Ubisoft Reflections
    1
    -

8.3 7.5

Speltest av Johanni2000

Inskickad av Johanni2000 den 18/08 -12 14:36

Idag ska nakotika och vapensmugglaren Charles Jerico efter 10 mord och grova narkotikabrott få sin dom som rapporteras av KOC-news. Spelet handlar om en kriminalpolis Johan Tanner och hans polare Jones som har fångat in narkotika och vapensmugglaren Charles Jerico. Men dagen som Charles Jerico ska få sin dom så går något snett och Jericos medarbetare spränger en polisbil. Jerico lyckas få upp handbojorna och tar fängelsebilen, samtidigt som Tanner snabbt åker till situationen. Men han krockar med en lastbil och hamnar i koma...

Spelet går ut på att försöka fånga Jerico och man kan bara åka bil. Du kan välja bil själv genom att shifta (du kommer förstå vad det är i spelet). Du kan välja när du vill köra fritt läge och när du vill köra levels. Man kan inte bara köra levels utan också flera utmaningar och prov som man tjänar pengar på, så man kan köpa bilar. Man tjänar även pengar om man gör stunts, hopp, sladd med mera. Du kan också bli jagad av polisen eller själv vara polisen och slå ut flyktbilar.

Du kan även köra splitscreen och och tävla mot någon annan som du känner.

Jag tycker att det är ett ganska roligt spel men det är för kort. Det är bara 8 levels som jag klarar av på några dagar. Det finns sedan väldigt många utmaningar och prov, men själva storyn är väldigt kort. Jag rekommenderar det här spelet till alla som gillar bilspel. När jag skriver att man bara kan sitta i bilen så betyder inte det att det är tråkigt det finns ju shiftning som man kan använda för att byta bil.

Grafiken på det här spelet är helt otroligt bra, man ser vartenda litet hårstrå på gubbarna. Spelet är lite overkligt med tanke på att bilen inte skadas när man t.ex kör på en lyktstolpe.

Spelkänslan är riktigt bra den med. Man får verkligen känslan att det skulle kunna vara en verklig händelse som skulle kunna hända på riktigt.

Ljudet är helt okej man hör krascherna och människorna, bra helt enkelt.

Hållbarheten i spelet försvinner totalt när man har klarat av precis allting villket tog några månader för mig. Själv så har jag slutat spela, enda gången jag spelar nu är när man spelar två stycken med splitscreen annars spelar jag det aldrig.

Totalbetyg: 7.5 Ljud: 7 Grafik: 10 Hållbarhet: 5 Spelkänsla: 8