Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Valkyrie Profile 2: Silmeria

Playstation 2
Valkyrie Profile 2: Silmeria
  • Genre
    Rollspel
  • Releasedatum
    26 september 2006
  • Utvecklare
    Square Enix, Tri-Ace
  • Antal ägare
    17
  • Utvald recension
    -

Spelbetyg

Snittbetyg
Recensioner
9.7 9.5

Fler fusk

Guide

Inskickat av Vaati_Neko den 05/10 -09 11:07

I kapitel tre finns det en boss som kan innebära problem för vissa, och jag tänkte därför tillföra en liten guide på vad jag tycker är ett bra sätt att besegra den på, såväl som information om bossens attacker och svagheter.

KRAKEN
HP: 6000
ATK: 155
MAG: 130
HIT: 42
AVD: 32
RDM: 40
RST: 15
-20% Fire, +20% Ice, -50% Lightning
Svag mot Paralysis (75%)

Attacker:
Rumble. Medium/kort räckvidd, cirkelradie. Träffar hela det markerade området upprepade gånger. Kan orsaka förlamning.

Double Knuckle: Medium/kort räckvidd, en bred attackradie framifrån. Träffar det markerade området upp till fem gånger för väldigt hög skada.

Long Hand: Medium/lång räckvidd, bred radie framifrån formad som en solfjäder. Träffar det markerade området upprepade gånger för hög skada.

Frigid Damsel: Medium/lång räckvidd, också format som en solfjäder längst fram. Träffar det markerade området tre gånger för hög skada. Kan orsaka Freeze.

Water Lance: Lång, smal radie framifrån. Ett par skärvor av is regnar ner över hela det markerade området för mediumskada.

Tidal Wave: Medium räckvidd, cirkelradie. Great Magic. Träffar hela gruppen för hög skada. Används endast när den har förlorat hälften av sin HP.

STRATEGI:

Sätt Chasm Wrath på daisen och lägg in Sword Blessing. Det första du bör göra är att suga upp vattnet. Ser du kedjorna därbak? Ta dig till dem och hacka på. De har 800 HP var. Efter att du haft sönder båda två, kommer du se en sekvens och striden börjar ånyo, men utan vatten i mitten.

Nu kan Kraken lämna den centrala ytan. Och det är precis vad du vill. Ta dig bort till trapporna och vänta ett slag på att Kraken ska börja hala sig uppför dem. Du förstår, den kan inte vända sig om medan den tar sig uppför trapporna. Därför kommer den inte kunna träffa dig (förutsätt att du positionerat dig rätt), och lämnas fritt åt dig att anfalla tills den tar sig högst upp.

När den väl tagit sig upp, börja då att springa. Ta dig runt ett hörn, och vänta på Kraken. Precis som med trapporna, kommer Kraken vrida på sig medan den tar sig runt hörnet. Det är lite svårare att dra nytta av detta eftersom den inte precis är "fast" speciellt länge, men om du är försiktig borde du kunna träffa den utan att ta skada. Varje gång den rundar hörnet, är det bara att repetera ovanstående tills du vinner.

Om du blir träffad, använd en Dwarf Tincture. Om någon dör på ett slag, rekommenderar jag att du sätter på dig en Lily (från Villnore) för att höja hans/hennes HP. Om det inte duger, kanske du får använda några Union Plumes också.

Notera att du borde ha åtminstone en bågskytt eller magiker i ditt team så att du får en längre attackradie.

Ännu ett strategitips är att använda Lezard's elektricitetattacker. Genom att separera honom från gruppen kan du låta honom gå hela vägen runt på andra sidan, så att han kommer bakom Kraken. Se till att inte ta honom för nära så att han blir upptäckt. Då Kraken rundar ett hörn och du ger dig på den med den resterande mängden av din grupp, kan Lezard ge sig på Kraken bakifrån med elektricitetmagi.

Hoppas att detta hjälpte.

Ingen har betygsatt fusket ännu.

Kommentarer

Totalt 0 kommentarer:

Skriv kommentar

Du måste logga in för att skriva kommentarer. Har du inget konto? Registrera ett.