68
    -

Tips: Blandade tips

Inskickat av starxc den 26/02 -11 14:30

Okej, här har ni alla lite tips på banorna "nuketown" och "firing range".

NUKETOWN

Om du spelar team death match (aka TDM) så ska du ha en frag eller semtex. Om du har en frag, så tar du fram den och låter den koka i handen ett tag. Sedan så kastar du den på bilen vid flagga "Bravo" (aka B). Detta kommer att leda till att bilen exploderar och du kan få en enkel multi kill. Samma sak gäller för semtex, bara att du inte behöver låta den koka. Sedan om du spelar Free for all (FFA), så ska du springa upp i ett av husen och stanna där. Spela alltid med blackbird, om du vill så kan du ha mortar team och napalm strike. Jag rekommenderar dock att ha Spy Plane på FFA eftersom du kan se dina fiender. När du fått ditt första killstreak (spy plane) så ska du försöka ta dig ut till jeepen som står längst bort vid banan. Undvik att få uppmärksamhet och kom ihåg att du syns på radarn om du skjuter. Så försök att ta dig dit. När du har tagit dig dit så ska du trycka på O för att ducka halvt (inte ligga ner). Stå bakom bilen och försök se någon som springer förbi. Skjut honom och om han inte dör så har du 2 alternativ: Nummer 1: Mer riskfyllt, men du kan springa efter personen eftersom han inte vet varifrån skotten kommer ifrån. Då kan du hinna döda honom, men du är väldigt blottad för andra spelare, så du väljer själv. Alernativ 2: Lägg dig ner på marken och låt honom springa förbi och låt någon annan döda honom.
Ett extra tips är att använda famas, aug, commando, ak 74u eller ak 47. Perks: Blå: Hardline, Flak Jacket eller Scavenger. Orange: Sleight of hand (pro), Hardened (pro). Grön: Hacker (pro), ninja pro (användbart), tactical mask (pro).

FIRING RANGE

Precis när spelet startar (TDM eller DOM) så ska du klättra upp i huset ovanför (B) DOM, och skjuta på dem som börjar på andra sidan huset. Om du är snabb, så kan du plocka upp hur många kills som helst, men sedan måste du ta dig ut, snabbt och komma bakifrån och ta dem sista.

Ett sista tips som är GRYMT användbart är att använda perksen: Ghost Pro, Warlord Pro, Ninja Pro. Spela Search & Destroy och ha en flashbang och semtex. Ha grip och rapid fire på en ak 74u. Spring till en av bomberna, och lägg dig ned en bit från bomben. OBS: HA ETT HEADSET SÅ ATT DU KAN HÖRA ANDRAS FOTSTEG. När du ligger, så HÅLLER du i en flashbang eller concussion. ligg helt stilla och håll i den. Ligg gärna i gräs. Du kommer se död ut och kolla hela tiden på radarn och om du hör fotsteg och du inte ser din kompis på radarn, så vet du att en motståndare har kommit. Kasta då flashbangen på honom (dem) och sedan så hukar du och skjuter dem och defusar eller plantar bomben. Så spelar man död. Lycka till! /Starxc.

Fusket har betyget 5.5 (2 betygssättare).