19 oktober 2012
    Eurocom Entertainment Software
    0
    -

- 8.5

Inskickad av Fuska-nu den 03/01 -13 14:56

I 007 Legends så spelar man som agenten James Bond som ska utföra olika uppdrag. De fem banorna i spelet är från fem klassiska James Bond-filmer. Banorna i 007 Legends är från filmerna Goldfinger, On Her Majestys Secret Service, Licence to kill, Die Another Day och Moonraker. Spelet börjar med att James Bond slåss mot skurken Patrice på ett tåg som är på en bro. Bonds kvinnliga kollega har inget fritt skott på Patrice när hon siktar på honom med sitt Snipergevär en bit bort från bron. Det slutar med att hon tar sitt skott och det träffar Bond så att han faller ner från bron ner i vattnet. När Bond flyter i vattnet så återupplever han sina ögonblick från de fem filmerna som man får spela igenom. Under banorna i spelet så får man skjuta en hel del fiender som skurkarna anlitat. Man kan döda dom med hjälp av sina vapen eller springa fram mot dom och göra närstrid. Man kan även under en del uppdrag smyga sig på fienden och slå ner dem utan att de andra omkring märker. Man får köra olika fordon i spelet som bilar och mopeder. Man får även åka skidor i ett uppdrag. Mot slutet i varje bana så får man möta skurken i den filmen. Och de brukar vara svårare än de andra fienderna. Det finns även en del ställen under uppdragen då man får tänka mycket. För man ska till exempel bryta sig in i en skurks kassaskåp. Då får man använda Bonds moderna klocka för att försöka lösa kombinationen och sådant. Under uppdragen så kan man också få välja hur sitt vapen ska se ut, vad det ska ha för något extra bra på och sånt så att det blir bättre och passar mer sin smak.

Jag tycker att 007 Legends är ett jätteroligt och spännande Bondspel. Det är kul att man får spela igenom fem Bondfilmer. Det funkar bra att de har uppdaterat banorna från filmerna i en modernare stil och det är jättekul att man får spela som Daniel Craig i alla fem banor. Vapnen i spelet tycker jag är väldigt bra och det finns väldigt många. Jag hade föredragit om de hade haft mer mellansekvenser efter man klarat av varje uppdrag. Det hade också varit positivt om de hade spelat James Bond-melodin i eftertexterna när man klarat av spelet. Spelet är ju ändå en hyllning till 50 år med Bond. Men annars tycker jag att spelet är jätteroligt.

Det här blir mina betyg till 007 Legends.

Grafiken i spelet är rätt så bra. Det är inte den bästa grafiken jag sett i ett spel men för att vara ett James Bond spel så är grafiken bra. Jag är nöjd med hur grafiken ser ut.

Spelkänslan är jättebra. Jag kom snabbt in i spelet och dess äventyr. Jag tyckte spelet var spännande från början till slut.