Ubisoft Montreal
    58
    -

9.3 8.9

Speltest av dudeman0595

Inskickad av dudeman0595 den 25/08 -10 02:57

Huvudrollen, Desmond Miles är en försökskanin i orinisation som kallas Abstergo, men det är bara en täckmantel. Dom är egentligen Tempelriddare och har en maskin som kallas Animus som gör att Desmond, motvilligt kan åka tillbaka i tiden som en av sina förfäder. Där ska han ta reda på och hitta en slags mäktig skatt som heter föremål av Eden. Men han rymmer med hjälp av Lucy (någon som jobbar där) och blir rekryterad som en Assassin som hämnd mot Abstergo. Lönnmördarna (alltså Assassins) har också en Animus som Desmond ska åka in i för att ta reda på varför tempelriddarna vill ha Eden äpplet och var det finns. Man tar roll som Ezio Auditore som är en vanlig lagom rik 17 åring under 1400-talet. Men hans familj blir oskyldigt dömda till förräderi. Hans pappa och två bröder blir hängda och då kräver Ezio hämnd på alla som ligger bakom det. Man får då ta hans upp fars svärd och leta upp dom. Han har ingen aning om att hans pappa var en assassin och att hans fiender var tempelriddare... än så länge.

Fantastiskt roligt spel som är väl genomtänkt. Lite svårt att förstå så om man vill förstå hela spelet måste man nästan spela om det. Enligt mig för lite uppdrag men man kan göra så mycket annat. Det är mycket mystik och gåtor som man kan hitta och låsa upp. Man känner sig väldigt fri när man spelar för att man behöver inte göra uppdragen utan man kan springa och hoppa hur man vill och göra sidouppdrag. Och vapnena är fantastiska. Istället för en "Hidden blade" så har man två, så att man kan döda två fiender samtidigt. Man kan också ha kastknivar, rökbomber, skicka ut gift o.s.v. Man kan också lönnmörda från olika ställningar t.ex. från hängande läge, från luften, från en höstack eller när man sitter på en bänk. Man kan tyvärr dock inte spela online som jag tycker att man ska kunna på nästa Assassins Creed.

Grafik:
Själva städerna och byggnaderna är makalösa. Ubisoft har verkligen avbildat gamla Italien detalj för detalj. Men människorna kunde varit en hel del bättre. Man ser ofta samma människor och när dom pratar så syns det på långa vägar att det är animerat. Trots det så ger jag en 9:a.

Spelkänsla: Man lever sig in i det. Det känns verkligen som om man var Ezio Auditore och man levde i Italien på 1400-talet. Det är så realistiskt, allting: Striderna, taken, vapnen. En absolut 10:a.

Ljud: Bra ljud. Inte alls överdrivet. Man hör hur folk pratar om olika saker dom ser och när pilarna svochar förbi. En 9:a.

Hållbarhet: Man kan tröttna när man har spelat länge och som sagt är det väldigt lite uppdrag. Men det är ändå ett väldigt bra spel. En 8:a.