27 oktober 2003
    Activision, Neversoft Ent.
    339
    -

8.9 8

Inskickad av Fuska-nu den 14/06 -10 10:41

I Tony Hawks Underground handlar det om att man ska gå från okänd skejtare till världskänd skejtare. Du börjar i din hemstad (New Jersey) och plötsligt när du håller på med din bräda så kommer din bästa vän Eric och säger att Chad Muska ska komma till stan för ett skate demo. Du försöker att bli sponsrad och du imponerar på folk och på Stacey Peralta. Några Drug Dealers är efter Eric och ni flyr till Manhattan. I Manhattan så gör ni några saker för att få låna Staceys gamla mini buss. Du åker till Tampa där du blir tagen av polisen för fortkörning och du måste göra några ärenden för polisen för att bli fri. Sen tävlar du i Tampa AM och blir sponsrad. Du kan välja mellan Birdhouse, Element, Flip, Girl och Zero. Sen blir du mer och mer känd och fortsätter till San Diego för ett demo som du ska göra. Sen åker du till Hawaii och sedan till Vancouver. Du åker till Slam City Jam och du blir ett pro. Du får designa din egen bräda och sen gör du en skate video med några andra pros.

Jag tycker att spelet är bra för att det är ett helt nytt spel. Spelet har äntligen en story och massa nya kontroller och möjligheter. Du kan gå, som är väldigt användbart och roligt att göra. Istället för att bara kunna skapa sin egen skejtare och park, så kan du även göra din egen bräda, uppdrag och tricks. Och det är ganska advancerat när du gör domma sakerna. Det är inte svårt, men det finns så många saker man kan välja mellan. I detta spelet kan man även göra wallpush som också är bra för att komma till saker.

Grafiken får en nia för att det är bra grafik. Det är bättre grafik än vad det är på de andra Tony Hawk spelen.

Spelkänslan får en åtta för att det finns många och nya tricks fast inte så många. Man kan t. ex. inte göra Bank Drop och Natas Spin, men det funkar.

Ljudet får en åtta för att det finns bra låtar och en bra låtlista. Men det finns egentligen inte något speciellt med ljudet.