Krome Studios
    35
    -

8.6 7.6

Speltest av Stefan_92

Inskickad av Stefan_92 den 16/05 -10 18:39

Spelet handlar om Darth Vaders hemliga lärling, Starkiller. I början av spelet kommer man få spela som Darth Vader, han är på planeten Kashyyk där en jedi gömmer sig. Han är där för att döda honom helt enkelt. När Vader ska döda honom så åker lasersvärdet ur handen på honom och han vänder sig om och ser en liten pojke som håller i svärdet. När han ser det så förstår han att det är jedi riddarens son och mitt framför ögonen på pojken så dödar Vader Starkillers far. Vader förstår att han kan använda den här pojken som är väldigt stark i kraften. Han tar pojken från planeten och tränar honom i kraftens väg. När pojken är äldre så vet pojken ingenting om hur hans far dog. Starkiller bli tränad av Vader i hemlighet, och ingen vet om att han finns. Inte ens Emperor, Darth Vaders mästare. Vader tänker använda Starkiller för att döda alla kvarlevande jedi riddare som finns kvar i galaxen, men han säger också att med Starkillers hjälp så ska dom regera över galaxen.

Spelet är ganska kul och har en ganska skön känsla och bra handling. Är lite dålig grafik, men det är ju Playstation 2, men det är inte så farligt. Spelet duger att spela och man känner sig faktiskt som den starkaste personen i galaxen, vilket är väldigt kul. Man får uppgradera sina krafter så att dom blir starkare och bättre, men även fast man har väldigt starka krafter så är det svårt att ta ner sina fienden. Man får åka till olika planeter som aldrig har varit med i några andra spel förut eller som man har fått se så mycket av, och det är bra.Man måste också spela ut spelet två gånger minst för i slutet så ställs man inför att val. Döda Vader eller slåss mot Emperor. Vilket gör spelet roligare. Man måste också leta efter jedi holocrons som finns på varje bana och dom är inte lätta att hitta.Dom kan finnas överallt. Kan du flytta på något i spelet så gör det, kan du förstöra något i spelet gör det. Det kan finnas en holocron där.

Spelet duger och det är inte så stort fel på det. Man vill väldigt gärna spela det flera gånger. Grafiken är ju ganska dålig, men det är en svag konsol också. Ljudet är ganska bra också, men det låter lite konstigt ibland. Spelkänslan är väl bäst, men inget spel är perfekt. Men man känner sig väldigt stark och mäktig. Att man har valet i slutet gör spelet mycket bättre, för det är lite intressant att veta vad som händer beroende på vad man gör. Lite dåligt med alla holocrons för dom kan finnas överallt och det står ingenting om hur många per bana det är. Exakt överallt kan dom finnas så man måste verkligen leta. Vilket man kan bli trött på.

Totalbetyg: 6.8 Ljud: 7 Grafik: 6 Hållbarhet: 7 Spelkänsla: 7