid spela om spelet, en 8:a

Totalbetyg: 9.5 Ljud: 10 Grafik: 10 Hållbarhet: 8 Spelkänsla: 10