Radical Entertainment
    336
    -

8.8 8.3

Speltest av J03L

Inskickad av J03L den 28/02 -06 18:46

Det är en halt vanlig och solig dag i Springfield och familjen Simpsonshar det bra, Homer sitter framför TV:n och dreglar om donuts när ett robotbi kommer surrande in i hans vardagsrum där han sitter och kollar på TV. Biet har en kamera och spionerar på honom. Det är nämligen så att de två ökända aliens som ofta är med på TV (i verkligheten alltså) tänker invadera jorden och förslava mänskligheten. Dom har startat tillverka "BUZZcola" som är en helt ny läsk, men ingen vet var de kommer från, det enda man vet är att de kommer med svarta lastbilar. Det är nu äventyret börjar. Du får ta rollen som Homer, Bart, Lisa, Marge och Apu och alla har varsin bana att utföra sina uppdrag på. Alla har varsin bil och varsitt motto, spela till Homers typiska "So long, suckers!" och Barts "Eat my shorts" m.fl. i detta galna och smått humoristiska äventyr.

Uppdragen består mest av enformiga race, men underhållande ändå. Grafiken är rätt bra, men med ett flertal buggar. Ganska många uppdrag, men inte särskilt många banor, men stora. Banorna varierar alltifrån Centrala Springfield där Moes bar finns till utkanterna där Simpsons bor. Till och med Hollywood finns med där du varför inte kan besöka Krusty The Clown. Det finns många kända ställen från serien på banorna. T.ex. Moes bar, Simpsons hus, flanders hus med sitt säkerhetsrum,
Quik-E-Mart, och många fler.

Grafik:

Hyfsad. Men det som gör den till en 7:a är att den är i riktig Simpsonsanda, färgglad ochstark. Dock med en hel del buggar. En 7:a

Spelkänsla:

Rolig känsla, man känner liksom att man vill hoppa in och vara med i spelet. En 7:a.

Ljud:

Mycket bra röster, äkta Simpsonsmusik, och hyfsat i övrigt.

Hållbarhet:

Spelet är ganska kort, men det som ökar hållbarheten är att man vill köra om det om och om igen p.g.a. det är väldigt underhållande med alla dessa roliga röster och den humoristiska karaktärsdesignen. Även en massa spännande fordon och man blir påmind om GTA när man nu också kan sno bilar. När som helst, var som helst.

+ : Rösterna, musiken, designen, och bandesignen.
- : enformiga uppdrag

Tack för att ni läste!/J03L