Maxis
    175
    -

8.7 8.4

Speltest av DarknessSky

Inskickad av DarknessSky den 20/09 -09 14:29

Du börjar med att skapa din egen sim, sedan kommer du bo i en lägenhet (98:de gata, tredje våningen) som du får hyra av Harry Lipsill (det kostar 300:-) och om du inte har råd så kommer han istället att ta någonting ifrån dig som betalning. Om du inte har tillräckligt med pengar och vill betala kan du åka till stället du valde i början och hitta jobbmaskinen där du kan tjäna pengar. Under spelets gång kan du sedan låsa upp flera hus, och tillslut har du låst upp alla ställen. Det tar tid, men prata så mycket du bara kan med de sims som du träffar på. Du kan också låsa upp sociala
handlingar (alltså olika sätt att prata) och när symbolerna är gröna så kan inget gå
snett, gula betyder sådär, röda då gillar dem det inte det alls!

När du sedan låser upp nästa hus (Blankwoodhuset) så kostar det mer än det första huset (1000:-) och du får en egen katt (i förra huset fick du en hund) om du möblerar mycket. Nästa hus som du kan komma till är (Darius Takvåning) som du låser upp när du tagit alla skurkar på alla ställen med dina makthandlingar. Den kostar: 2500:- (du får en apa hos honom som husdjur) fast han har en pengamaskin på sin tomt som går väldigt långsamt. Darius lämnar staden innan du får huset men han kommer på fester och ger dig makthandlingar. För att du ska komma in behöver du mer respekt och rätt stil från stället. Du får respekt genom att prata med alla andra där och så
har du ett gäng, och du ska försöka bjuda med alla till ditt gäng och när du gjort det
och alla saker de vill du ska göra på stället så kommer du till stan.

Nu saknas det bara en liten grej: Du måste ha fullt i populäritetslevel och Jj (städaren) måste du också få med dig. Du får chansen när du gör sista jobbet på alla ställen vilket du måste utföra för att klara av alla uppdrag där. Varje ställe har en ledare och det är den personen som kollar dig på ditt jobb. Du kan också köpa olika saker från dina ställen när du går till kassaapparaten och shoppar. Du kan byta kläder utanför det stället där det finns en rosa tröja ovanför dörren. Darius kommer till varje ställe på kvällen innanför står vakten och det är vakten som bestämmer om du får komma in eller inte.

Spelet är jätteroligt och skoj man känner verkligen att man gjort en bra
investering på spelet. Det är en av dem bästa spelen jag har till min Playstation
2 och jag rekommenderar att ni köper det. Dem som gjorde spelet (Maxis) tänkte
verkligen igenom allt när dem gjorde det med alla detaljer och roliga saker. Vakterna och allt. Det jobbiga är att man inte kan köpa en egen vakt som vore roligt, men den skulle vara dyr. Spelet får mig att känna en tanke över storstaden som jag aldrig känt förut och det känns jätteskönt det går inte att beskriva hur jag känner för spelet. Jag
skulle aldrig sälja det för det är så grymt roligt spel. Omslaget förklarar lite om det, men för lite det finns mycket roligare saker man kan göra en det på bak och framsidan. Från att jobba, Spraya, Bada, Shoppa och köpa kläder till Prata, Ta skurkar, träffa Darius och låsa upp ställen även hus. Min näst bästa investering någonsin och spelet kan jag verkligen verkligen rekommendera. Det är för sjukt roligt och det förklarar hur roligt storstaden kan vara.

Sammanfattning: Här berättar jag vad jag tycker om spelet och allt man får ut och
att det är ett barnvänligt spel med glada gubbar som visar hur man mår.

Grafik 8:
Grafiken var bra men inte den bästa det finns bättre grafiker än den. Men ändå riktigt bra. Man känner sig som simmen i spelet och man känner ändå att det är ett spel.

Spelkänslan 10:
Man känner som man är i spelet fast ändå vet man och märker att man inte är. Spelkänslan är helt toppen och man lär sig mycket av spelet.

Ljud 10:
Ljudet med när dem är på toa, städar och dansar bland annat är väldigt roligt och bra. Dem med ljudet säger vad dem tycker och hur dem mår så man vet om dem mår dåligt och sånt.

Hållbarhet 9:
Man kan spela det väldigt länge utan att trötta upp mot 5 timmar sedan tröttnar man i 1 timme och börjar sedan igen. När man väl kommit in kan man spela det jättelänge då upp mot 5 timmar utan att trötta vilket sedan man blir trött får kanske lite ont i ögonen om man sitter närmare än 1-2 meter (jag har testat), men annars fungerar spelet bara helt perfekt.

Vad tycker jag om spelet: Jag tycker spelet är superduperroligt och något jag tipsar om till Playstation 2 och det är nog den näst bästa investering i hela min värld.

Totalbetyg: 9.3 Ljud: 10 Grafik: 8 Hållbarhet: 9 Spelkänsla: 10