Ubisoft Montreal
    58
    -

9.3 8.9

Speltest av Stefan_92

Inskickad av Stefan_92 den 16/05 -10 18:39

Det är Italien på slutet av 1400-talet. Du är Ezio Auditore. Son till en adelsman i Italien och din far jobbar som bankman säger man, men Ezio misstänker att det är något annat. Men han hade aldrig kunnat trott att hans far r en lönnmördare. Din far blir fängslad på falska anklagelser och du får se din far, och dina två bröder hängas. Din mor och syster lever, men ni måste fly från staden till er morbror. När ni väl är där så väljer du att stanna kvar och lära dig konsten att döda, och en massa annat.
När du har lärt dig allt du kan börjar din jakt på mannen bakom allting som händer. Du kommer få möta en massa människor, besöka en massa olika städer i Italien. Du kommer klättra på hus, få nya saker till att döda med. Du kommer få genomlida mycket innan du hittar vem som är skyldig och varför han har gjort allt detta för en liten sak.

Spelet är väldigt, väldigt kul. Ettan var bra, men det här är ännu bättre. Du känner dig verkligen som en lönnmördare. Men många tänker väl att en lönnmördare är som en skugga, men det är man inte. Du kommer döda många personer mitt bland folk, och namnet lönnmördare kommer nog från lönnkniven som man använder. Vilket är ett riktigt händigt vapen, liten men bra. Du kommer också få hoppa från hustak till hustak och klättra på väggar, precis som i ettan. Men du kommer lära dig nya saker längre fram i spelet, och du kan även simma. Vilket är lite konstigt med tanke på ristningen man använder, men det är ju bara bra. Det jag gillar nästan bäst med spelet är hur städerna är gjorda. Dom är så snyggt gjorde att det inte är klokt. Man fattar inte hur dom har kunnat skapa en sån miljö i spelet. Det ser verkligen ut att vara slutet av 1400-talet också och det ger en väldigt skön känsla i spelet. Valmöjligheterna är också bra. Det finns en del mordkontrakt att göra och ibland får man inte synas så det gäller att tänka ut hur man ska göra för att inte synas av någon. I spelet så kommer man även få lära sig lite historia, och det är väl aldrig fel. Något som gör att man lär sig väldigt lättare är att allt står på svenska. Du får välja vilket språk du vill ha och väljer man svenska så kommer allt stå på svenska. Till och med undertexten är på svenska och det du ska göra står också på svenska.

Spelet är det bästa äventyrsspelet jag nånsin spelat. Det är så detaljerat, så roligt och så spännande att det inte är klokt. Man får en skön känsla när man hoppar över taken och hoppar på soldater och slår ner soldater med deras egna vapen. Man kan inte tänka sig den känslan. Man kan inte slita sig från spelet heller. Man vill sitta kvar och spela, men spelar man för länge kanske spelet får buggar. Det är så kul alltså. Väldigt bra att man kan se allt på svenska också, så att man slipper förstå engelska allt för bra. Lättare att läsa också, men dom pratar förstås inte på svenska. Då hade det varit lite konstigt. När man har spela ut spelet så kan man inte vänta tills nästa spel i serien kommer. När man har spelat ut spelet så kommer man förstås få fortsätta spela, det tar inte stopp. Spelet är det bästa i sitt slag enligt mig.

Totalbetyg: 9.5 Ljud: 10 Grafik: 9 Hållbarhet: 9 Spelkänsla: 10