Namco
    318
    -

8.4 9.2

Speltest av Patrikkk

Inskickad av Patrikkk den 27/06 -06 17:04

Detta är det femte spelet i Tekken serien, och man kan ju helt klart konstatera att detta är det bästa! Det finns många spelbara karaktärer i spelet. Spelet går alltså ut på att vinna en, Tävling. Om man vill få nya gubber ska man köra på ''Story mode''. Där får man veta mer om karaktären man valt, sedan så ska man börja fightas och till slut besegra Jinpachi som är Tekkens mästare. På slutet visas en liten film och man får förhoppningsvis en ny gubbe! Men man kan köra på ''arcade'' och istället vinna pengar, gå upp i rank, och sedan använda nya kläder på gubbarna. Det går även att spela 2 stycken mot varandra. Spelet har inte riktigt ett slut men det får man tolka som man vill. Man kan se det som att man har klarat ut det när man gjort story mode med alla gubbarna!

Jag tycker att spelet är bra men det kan bli lite långtråkigt ibland. Miljöen i banorna är fantastiskt bra gjorda! När man kör arcade vinner man ju som sagt var pengar som man kan köpa saker och nya kläder för, men dessvärre får man ganska lite så det gillar jag inte. Spelet är prisvärt men om det inte hade varit så bra grafik hade nog inte jag köpt det.

Grafiken är strålande och det finns ju så många banor att välja emellan, men ändå är alla jätte bra gjorda! En nia. Spelkänslan gillar jag verkligen och den är till och med värd en tia. Detta är ganska nytt för tekken, ibland när man fightas så pratar ''fienderna'' med varandra, antingen på slutet eller början eller så både och. Ljudet är bra och det är textat på engelska. En tia. Spelet har ju aldrig riktigt något slut sådärför är det ju ett evighets spel nästan. Men hållbarheten får en nia.
Mvh///Patrikkk

Totalbetyg: 9.5 Ljud: 10 Grafik: 9 Hållbarhet: 9 Spelkänsla: 10