Rockstar North
    257
    -

9.1 9.4

Speltest av anteon320

Inskickad av anteon320 den 05/06 -09 16:03

Din karaktär heter Niko Bellic. Han kommer ifrån Ryssland. Du blev lockad till ett mycket enklare och rikare liv i New York, av din kusin Roman Bellic. Men när du är framme så bor han i en skruttig lägenhet på en Brooklyns fattiga och smuttsiga gator. Han äger ett litet taxi bolag. Niko blir mycket besviken, han trodde det skulle vara en stor villa med tjejer och fina bilar. Och när den kaxiga Niko kommer till stan ändras allt...Roman kommer i fara, för att han har massa skulder på internet poker som han måste betala. Niko sätter stopp för detta genom att döda en efter en person. Romans ovänner gör massa dumt mot hans ägo. Så till slut flyttar Niko och Roman till en annan stads del, men vilka faror som luras där får du se om du köper spelet...

Jag tycker att spelet är kul. Handlingen är bra. Det är kul att det finns riktiga ställen, som Times square och frihets gudinnan med mera...Grafiken är ganska dålig om man jämför med dem nyaste spelen. Ljudet är jätte bra. Eftersom att alla fordon har radio med ca. 60 låtar. Man kan höra folk som tittar på tv inne i sin lägenhet om man går utanför dörren. Man hör olika repliker hela tiden av folket. Hållbarheten är mycket bra eftersom att man först vill klara ut storyn, sen finns massa sido uppdrag. Sen finns det trophys att göra eller kanske du vill spela online? Online läget är mycket kul. det finns många olika slags spel att spela. Även om det kan lagga ibland så funkar det bra.

Grafiken är ganska dålig om man gämför med andra spel.
Spelkänslan är sådär. Eftersom att det är 3-person hela tiden så känns det inte riktigt att det är jag som är Niko.
Ljudet är mycket bra. Det finns olika låtar fordonen, små detaljer att, när man går i ett hus så hör man tvn där inne.